۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۵۶۲۵۵
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری خبرداد:

مطالعات جابه‌جایی روستاهای در معرض خطر فلارد انجام می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در برخی از روستاها شهرستان فلارد در سال گذشته براثر بارندگی‌ها، شاهد وقوع رانش زمین بودیم، از همین رو عملیات مطالعاتی برای این روستاها با هماهنگی سازمان مدیریت بحران و پژوهشکده سوانح آغاز شده است.
مطالعات جابه‌جایی روستاهای در معرض خطر فلارد انجام می‌شود
فرشید ریاحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: در سال 1401 از محل اعتبارات عمرانی برای اجرای بهسازی معابر روستایی، مطالعات و بازنگری طرح‌های هادی و توزیع قیر رایگان در 26 روستا و تامین این موارد برای چهار روستا استفاده شده است.

وی افزود: سال گذشته از 57 روستای شهرستان فلارد در 30 روستای بالای 20 خانوار عملیات عمرانی با اعتبار حدود 13 میلیارد تومان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: امسال نیز از محل اعتبارات استانی در 25 روستای دیگر در شهرستان فلارد با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 700 میلیون تومان اقدامات عمرانی آغاز شده است.

ریاحی عنوان کرد: در حوزه مسکن روستایی در سال 1401 تعداد 100 فقره وام، سهمیه شهرستان فلارد در همه بخش‌ها بوده است که به بانک‌های عامل معرفی شدند و عملیات اجرایی و عمرانی آن نیز آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: 31 فقره از تسهیلات اشاره شده به مرحله پرداخت و تقسیط رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روستاهای در معرض خطر در شهرستان فلارد، اضافه کرد: پنج روستای در معرض خطر قبلا شناسایی و مطالعات فاز اول آن‌ها انجام شده بود، همچنین در چهار روستا مطالعات فاز دو تکمیل شده و یک روستا در حال انجام است.

ریاحی بیان کرد: بعد از انجام مطالعات، نتیجه این شد که برای چهار روستا درجاسازی انجام شود و یک روستا نیازمند جابه‌جایی است، در روستای منارجان با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان عملیات تثبیت در حال انجام است.

وی تاکید کرد: در برخی از روستاها شهرستان فلارد در سال گذشته براثر بارندگی‌ها، شاهد وقوع رانش زمین بودیم، از همین رو عملیات مطالعاتی برای این روستاها با هماهنگی سازمان مدیریت بحران و پژوهشکده سوانح آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: واحدهای در معرض خطر به لحاظ تخلیه فوری خانواده‌ها شناسایی شده‌اند و این آمادگی وجود دارد که در شهرک امام خمینی (ره) زمین در اختیار این خانواده‌ها قرار بگیرد.
 
انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۳۰:۱۷

9 Jan 2024