۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۵۶۱۱۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

ظرفیت پرورش ماهی به ۱۰۰ تن افزایش پیدا می‌کند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اقدامات وبرنامه ریزی صورت گرفته و همچنین استفاده از افراد متخصص در راستای افزایش بهره وری موقوفات، ظرفیت پرورش ماهی در سال آینده به ۱۰۰ تن افزایش پیدا خواهد کرد.
ظرفیت پرورش ماهی به ۱۰۰ تن افزایش پیدا می‌کند
به گزارش«جهانبین نیوز»، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اضافه شدن فاز دوم مزرعه پرورش ماهی به موقوفات شیلات استان شاهد افزایش ظرفیت تولید ماهی قزل آلای سردابی در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اوقاف استان چهارمحال و بختیاری دارنده بزرگترین شیلات پرورش ماهیان سردآبی در حوزه موقوفات کشور است گفت: ظرفیت تولید ماهی در شیلات موقوفه استان در سال جاری به ۸۰ تن خواهد رسید، که تا کنون بیش از ۲۰ تن به فروش رفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به اقدامات وبرنامه ریزی صورت گرفته و همچنین استفاده از افراد متخصص در راستای افزایش بهره وری موقوفات، ظرفیت پرورش ماهی در سال آینده به ۱۰۰ تن افزایش پیدا خواهد کرد.

امیری افزود: با توجه به کیفیت خوب ماهی تولید شده، تقاضای بالای استان‌ها و همچنین به منظور جلوگیری از خام فروشی ماهیان، افزایش اشتغال در استان، بهروری و در نهایت سوددهی بیشتر به نفع موقوفه، اولین بار فرآوری و بسته بندی وعرضه ماهیان به روش نوین در دستور کار مجموعه اوقاف استان قرار گرفت.

مدیر کل اوقاف بیان کرد: در اولین گام مقدار بیش از ۳ تن ماهی قزل‌آلا به روش نوین با استفاده از تکنولوژی روز تهیه و آماده ارسال به نقاط مختلف کشور از جمله استان‌های خوزستان، تهران، اصفهان، شده است.

مدیر کل اوقاف استان گفت: امید است با استقرار واحد فرآوری و بسته بندی در محل موقوفات یاد شده، گام مؤثر و ارزشمندی در جهت اشتغالزایی و رفع محرومیت منطقه برداشت.

وی خاطرنشان کرد: در راستای صیانت و افزایش بهره وری موقوفات فاز اول موقوفه شیلات در فرودین ۱۴۰۱ و فاز دوم در شهریورماه ۱۴۰۲ با مساحتی بالغ بر ۷ هزار متر مربع با اخذ تسهیلات به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال ازسوی سازمان اوقاف و با حمایت ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مربوط به موقوفه کربلایی علیرضا واقع در منطقه پروز فلارد لردگان وارد چرخه تولید و درآمدزایی شد.

انتهای خبر/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲

ساعت:

۰۹:۵۰:۲۷

26 Dec 2023