۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۵۶۲۲۲
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

گرگ‌‌صفتان همواره به دنبال حذف حجاب زن ایرانی هستند

رضاشاه تلاش کرد بی‌عفتی را در جامعه ترویج کند، اما هنوز تلاش دشمن برای کشف حجاب پایان نیافته و استکبار همچنان پوشش زنان را مانعی برای دستیابی به اهداف خود می‌دانند.
گرگ‌‌صفتان همواره به دنبال حذف حجاب زن ایرانی هستند
به گزارش پایگاه خبری «جهانبین نیوز»، 17  دی‌ماه 1314 خورشیدی، قانون «کشف حجاب» اعلام و برای هفت سال، پوشیدن چادر و روسری در ایران ممنوع شد.
 
بعد از این تاریخ هیچ کس حق نداشت با حجاب بر سر کلاس درس حاضر شود، عده‌ای از روشنفکران به دنبال این دستور و طی برنامه‌ریزی قبلی عامل عقب ماندن زن ایرانی را حجاب وی دانسته و به دنبال این موضوع از کشف حجاب حمایت کردند.
 
دستور کشف حجاب و مبارزه جدی با چادر یک توطئه استعماری توسط رضاشاه خائن بود و طی آن رضاشاه تلاش کرد بی‌عفتی را در جامعه ترویج کند، اما هنوز تلاش دشمن برای کشف حجاب پایان نیافته و همچنان پوشش زنان را مانعی برای دستیابی به اهداف خود می‌دانند.
 
برای حفظ حجاب خون‌های بسیاری ریخته شده است
 
به گزارش «جهانبین نیوز»، حجت‌لاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با اشاره به سالروز صدور دستور کشف حجاب توسط رضاشاه خائن، اظهار کرد: مقاومت بانوان در مقابله با کشف حجاب در آن زمان اهیمت بالایی دارد، مردم بسیاری آن زمان برای حجاب جنگیدند و شهدای بسیاری تقدیم شد، نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد که برای حفظ حجاب کم خون ریخته نشده است.
 
وی با اشاره به اینکه عده‌‍ای به دنبال توطئه کشف حجاب در زمان حال هستند یادآور شد: دشمن به دنبال آن است که حجاب را مخدوش و چادر را از سر زنان این مرز و بوم بکشد.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: امروز زنان و دختران محکم مقابل این توطئه ایستادند چراکه می‌دانند که بی‌حیایی چه لطمه‌ای برای خودشان دارد.
 
زنان ایرانی همیشه مقابل بی‌حجابی ایستادگی می‌کنند
 
حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی  در گفتگو با «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: بیش از 80 سال پیش رضاشاه خائن با صدور دستور کشف حجاب می‌خواست خویت زن ایرانی اسلامی را بگیرد.
 
وی افزود: آن روز زنان پیشاپیش مردان به میدان آمدند تا نگذارند بی‌حیایی در جامعه باب شود و جلوی این امر خائنانه را گرفتند.
 
با اشاره به اینکه امروز نیز دشمن نقشه‌های شومی برای حذف حجاب از پوشش زنان ایرانی در شر دارد بیان کرد: در جلوگیری از رواج بی‌حجابی در جامعه هم مادرها و هم پدرها نقش دارند و برای داشتن فرزندانی محجب باید حرف و عمل والدین یک شکل باشد، چراکه فرزند حرف پدر و مادری که خود رفتار نادرستی دارند را گوش نمی‌کنند، بنابراین نقش والدین به‌عنوان الگو اهمیت بالایی دارد.
 
وی افزود: نباید بانوان محجبه در مقابل افراد بی‌حجاب کوتاه بیایند، لازم است دختران ایرانی و اسلامی قافیه را نبازند و اجازه ندهند فکر مخالف امر خدا خود را ظاهر کند و بدون دعوا و ناراحتی این زنان محجبه وارد این مبارزه شوند.
 
امام جمعه موقت شهرکرد افزود: موضوع تذکر دادن به بانوان بی‌حجاب باید همگانی شود و تمامی مردم در این امر مهم و ضروری مشارکت داشته باشند، چراکه در این صورت افراد بی‌حجاب نیز درمی‌یابند که بخش عظیمی از جامعه با شیوه پوشش آن‌ها مخالف هستند.
 
وی ادامه داد: در مرحله نخست فرد باید نسبت به اوامر و دستورات الهی همچنین موضوعی که قصد دارد در خصوص آن امر به معروف و نهی از منکر کند آگاهی و شناخت کامل داشته باشد.
 
امام جمعه موقت شهرکرد خاطرنشان کرد: زنان و دختران محجبه باید قدر خود را بدانند چراکه روایاتی که درخصوصرنشانه‌های آخرالزمان آمده را امروز شاهدیم، و این نشان می‌دهد این زنان و دختران راه را درست انتخاب کرده‌اند.

امام جمعه موقت شهرکرد خاطرنشان کرد: در روایات آمده که زنانی در آخرالزمان هستند که محکم و استوار پای اعتقادات خود ایستاده‌اند و تن به گناه نخواهند داد.

وی افزود: آنچه باعث اثرگذاری مثبت می‌شود تذکر لسانی مناسب و به جا است، اگر همه افراد تذکر بدهند و جو اقتضا کند دیگر شاهد کشف حجاب نخواهیم بود.
 
به گزارش «جهانبین نیوز»، هیچ کس منکر این نیست که تبعات کشف حجاب برای ایران بسیار زیاد بود و شاید اولین جرقه‌های نفوذ فمنیست‌ها در ایران از آن زمان اتفاق افتاد، جریانی که با مخالفت علنی با اسلام، علمی به نام نقض حقوق بشر را در ایران برافراشت.

انتهای خبر/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۲۱:۵۰

7 Jan 2024