۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۵۶۲۴۰
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سامان:

نبوغ نظامی و روحیه سلحشوری از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی است

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سامان گفت: سردار سلیمانی نبوغ نظامی و روحیه سلحشوری داشت و ایشان یک دیپلمات کار کشته و فردی ساده و مردمی بود و این موضوع ایشان را به کمال رساند.
نبوغ نظامی و روحیه سلحشوری از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی است
شیروان اسدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: شهید سردار سلیمانی از سال ۱۳۷۶ تا زمان شهادتش در سال ۱۳۹۸ به‌عنوان دومین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

وی تصریح کرد: ایشان در طی جنگ ایران و عراق فرمانده نیروهای سپاه کرمان و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و پنج بود و چندین بار مجروح شد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سامان یادآور شد: سردار سلیمانی پس از جنگ تا سال ۱۳۷۶، فرماندهٔ لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود و مسئولیت امنیت بخش‌های شرقی ایران را بر عهده داشت، ایشان به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نقش مهمی در تقویت قدرت نظامی حزب‌الله لبنان و گروه‌های مسلح فلسطینی، جنگ افغانستان، جنگ اسرائیل و لبنان، تشکیل گروه‌های شبه‌نظامی در عراق پس از سرنگونی صدام حسین، سرکوب اعتراضات مردم سوریه و تغییر روند جنگ داخلی سوریه به نفع بشار اسد، همچنین مقابله با داعش در عراق و سوریه داشت.

اسدی گفت: شهید سلیمانی که خود را سرباز ولایت می‌نامید، در گفتار و عمل نشان داده بود که کاملاً پیرو ولایت است و مقام معظم فرمان مقام معظم رهبری برای ایشان ئر اولوی قرار داشت.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی تا پیش از حضور آشکار در جنگ علیه داعش در عراق، معمولاً در انظار عمومی ظاهر نمی‌شد، اما ایران از زمان حضور ایشان در عراق با انتشار تصاویر متعددش با نیروهای عراقی، شروع به شناساندن چهره ایشان کرد، جایگاه شهید سلیمانی به‌ تدریج به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های نظام جمهوری اسلامی نزد مردم در ایران اوج گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سامان ادامه داد: عبد صالح خدا بودن، رعایت حق الناس و حق النفس، سه مولفه‌ای هستند که ایشان را سردار دل‌ها ساخت و ولی‌فقیه رفیق خوشبخت خواندش.

اسدی بیان داشت: سردار سلیمانی نبوغ نظامی و روحیه سلحشوری داشت و ایشان یک دیپلمات کار کشته و فردی ساده و مردمی بود و این موضوع ایشان را به کمال رساند.

وی خاطرنشان کرد: سردار دل‌ها شخصیتی فراملی و فراجناحی است و دشمن خبیث پس از حقارت در عرصه‌های مختلف، به دنبال حذف فیزیکی این مرد بزرگ برآمد به این ترتیب سردار جبهه مقاومت پس از سال‌ها مجاهدت در بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸، هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد طی عملیات آذرخش کبود به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، مورد حملهٔ موشک پهپاد نظامی آمریکا قرار گرفت و به همراه ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی به آرزوی دیرینه‌اش رسید و به یاران شهیدش پیوست.

انتهای خبر/1026ج
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۵۶:۱۶

8 Jan 2024