۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۵۶۲۳۳
مدیر فروش و خدمات پس از فروش فرادانه:

شرکت فرادانه سعی در بهبود تولید خوراک میگو کرده است

مدیر فروش و خدمات پس از فروش فرادانه گفت: شرکت فرادانه امسال تغییراتی در خوراک نرسری ایجاد کرده است که از جمله این تغییرات بهبود فرمول این خوراک بوده که باعث افزایش اثرات ایمنی و تغییر خصوصیات فیزیکی خوراک نرسری شده است.
شرکت فرادانه سعی در بهبود تولید خوراک میگو کرده است
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری «جهانبین نیوز»، صمد بهرامی باباحیدری مدیر فروش و خدمات پس از فروش امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نرسری  در  پرورش میگو مرحله‌ای است که باعث می‌شود،  موجود قوی‌تری برای پرورش داشته باشیم.

بهرامی ادامه داد: در چند سال گذشته با گسترش بیماری‌ها در صنعت میگو، تشخیص این بیماری ها  قبل از شروع دوره پرورش در استخرهای بزرگ  اهمیت زیادی پیدا کرده است

وی خاطر نشان کرد: شکل گیری اینگونه پرورش در ایران در سال های اخیر ایجاد شده است و شرکت فرادانه با درک این موضوع شروع به تأمین این خوراک کرده و مرحله نرسری در ایران یک ماه به طول می‌انجامد و معمولا پست لارو 10 وارد نرسری میشود.

بهرامی ادامه داد: یک ماه در سیستم نرسری باقی می‌ماند که در این یک ماه از خوراک‌هایی که شرکت فرادانه برای این مرحله تولید کرده استفاده می‌کند و با وزنی حدود یک گرم وارد سیستم پرورش استخرهای خاکی می‌شود.

وی اذعان داشت: شرکت فرادانه از سال ۱۴۰۰ این خوراک را طراحی کرد و مراحل کنترل کیفی، تست‌ها و بررسی‌های این خوراک انجام شد و در اسفند همان سال توانست گواهی خوراک را از مؤسسه تحقیقاتی شیلات آب های دور اخذ کند که دریافت این مجوز نشان دهنده داشتن پارامترهای کیفی مناسب و عملکرد مناسب این خوراک در شرایط نرسری بود.

بهرامی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ این خوراک به صورت تجاری وارد سیستم‌های پرورش شد و در همان سال ما در ۵ مزرعه این خوراک را عرضه کردیم و ۱۸ تن از این خوراک مورد استفاده پرورش دهندگان قرار گرفت.

وی یادآور شد: نتایج استفاده در این ۵ مزرعه در نقاط جغرافیایی مختلف از شمال تا جنوب از دید شرکت فرادانه و پرورش دهندگان میگو رضایت بخش بود و این رضایت بخشی باعث شد که در سال ۱۴۰۲ تعداد مشتریان ما روند صعودی داشته باشد و تناژ فروش آنها حدود ۵ برابر افزایش پیدا کند.

بهرامی اذعان داشت: در سال ۱۴۰۲ پرورش میگو ایران با یک بیماری« AHPND» دست به گریبان شد که خسارات زیادی در این صنعت به بار آورد.

وی تشریح کرد: وجود مرحله نرسری شده برای دوره پرورشی جدید یعنی ۱۴۰۳ برای کاهش عوارض این بیماری می‌تواند به مقدار قابل توجهی مثبت و مفید باشد به همین دلیل شرکت فرادانه امسال تغییراتی در خوراک نرسری ایجاد کرده است که از جمله این تغییرات بهبود فرمول این خوراک بوده که باعث افزایش اثرات ایمنی و تغییر خصوصیات فیزیکی خوراک شده است.

بهرامی ادامه داد: به طور کلی سیستم نرسری در ۱۴۰۳ می‌تواند به بهبود شرایط پرورش و کاهش اثرات بیماری کمک شایانی کند.

وی تشریح کرد: در حال حاضر شرکت فرادانه تنها شرکت داخلی است که خوراک نرسری تولید می‌کند و هر ساله با بررسی عملکرد این خوراک و تحقیقات جدید سعی در بهبود آن دارد.

انتهای خبر/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۴۳:۴۷

8 Jan 2024