:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> «بازنگری طرح جامع» فرصتی طلایی برای توسعه شهر است | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۵۵۹۷۶
شهردار شهرکرد:

«بازنگری طرح جامع» فرصتی طلایی برای توسعه شهر است

شهردار شهرکرد گفت: بازنگری طرح جامع فرصتی طلایی برای توسعه شهر است که می‌توان عرصه‌هایی را برای اقدامات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ... در آن پیش‌بینی کرد.
«بازنگری طرح جامع» فرصتی طلایی برای توسعه شهر است
به گزارش«جهانبین نیوز» به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد محمدحسین واحدیان در جلسه با سرپرست راه و شهرسازی استان با بیان اینکه در راستای توسعه شهر نیاز اساسی به تعامل بین دو دستگاه می‌باشد که می‌توان اتفاقات خوبی را در شهر رقم زد، اظهارداشت: بازنگری طرح جامع یکی از حوزه‌هایی است که با تعامل می‌توان خروجی خوبی داشته باشد که نتیجه آن منجر به کاهش دغدغه‌های مردم و معضلات شهری می‌شود.

وی افزود: برخی مواقع از فرصت‌های طلایی غافل می‌شویم که عواقب آن برای آیند‌گان جبران ناپذیر است در صورتی که اگر امروز از فرصت پیش آمده برای بازنگری طرح جامع استفاده کنیم می‌توانیم اتفاقات خوبی را برای توسعه شهر رقم بزنیم.

شهردار شهرکرد بیان کرد: اگر امروز ضوابط را در طرح بازنگری در نظر بگیریم می‌توان از بسیاری تخلفات در حوزه ماده صد و ناایمن بودن ساختمان‌ها جلوگیری و پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

واحدیان با بیان اینکه برای توسعه شهر برخی مواقع باید حواشی را به جان بخریم، خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی صنایع و مشاغل باید پهنه‌های مشخصی را در طرح مشخص کنیم چراکه نیاز شهر است که شاید چند سال آینده نتیجه دهد اما باید امروز پیش‌بینی شود.

وی یکی از نیازهای اساسی شهر را مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی عنوان کرد و گفت: در راستای ایجاد پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی و ایجاد سوله‌های چندمنظوره ورزشی که در زمان بحران نیز مورد استفاده قرار بگیرند، ضروری است که باید در این طرح مورد توجه قرار گیرد.

شهردار شهرکرد اضافه کرد: همچنین برای عرضه مستقیم میوه و کالا نیاز به بازار روزهای بیشتر داریم که می‌تواند بخشی از دغدغه‌های مردم را کاهش دهد و باید در طرح جامع عرصه برای آن‌ها مشخص شود.

واحدیان با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های بازآفرینی بیان کرد: 86 هکتار بافت فرسوده در هسته مرکزی شهر و 430 هکتار در حاشیه شهر به عنوان سکونتگاه غیررسمی بافت فرسوده وجود دارد که هنوز در این محلات حق مطلب ادا نشده است.

وی گفت: در همین راستا امروز نزدیک به 32 طرح پیش‌بینی و مصوب شده که در صورت تخصیص بودجه می‌توان اقدامات خوبی را انجام داد.

شهردار شهرکرد با اشاره به وضعیت اقتصادی امروز و کاهش درآمدهای شهرداری تصریح کرد: شهرداری یک نهاد عموم غیر دولتی است که هیچ منبع درامد دولتی ندارد و با توجه به شرایط اقتصادی خاص امروز مراجعه شهروندان نیز برای ساخت و ساز و صدور پروانه کاهش داشته است بنابراین می‌طلبد در راستای پرداخت مطالبات و سهم 10 درصد اقدامات لازم انجام شود.

انتهای خبر/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۲۴:۴۷

13 Dec 2023