۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۵۵۹۹۵
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

آزمایشگاه مرکزی نیاز مهم در شهرستان فلارد است

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: آزمایشگاه مرکزی شهرستان فلارد یکی دیگر از کمبودهایی است که در شهرستان فلارد وجود دارد که به دلیل محدودیت‌‎های بودجه در بخش بهداشت نتوانستیم آن را تکمیل کنیم.
آزمایشگاه مرکزی نیاز مهم در شهرستان فلارد است
علی احمدی در گفتگو با «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: اردیبهشت‌ماه امسال بخش‌های مبارزه با بیماری‌ها، سلامت خانواده، بیماری‌های دهان و دندان و بهداشت محیط و 18 نیروی بهداشتی و درمانی در ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان فلارد مستقر شدند.

وی افزود: شبکه بهداشت شهرستان فلارد در بخش خدمات بهداشتی تقریبا کامل است به جز چهار خانه بهداشت که سه مورد آن در امام‌آباد، اسلام‌آباد و میلان قرار داد که هنوز زمین برای احداث آن تخصیص داده نشده، ساخت این خانه‌های بهداشت جز قرارداد با قرارگاه امام حسن (ع) است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یک خانه بهداشت دیگر مربوط به روستای چناران است که قرارداد احداث آن با ارتش جمهوری اسلامی ایران بسته شده است.

احمدی عنوان کرد: اگر این چهار خانه بهداشت ساخته شود مشکلی در زمینه بهداشت در شهرستان فلارد نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: یک مرکز بهداشت در بهمن سال 1400 در منارجان افتتاح شد، جاده دسترسی به این مرکز 200 متر است که تا اردیبهشت امسال به دلیل نبود این جاده نتوانستیم از آن استفاده کنیم که خوشبختانه مراحل ابتدایی ساخت جاده فراهم شده است و منتظر تامین آسفالت آن هستیم.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: آزمایشگاه مرکزی شهرستان فلارد یکی دیگر از کمبودهایی است که در این شهرستان وجود دارد، خدمات آزمایشگاهی ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های این شهرستان است که به دلیل محدودیت‌‎های بودجه در بخش بهداشت نتوانستیم آن را تکمیل کنیم.

احمدی درخصوص بیمارستان و کمبودهایی که در این خصوص وجود دارد، بیان کرد: بیمارستان شهید ارجمند مالخلیفه با 32 تخت مصوب و هشت تخت فعال در حال ارائه خدمت در قالب پزشک عمومی، پزشک تخصصی، خدمات رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و مامایی است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 6 تخت و هفت دستگاه مخصوص دیالیز در بیمارستان شهید ارجمند مالخلیفه در حال خدمت‌رسانی به مردم است.

 رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در سال‌های قبل حدود 24 هزار مترمربع زمین کنار محوطه بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد واگذار شد که طرح توسعه بیمارستان از 32 به 96 تخت خواب اجرا شود.

احمدی افزود: بیمارستان مالخلیفه حدود 100 نفر پرسنل دارد که در حال ارائه خدمت به مردم منطقه هستند.

وی ادامه داد: پزشک عمومی هر روز در بیمارستان حاضر است و پزشک متخصص نیز 20 روز در ماه به جهت ارائه خدمات تخصصی از بیمارستان لردگان به این بیمارستان اعزام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: به دلیل کمبود پزشک متخصص در کشور توزیع پزشک در استان نیز با رکود همراه بود، سال گذشته چیزی حدود 75 پزشک متخصص در سطح استان توزیع شد که این رقم امسال به 50 پزشک متخصص رسیده است.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۳۰:۵۱

14 Dec 2023