۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۵۶۰۳۶
از بام ایران تا قله های افتخار؛

گردش چرخ تولید در کارخانه فولاد توان‌آور آسیا

در سال‌های اخیر صنعت در چهارمحال و بختیاری پیشرفت بسیاری داشته است و صنایع فولاد هم از این پیشرفت عقب نمانده و توانسته جایگاه خوبی در استان برای خود فراهم سازد.
گردش چرخ تولید در کارخانه فولاد توان‌آور آسیا
به گزارش «جهانبین نیوز»، صنعت در کنار نیروی انسانی از مولفه‌های اساسی برای پیشرفت یک کشور محسوب می‌شود و گسترش آن علاوه‌براینکه در اشتغال‌زایی اهمیت بالایی دارد، می‌تواند در خودکفایی کشور نقش بسزایی داشته باشد.
 
در سال‌های اخیر صنعت در چهارمحال و بختیاری پیشرفت بسیاری داشته است و صنایع فولاد هم از این پیشرفت عقب نمانده و توانسته جایگاه خوبی در استان برای خود فراهم سازد.

کارخانه فولاد توان‌آور آسیا یکی از واحدهای صنعتی تاثیرگذار در چهارمحال و بختیاری است که در سال ۱۳۶۶ با مجوز لاستیک‌سازی کلید خورد، سپس به‌صورت نیمه‌تمام تا سال ۱۳۸۲ رها شد و بعد از آن طی این سال‌ها تغییر کاربری داده و به ورق قلع‌اندود تبدیل شد، به این ترتیب سال ۸۸ کارخانه راه‌اندازی گردید.

این واحد تولیدی در سال ۱۳۹۲ توسط صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح خریداری و اردیبهشت امسال به فولاد مبارکه واگذار شد.

از آنجایی که رسانه می‌تواند با قرار گرفتن در کنار صنعت تولیدکنندگان را در معرفی اقدامات صورت گرفته در این بخش، امیدآفرینی در جامعه، بیان مشکلات حوزه صنایع و... کمک‌کننده باشد سازمان بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری هم‌زمان با سراسر کشور اقدام به برگزاری اردوهایی تحت‌ عنوان «راویان پیشرفت»، می‌کند، در این بازدیدها رسانه در واحدهای صنعتی حضور یافته و از نزدیک شاهد تلاش آن‌ها است.



اردوی «راویان پیشرفت» ادامه‌دهنده همان راه اردوی راهیان نور است

احسان ربیعی در حاشیه اردوی «راویان پیشرفت» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اولین مرحله از این طرح در کارخانه فولاد توان‌آور آسیا حاضر شدیم تا از نزدیک اقدامات صورت گرفته در این کارخانه را شاهد باشیم.
 
وی تصریح کرد: آنچه در اردوی «راویان پیشرفت» دنبال می‌شود این است که اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه تولید بازدید داشته و از نزدیک آن را ببینند و راویان فعالیت‌های انجام شده در صنعت باشند.
 
مسئول سازمان بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری تاکید کرد: تولید دغدغه مهم مقام معظم رهبری است و اردوی «راویان پیشرفت» ادامه‌دهنده همان راه اردوی راهیان نور است و روایت‌گر حماسه‌ها و جهاد در بخش اقتصادی است.
 
ربیعی یادآور شد: امروز بسیج و سپاه کنار دولت و صنعت قرار گرفته و در سنگر تولید امیدآفرینی می‌کند، در حال حاضر سنگر اقتصادی جایگزین سنگر نظامی شده است و ما در اردوی «راویان پیشرفت» به دنبال انعکاس داشته‌های صنعت و اقدامات در این حوزه هستیم.
 
وی تاکید کرد: رسانه در کنار صنعت آمده برای انعکاس مجاهدت‌های اقتصادی و از همین جا اعلام می‌کنیم آمادگی داریم برای اینکه دغدغه فعالان این عرصه را به گوش مسئولان برسانیم و زبان گویای تولیدکنندگان و صنعتگران باشیم.
 
مسئول سازمان بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه امروز اولین مرحله از اردوهای «راویان پیشرفت» انجام شد و این روند ادامه‌دار است اضافه کرد: دشمن جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی راه انداخته و چندین سال است که از هر فرصتی استفاده می‌کند تا در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... به این کشور و ملت ضربه بزنند.



رایزنی‌ها برای واردات مواد اولیه کارخانه فولاد توان‌آور آسیا انجام شده است
 
علیرضا وکیلی در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد توان‌آور آسیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت اسمی این کارخانه هنوز محقق نشده و تلاش ما بر این است که به این ظرفیت برسیم، اظهار کرد: نیاز کشور ۳۰۰ هزار تن است که بخشی از آن از خارج وارد می‌شود و در صورت تحقق ظرفیت اسمی این کارخانه، مشکل تا حدودی رفع می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود در تأمین مواد اولیه به دلیل تحریم‌ها یادآور شد: این بدان معنا نیست که کار متوقف شده است، چهارمحال و بختیاری پتانسیل‌های بسیاری دارد و هدف ما این است که تجربیاتمان را در زمینه فولاد در این استان پیاده‌سازی کنیم.

مدیرعامل فولاد توان‌آور آسیا گفت: مشکل اصلی در این کارخانه بحث مواد اولیه است و برای رفع آن اقدامات اولیه واردات انجام شده که از بهمن‌ماه این مشکل نیز رفع می‌شود.

وکیلی با اشاره به اینکه مشکلی برای سفارش نداریم خاطرنشان کرد: مسئولین این استان همگی اتفاق نظر بر فعال شدن واحدها را دارند و تعاملات خوبی با استان صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در این کارخانه اولویت اول، نیروی انسانی بوده، چراکه خروجی کارخانه منهای پرسنل صفر است، از همین‌رو چارت سازمانی در حال بازنگری بوده و طبقه‌بندی مشاغل در دست انجام است.

مدیرعامل فولاد توان‌آور آسیا اذعان داشت: در مباحث مالی و بومی تغییری اعمال نشده و سیاست ما این است که روند قبلی استفاده شود، ما به دنبال توسعه و رشد منطقه‌ای که در آن هستیم، می‌باشیم.

وکیلی با بیان اینکه ۲۵۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند بیان داشت: کل ایران در سطح کلان و مزایا و امکانات استان باید دیده و نیاز صنعت تأمین شود.

 
به گزارش «جهانبین نیوز»، با گسترش این صنایع عده بسیاری از جوانان چهارمحال و بختیاری مشغول به کار شدند و در استانی که روزگاری مردان برای تامین مایحتاج خانواده‌هایشان مجبور به ترک شهر و دیار و خانواده خود و تحمل درد غربت و دوری از خانواده بودند امروز شاهدیم صنعت چطور نقش‌آفرینی کرده و خانواده‌ها را در کنار هم آورده است، به این ترتیب به دنبال رفع مشکلات اقتصادی مشکلات اجتماعی و خانوادگی نیز رفع شده است.
 
بنابراین لازم است دولت برای پیشرفت هر چه بهتر صنعت در این استان سیاست‌های حمایتی بیشتری را در پیش بگیرد و اجازه ندهد تحریم‌های ظالمانه علیه کشور همانطور که در گذشته نتوانسته خدشه‌ای به تولید وارد کند، در ادامه راه نیز عرصه را بر تولیدکنندگان تنگ نکند.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۱۲:۰۴

20 Dec 2023