۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۵۶۳۰۳
مدیر بهره‌برداری شرکت گاز چهارمحال و بختیاری خبر داد:

کاهش مصرف گاز در چهارمحال و بختیاری

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: مصرف گاز در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ در این استان کاهش یافته است.
کاهش مصرف گاز در چهارمحال و بختیاری
حسین کوهیان در گفتگو با خبرنگار «جهانبین نیوز»، با اشاره به کاهش مصرف گاز در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: مصرف گاز خانگی در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ درصد و در سال ۱۴۰۱، علی‌رغم سردتر بودن هوا ۲۸ درصد و در سال ۱۴۰۲ با توجه به گرم‌تر بودن هوا و صرفه‌جویی مردم حدود ۲۴ درصد بوده است.

وی با اشاره به مصرف بهینه گاز توسط مشترکین افزود: مصرف بهینه گاز توسط مشترکین سبب تسهیل گازرسانی به تمام هم‌وطنان‌مان به‌خصوص در خراسان رضوی و خراسان جنوبی شد.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز چهارمحال و بختیاری درباره جلوگیری از مصرف بی‌رویه گاز بیان داشت: هر چه میزان مصرف گاز خانگی را کاهش دهیم می‌توانیم گاز را در واحدهای تولیدی مصرف کنیم.

وی افزود: علی‌رغم کاهش مصرف خانگی، صنایع عمده مانند پتروشیمی، سیمان و فولاد در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲، حدود ۱۱ درصد مصرف گاز بیشتری داشته‌اند.

کاهش مصرف ۱۰ تا ۳۵ درصدی مشترکین نسبت به سال ۱۴۰۰ شامل تخفیف می‌شود

کوهیان با اشاره به تخفیفات کاهش مصرف گاز اذعان داشت: امسال برای اولین بار این طرح اجرا شده است و مصرف مشترکین حدود ۱۰ تا ۳۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰، کاهش یابد، تخفیفات تا حد رایگان شدن قبض گاز است، حتی ممکن است مبلغی هم به‌عنوان پاداش به مشترکین پرداخت شود.

وی در ادامه به زمان اعمال تخفیفات اشاره و بیان کرد: در بازه زمانی سه ماهه از ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفند سال جاری این طرح در نظر گرفته شده است و بعد از اتمام سه ماه، شرکت گاز مبالغ دریافتی از مشمولان طرح را به آن‌ها عودت می‌دهد.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به قوانین کاهش مصرف گاز در ادارات خاطرنشان کرد: از ۱۵ آبان سال ۱۴۰۲ تا پایان فروردین سال ۱۴۰۳، کلیه اماکن دولتی، غیردولتی، بانک‌ها، مراکز فرهنگی و... موکلف هستند دمای وسایل گرمایشی را در دمای آسایش یعنی ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر تنظیم کنند.

وی افزود: باید مصرف گاز اماکن دولتی، غیردولتی و... امسال نسبت به سال ۱۴۰۰، ۲۰ درصد کاهش داشته یابد، اگر مصرف گاز ۸۰ درصد و بالاتر باشد، گروه پایش شرکت گاز از ادارات و مشترکین پرمصرف بازدید می‌کنند و در صورت افزایش مصرف اخطار داده خواهد شد و اگر کاهش مصرف صورت نگیرد، مشمول قطع گاز می‌شوند.

ادارات پر مصرف، اخطار دریافت کردند

کوهیان در ادامه تاکید کرد: کل مصرف گاز بالاتر از ۸۰ درصد را به نرخ بالاترین قیمت گاز خانگی که به ازای هر متر، ۶ هزار تومان محاسبه می‌شود.

وی اذغان داشت: اکثر ادارات کاهش مصرف را داشته‌اند و برخی از ادارات پر مصرف بوده که به آن‌ها اخطار داده شده است و در مرحله بازدید مجدد هستند که احیانا در صورت تکرار مصرف زیاد گاز، مشمول قطع می‌شوند و جریمه هم برای آنان در نظر گرفته می‌شود.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: مراکز دولتی، غیردولتی و... و برق هم همانند گاز باید ۲۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و در صورت عدم رعایت مصرف برق، برق نیز قطع می‌شود.

وی تاکید کرد: وزارت صمت، اتاق اصناف و اتحادیه اماکن تجاری نسبت به جمع‌آوری وسایل گرمایشی انرژی‌بر برقی و گازی غیرمجاز نصب‌شده در فضای باز و آزاد مکلف هستند و بعد از جمع‌آوری باید به شرکت گاز اعلام کنند.

رعایت نکات ایمنی قبل از مصرف گاز اهمیت دارد

کوهیان با تاکید بر رعایت نکات ایمنی ادامه داد: قبل از مصرف گاز، رعایت نکات ایمنی اهمیت دارد و عدم استفاده از بست شلنگ، عدم استفاده از شلنگ استاندارد، عدم چک شلنگ گاز با کف و صابون، عدم نصب صحیح کلاهک اچ بعضا سبب اتفاقات جبران ناپذیری در استان و کشور شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: بخاری بدون دودکش به هیچ عنوان در اتاق خواب و فضای بسته کوچک استفاده نشود و دودکش خروجی بخاری را تحت هیچ شرایطی درون سطل آب قرار ندهند، این کار گاز مونوکسیدکربن را خروج نمی‌دهد و باعث تشدید حادثه می‌شود.

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲

ساعت:

۰۹:۵۱:۳۹

15 Jan 2024