۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۵۶۳۱۹
پدر علم گردشگری ایران:

جای خالی اراده و جدیت در توسعه صنعت گردشگری در کشور حس می‌شود

پدر علم گردشگری ایران گفت: آن چیزی که جای خالی آن در توسعه صنعت گردشگری در کشور حس می‌شود، نبود اراده و جدیت است، باید تلاش بیشتری در حوزه گردشگری انجام شود.
جای خالی اراده و جدیت در توسعه صنعت گردشگری در کشور حس می‌شود
به گزارش «جهانبین نیوز»، گردشگری یکی از بخش‌های ویژه در توسعه کشورها و فرصتی بزرگ در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

در جهان امروز رقابت در عرضه یک کالا یا خدمات، از ضروریات تجارت و اقتصاد است، گردشگری نیز از این قائده مستثنی نیست، این مهم مجموعه‌ای به هم پیوسته از عناصر گوناگون ازجمله زیرساخت‌ها، برندسازی، فرهنگ‌سازی و... را می‌طلبد و معرفی فرصت‌های این حوزه نیز می‌تواند منجر به جذب گردشگران بیشتر شود.

از آنجا که توسعه صنعت گردشگری یک مقوله فرابخشی است که مجموعه‌های بسیاری را شامل می‌شود، هم‌افزایی و همگرایی و همچنین داشتن اراده لازم برای بهره‌گیری از این صنعت پول‌ساز در بین مردم، رسانه‌ها، مسئولان داخلی و نمایندگان خارجی ضرورت دارد.

در صنعت گردشگری 35 ابزار برای برندسازی وجود دارد

مرتضی طالع ماسوله در گفتگو با پایگاه خبری «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: جهان امروز و صنعت گردشگری، دنیای مطرح کردن و مطرح شدن است.

وی افزود: اگر فردی محصول یا تولیدی داشته باشد و نتواند آن را معرفی و مطرح کند، هیچ گاه فردی به سراغ آن برای خرید نخواهد آمد، آن چیزی که لازم است و باید انجام بگیرد این است که تا می‌توانیم باید وسایل مطرح شدن و مطرح کردن را پیدا کنیم.

 پدرعلم گردشگری ایران ادامه داد: در صنعت گردشگری بیش از 35 ابزار وجود دارد که می‌توانیم با استفاده از آن یک جاذبه را مطرح یا برند کنیم.

طالع ماسوله عنوان کرد: سوال این است که معنی برند چیست؟ برند یعنی نیک نامی کردن، یا نیک نام سازی یک جاذبه، یک کشور، یک مقصد، یک شهر، یک روستا، اما متاسفانه در ایران درخصوص جاذبه‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی آنچنان که درمورد برخی مسائل جدی هستیم، اهتمام وجود ندارد.

ایران جز پنج کشور گردشگری جهان است

وی خاطرنشان کرد: توصیه من این است که تا می‌توانیم در رابطه با این سه حوزه جدی باشیم، ایران یک کشور کوچک مثل مالزی با یک تاریخ چند صد ساله نیست، بلکه کشوری است با 7 هزار سال قدمت و تمدن، بنابراین باید در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آنچنان تبلیغات داشته باشیم که دنیا آن‌ها را بشناسد.

پدرعلم گردشگری ایران اضافه کرد: از 430 نوع رشته صنایع دستی در جهان 370 رشته در ایران وجود دارد این یک نکته بسیار مهم برای این کشور است، همچنین در حوزه گردشگری نیز قابلیت‌های بی‌نظیری در ایران وجود دارد.

طالع ماسوله بیان کرد: من اعتقاد دارم که ایران به لحاظ تنوع گردشگری نه جز 10 کشور بلکه جز پنج کشور دنیا است، یک میلیون و 500 هزار جاذبه گردشگری در کشور داریم که برخی از متخصصین هم از این موضوع خبردار نیستند.

وی با اشاره به اینکه تنوع گردشگری در ایران بسیار زیاد است، تاکید کرد: آنچه که مهم است این که در کشور به یک همگرایی ملی و بین‌المللی هم در میان دستگاه‌های داخل کشور و هم 130 سفارتخانه خارج از کشور نیاز داریم.

تبلیغ گردشگری وظیفه اصلی سفرای ایران در کشورهای جهان است

پدرعلم گردشگری ایران تصریح کرد: یکی از محوری‌ترین اقدامات سفرای ایران در خارج از کشور باید این باشد که گردشگری را تبلیغ کنند، حضور گردشگران در ایران باعث می‌شود تبلیغات مسمومی که علیه این کشور وجود دارد از بین برود و دیدگاه بعضا نادرست مردم جهان نسبت به ایران تغییر کند، این مسئله آن چنان که باید در کشور جدی گرفته نشده است.

طالع ماسوله افزود: در توسعه گردشگری در کشور مشکل قانون نداریم، معضلی که در این میان وجود دارد مسئله اراده است، قانون توسعه گرشگری ماده 55 بند یک در شهرداری در سال 1335 یعنی 70 سال پیش تدوین شد، بنابراین به عنوان کسی که 30 سال است در صنعت گردشگری مشغول به کار هستم اعتقاد دارم به لحاظ قوانین هیچ مشکلی در کشور نداریم.

وی ادامه داد: آن چیزی که جای خالی آن در توسعه صنعت گردشگری در کشور حس می‌شود، نبود اراده و جدیت است، باید تلاش بیشتری در حوزه گردشگری انجام شود.

پدرعلم گردشگری ایران عنوان کرد: برای مثال می‌توان به اثر اصحاب رسانه و جامعه خبرنگاران در توسعه صنعت گردشگری اشاره کرد، وقتی هر روز درمورد یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه، تجربیات کشورهای دیگر در این عرصه و... خبر کار شود مخاطبان ترغیب می‌شوند که برای دیدن این جاذبه‌های گردشگری به منطقه سفر کنند.

طالع ماسوله خاطرنشان کرد: هر مسئولی از شخص رئیس جمهور گرفته تا مدیران رده‌های پایین‌تر باید وارد هر استان یا منطقه‌ای که می‌شوند درخصوص گردشگری صحبت کنند و سیاست‌های لازم را در نظر داشته باشند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۰۸:۵۶:۴۳

31 Jan 2024