۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۵۶۲۹۱
کارشناس مسائل مذهبی:

ماه رجب ریسمان اتصال بین خدا و بندگان است

کارشناس مسائل مذهبی گفت: در حدث قدسی آمده است که ماه رجب ریسمان اتصال بین خدا و بندگان قرار داده شده است.
ماه رجب ریسمان اتصال بین خدا و بندگان است
حجت‌الاسلام یاسین حسینی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: نوید میلاد امام محمد باقر (ع) 50 سال قبل از تولد توسط پیامبر داده شده بود.
 
وی تصریح کرد: پیامبر از جابر خواستند که سلام‌شان را به امام محمد باقر (ع) برساند.
 
این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به شخصیت ممتاز امام محمد باقر (ع) و ویژگی‌های منحصربه‌فرد ایشان افزود: گسترش احادیث اهل بیت (ع) در زمان این امام بزرگوار اتفاق افتاد و حلقه‌های تربیتی و شاگردان ویژه از این زمان شکل گرفته در زمان امام صادق (ع) گسترش ویژه یافتند.
 
حسینی بیان داشت: امام باقر چهار ساله بودند که در واقعه کربلا حضور داشتند، علم این امام بزرگوار سبب شد تا روایات کربلا به خوبی منتقل شود و ایشان نیز از راویان وقایع کربلا بودند.
 
وی اضافه کرد: حضرت محمد باقر (ع) اولین امامی هستند که پدر و مادرشان از نسل امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هستند.
 
این کارشناس مسائل مذهبری اضافه کرد: احادیث زیبایی از امام محمد باقر (ع) باقی مانده است و توصیه می‌شود احادیث ایشان مورد ماطلعه قرار گیرد و نکات آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.
 
حسینی خاطرنشان کرد: ایشان احادیثی درخصوص صداقت در گفتار، رفتار خوب با خانواده و اطرافیان و... دارند و توصیه می‌شود به آن‌ها برای داشتن زندگی بهتر رجوع شود.
 
وی ادامه داد: ماه رجب ماه خداست و راهی برای یک شروع جدی و آماد‌سازی ورود به ماه مبارک رمضان است، باید گفت سه ماه رجب، شعبان و رمضان فرصت بندگی ویژه‌ای می‌باشد که توجه به آن راه را برای ورود به بهشت باز می‌کند.
 
این کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: در حدث قدسی آمده است که ماه رجب ریسمان اتصال بین خدا و بندگان قرار داده شده است.
 
حسینی بیان داشت: هر کسی می‌خواهد که در این ماه به خدا نزدیک شود باید به اعمال مورد سفارش در آن توجه کند تا بیشترین فضیلت را از آن خود سازد.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۲۷:۲۴

13 Jan 2024