۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۵۶۳۲۶
رئیس آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد تاکید کرد:

رفع افت فشار آب در شهرکرد با اجرای طرح زون‌بندی

رئیس آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد گفت: مشکل افت فشار آب در برخی از محله‌های شهرکرد با اجرای طرح زون‌بندی رفع می‌شود که پیگیر اجرای آن هستیم.
رفع افت فشار آب در شهرکرد با اجرای طرح زون‌بندی
ایوب قاسمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «جهانبین نیوز»، با اشاره به قطعی آب و کمبود فشار در کوی شهرداری و سرچشمه‌های شهرکرد اظهار کرد: شبکه شهرکرد به دلیل قدمت بیش از 40 سال و همچنین به علت توسعه شهر در قسمت‌های جدید و بزرگ‌تر شدن آن، لوله‌ها ظرفیت انتقال آب را به میزان لازم ندارند.
 
وی تصریح کرد: در جهت رفع این مشکل در بخش‌های مختلف شبکه زوم‌بندی انجام شد، اما یک سالی بحث زون‌بندی در سرچشمه‌ها در حال پیگیری است که با توجه به اینکه طول مسیر زیاد است و قسمت عمده‌ای از شهر را در بر می‌گیرد، پیمانکار تعیین، قرارداد منعقد و مصالح مورد نیاز تهیه شده است.
 
رئیس آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد بیان داشت: طی مذاکرات چهار ماهه با شهرداری مجوز حفار اخذ شد و بنا است از میدان امام حسین (ع) به سمت کوی شهرداری یک خط مجاز تعبیه شود تا مشکل ساکنان این دو محله بر طرف شود.
 
قاسمی بیان داشت: با وجود اینکه امسال زمستان گرم بود و بارندگی چندانی نداشتیم، اما به دلیل احتمال وقوع بارندگی کار متوقف شده است که به محض اینکه هوا ثابت شود کار آغاز می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که حفاری، لوله‌گذاری و روسازی معابر زمان‌بر می‌باشد لازم است صبر کنیم تا در صورت آغاز کار با بارش‌های احتمالی مواجه نشویم و مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.
 
رئیس آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد ادامه داد: در شهرکرد مشکل قطعی آب نداشتیم اما افت فشار وجود دارد، که به دلیل مصرف بالای شهروندان در روزهای تعطیل در برخی از مناطق مانند کوی شهرداری بروز می‌کند.

قاسمی یادآور شد: توپوگرافی شهر شهرکرد، خاص است، مثلا ما نقطه‌ای بالای کوه تهلیجان یا نقطه‌ای در دروازه فارسان داریم که اختلاف ارتفاع آن‌ها به 150 متر می‌رسد، همین موضوع آب‌رسانی در شبکه را با مشکل مواجه کرده‌ است، این درحالی است که محله‌هایی هم مانند سرچشمه‌ها، برون‌پهنه، منظریه و میرآباد که در گذشته وجود نداشتند و با توسعه شهر ایجاد شده‌اند.
 
وی تاکید کرد: در محله‌های قدیمی شهر هم خانه‌های ویلایی یک واحدی تبدیل به ساختمان‌های 10 واحدی شده‌اند و یا در ارتفاعات ساختمان‌سازی در حال انجام است که این موضوع سبب می‌شود هم فشار آب کاهش یابد و هم مصرف بالا رود.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد بیان داشت: منبع تامین آب شهرکرد چشمه کوهرنگ و پنج چاه است، در سال‌های گذشته چشمه کوهرنگ به دلیل سرمای هوا ذوب برف چندانی نداشت، امسال هم 100 تا 150 لیتر ورودی آب چشمه کوهرنگ کاهش یافته است، اما خوشبختانه با راه‌اندازی فاز اول طرح بن-بروجن تا کنون با مشکلی مواجه نشدیم و امید است در آینده نیز مشکلی پیش نیاید.

قاسمی افزود: توصیه می‌شود با نزدیکی به روزهای پایانی سال و در بهار شهروندان نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب اهتمام داشته باشند، چون آب ماده‌ای نیست که خود بشر بتواند آن را بسازد.

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۲۴:۵۵

17 Jan 2024