۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۵۶۱۶۳
معاون حمل‌ و نقل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری:

ناوگان چهارمحال و بختیاری به نصف کاهش یافت

معاون حمل‌ و نقل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: طی سال‌های گذشته 240 دستگاه اتوبوس در ناوگان تردد داشتند، اما در حال حاضر به نصف رسیدند.
ناوگان چهارمحال و بختیاری به نصف کاهش یافت
حسین مالکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری «جهانبین نیوز»، با اشاره به کمبود در ناوگان حمل و نقل عمومی این استان اظهار کرد: سازمان حمل و نقل به‌عنوان متولی صدور مجوز شرکت‌های حمل و نقل مسافر فعال است.
 
وی تصریح کرد: شرکت‌های بخش خصوصی با جذب سرمایه‌گذار، اتوبوس و راننده فعال هستند، متاسفانه طی چند سال گذشته با توجه به بحث کرونا تعداد مسافر کاهش یافت و بخشی از ناوگان وارد بخش خصوصی شد.
 
معاون حمل‌ و نقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در حال حاضر متوسط روزانه 30 اتوبوس در ناوگان در تردد است.
 
مالکی بیان داشت: 240 دستگاه اتوبوس در ناوگان تردد داشتند، اما در حال حاضر به نصف رسیدند و این مشکل در کل کشور وجود دارد و اتوبوس‌ها از 15 هزار دستگاه به 7 هزار 500 دستگاه کاهش یافته است.
 
وی افزود: مشکلی که وجود دارد این است که هزینه با درآمد هم‌خوانی ندارد و این یکی از دلایل انتقال اتوبوس‌ها به بخش خصوصی است.

معاون حمل‌ و نقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دولت در تلاش است ناوگان جدید وارد سیستم کند اما به دلایل بروکراسی‌های اداری این امر محقق نشده است.
 
مالکی خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها در حال انجام است تا تعدادی ناوگان وارد سیستم شود و با ورود این ناوگان بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یک‌سری از تسهیلات که قبلا در اختیار رانندگان قرار داده می‌شد قطع شده و این هم یکی از دلایل بروز چنین مشکلی است.
 
معاون حمل‌ و نقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مشکل استانی نیست و همه کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اما مشکلات هم در سطح استان و هم در سطح کشور مطرح شده و در حال پیگیری است.
 
مالکی اضافه کرد: برای جبران بخشی از هزینه‌های ناوگان بحث حمل بار را نیز مطرح کردیم چراکه ادامه کار با کرایه برای رانندگان و مالکان مقدور نیست.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۳۳:۵۰

2 Jan 2024