۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۵۶۱۲۱
سرپرست راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری:

پروژه راه‌آهن مبارکه-سفید دشت-شهرکرد به نیمه راه رسید

سرپرست راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه راه‌آهن مبارکه-سفید دشت-شهرکرد به ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
پروژه راه‌آهن مبارکه-سفید دشت-شهرکرد به نیمه راه رسید
خدایار باقری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: از مهم‌ترین طرح‌های اقتصادی مقاومتی استان پروژه راه آهن مبارکه ـ سفیددشت - شهرکرد به شمار می‌رود كه مرکز استان را به خط ریلی کشور متصل می‌کند و به دليل ضرورت اجرای این طرح در توسعه حمل و نقل ریلی و مطالبات چندین ساله مردم، تلاش ویژه‌ای برای اجرای آن به کار گرفته شده است.

 وی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر این پروژه با روند بسیار خوب تأمین اعتبار و اجرا همراه بوده است. 

باقری اذعان داشت:  اين طرح به طول 89 کیلومتر است كه به دلیل اختلاف ارتفاع در طول مسیر به ميزان ۳۹۷ متر و کوهستانی بودن منطقه، ۱۵ دستگاه تونل در این مسیر ریلی به‌طول پنج هزار و ۲۸۴ متر طراحی شده که ۱۳ تونل آن حفاری شده است.

 وی با اشاره به اینکه حفاری بزرگترین تونل این مسیر به طول ۱۵۲۵ متر در منطقه سفیددشت در مرحله لاینینگ می‌باشد گفت: اين مسير ريلی دارای پل‌های متفاوت و بسیار بزرگ در محل تقاطع‌ها و دره‌های کوهستانی به‌طول ۲ هزار و ۴۸۵ متر می‌باشد كه بزرگترین پل، ۹۰۰ متر طول دارد و دارای ۳۰ دهنه ۳۰ متری است.

باقری اذعان داشت:  کل مبلغ هزینه شده برای پروژه راه آهن استان از ابتدا تاکنون يازده هزار میلیارد ریال بوده و اعتبار این پروژه در سال جاری 280 میلیارد تومان است.

وی افزود: برای تکمیل راه آهن مباركه ـ سفيددشت ـ شهركرد، 3000  میلیارد تومان اعتبار نیاز است  و هم اکنون بیش از 48 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

باقری اذعان داشت:  در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان ۳هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن استان در نظر گرفته شد که قرار است این مبلغ توسط سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن، تجارت که سهم هر کدام هزار میلیارد تومان تأمین شود.

انتهای خبر/۱٠۲٠ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲

ساعت:

۰۹:۲۴:۲۶

27 Dec 2023