۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۵۶۰۶۰
متخصص پوست، مو و زیبایی:

اگزما شایع‌ترین بیماری پوستی در کل دنیا است

یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: اگزما یا درماتیت که در گذشته با عنوان سودا شناخته می‌شد، شایع‌ترین بیماری پوستی در کل دنیا است.
اگزما شایع‌ترین بیماری پوستی در کل دنیا است
شبان زاده در گفتگو با «جهانبین نیوز»، اگزما یا درماتیت که در گذشته با عنوان سودا شناخته می‌شد، شایع‌ترین بیماری پوستی در کل دنیا است و معمولا خود را با قرمز شدن پوست، خارش، پوسته پوسته شدن و در نهایت با ترک خوردن پوست خود را نشان می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: از بدو تولد تا سنین پیری اگزما می‌تواند خود را در پوست انسان نشان دهد.
 
این متخصص پوست، مو و زیبایی ادامه داد: دست‌ها شایع‌ترین محل اگزما هستند و یکی از علل آن این است که دست با محیط بیرون در تماس بوده و از همین رو بیشتر در پوست شایع است.
 
شبان زاده اضافه کرد: معمولا از دو ماهگی تا یک سالگی شایع‌ترین علت اگزما ژنتیکی و ارثی است که به اگزمای ذاتی مشهور هستند، در این مرحله گونه‌های کودک شروع به قرمزی و خشکی کرده و ترک‌هایی نیز در پوست ایجاد می‌شود.
 
وی اضافه کرد: به مرور زمان با افزایش سن روی ساق پاها، ساعدها، سر آرنج و زانوها ضایعات ظاهر می‌شود، اکثر این اگزماها بعد از یک سالگی شروع به کاهش می‌کنند و سپس خودبه‌خود از بین می‌روند گرچه برخی در سنین بالا هم طول می‌کشد.
 
این متخصص پوست، مو و زیبایی یادآور شد: افرادی که در نوزادی علائمی از اگزما را نشان بدهند تا سنین پیری هم مستعد هستند و نسبت به سایر افراد جامعه نیاز به مراقبت بیشتری دارند.
 
شبان زاده اضافه کرد: در صورت بروز اگزما در کودکان باید تا حد ممکن از بوسیدن و شستشوی آن خودداری کرد و از مرطوب‌کننده‌های پوست به دفعات زیاد در طول روز استفاده شود اما در نهایت درصورتی که نتیجه حاصل نشد باید به پزشک مراجعه کرد.
 
وی بیان داشت: در اکثر مواقع تغذیه مادر در بروز اگزما تاثیری ندارد اما در موارد محدودی آلرژی به پروتئین‌های گاوی منجر به این عارضه شده که با قطع شیر خشک مشکل رفع می‌شود.
 
این متخصص پوست، مو و زیبایی خاطرنشان کرد: در اگزما معمولا پوشش تاثیر زیادی دارد و استفاده از لباس‌های پشمی و پلاستیکی منجر به تشدید بیماری می‌شود.
 
انتهای خبر/1026ج 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۱۲:۵۰

21 Dec 2023