۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۱
کد مطلب : ۵۶۰۳۱
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خبرداد:

جذب منابع جدید تسهیلات مشاغل خانگی به زودی

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۸۶ درصد برنامه جذب تسهیلات مشاغل خانگی در استان محقق شده و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار باقی مانده نیز مقرر شد تا ۱۰ روز آینده جذب شود.
جذب منابع جدید تسهیلات مشاغل خانگی به زودی
 محسن مولوی در گفتگو با خبرنگار «جهانبین نیوز»، از پرداخت یک هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و امسال در چهارمحال و بختیاری یک هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶، مشاغل خانگی، روستایی و عشایری و تفاهم‌نامه با صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان پرداخت شده است.

مولوی افزود: این مبلغ تسهیلات به ۱۰ هزار و ۱۱۵ نفر از متقاضیان هم به صورت قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴ هزار و ۱۴ فرصت شغلی در ۳۷ دستگاه اجرایی استان ثبت سامانه" رصد" شده است افزود: تعهد امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۲۰ هزار و ۹ فرصت شغلی است که تاکنون ۷۰ درصد آن محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شهرستان‌های بروجن، لردگان و خانمیرزا بهترین عملکرد را در تحقق تعهدات حوزه اشتغال دارند و شهرستان‌های اردل، کیار و فلارد از تعهد پیش‌بینی شده عقب‌تر هستند.

مولوی در ادامه به آخرین وضعیت جذب تسهیلات مشاغل خانگی استان اشاره کرد و گفت: امسال در مرحله نخست یک‌هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به استان ابلاغ شد که تاکنون از این محل پنج هزار و ۴۶۵ مجوز از سوی ادارات‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی صادر شده است.

وی از پرداخت یک هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان از سوی هشت بانک عامل خبر داد و گفت: تاکنون ۸۶ درصد برنامه جذب تسهیلات مشاغل خانگی در استان محقق شده و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار باقی مانده نیز مقرر شد تا ظرف ۱۰ روز آینده جذب شود.

مولوی یادآور شد: استان در خصوص جذب تسهیلات مشاغل خانگی در رتبه سوم کشور قرار دارد و برای مرحله دوم نیز ۳۵۸ میلیارد ریال اعتبار به استان ابلاغ شده است.

برای تحقق تعهدات اشتغال در استان فرصت زیادی باقی نمانده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در گفتگو با «جهانبین نیوز» ، اظهار داشت: مسئولیت تحقق تعهد هر دستگاه با مدیرکل همان دستگاه است از همین رو ضروری است تا هفته‌ای یک بار نسبت به رصد وضعیت اشتغال دستگاه خود در خصوص ثبت اطلاعات استمرار و اهتمام ویژه‌ای به کار گرفته شود.

محمدکاظم منزوی افزود: برای تحقق تعهدات اشتغال در استان فرصت زیادی باقی نمانده است و هر یک از دستگاه‌ها تا پایان بهمن نسبت به تحقق کامل تعهدات خود اقدام و گزارش ارائه دهند.

وی تصریح کرد: باید دقت و نظارت شود تا تسهیلات اشتغالزایی در محل خود توزیع و جذب شود.

انتهای خبر/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۲۵:۱۱

19 Dec 2023