۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۵۵۹۵۵
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

مستند «ارجنا» به جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» راه یافت

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: مستند «ارجنا» جدیدترین تولید حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به نویسندگی و کارگردانی عباس رفیعی مرغملکی در بخش مسابقه ملی هفدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» راه پیدا کرده و اکران می شود.
مستند «ارجنا» به جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» راه یافت
احسان قائدی در گفتگو با «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: جشنواره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، بهترین ویترین برای تولیدات سینمایی مستند ایران است که هر ساله تولیدات هنرهای تصویری  حوزه هنری استان در این رویداد بین المللی حضور داشته و در چندین دوره نیز جوایزی را از آن خود کرده است.

وی درباره فیلم مستند«ارجنا» راه یافته به جشنواره «سینما حقیقت» افزود: «ارجنا» مستندی با موضوع محیط زیست است که با تکیه بر توجه به احیای جنگل و حفظ محیط زیست تولید شده است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این اثر زندگی مردی 84 ساله در مناطق چهارمحال و بختیاری را به تصویر می‌کشد که نذر کرده برای رضای خدا و حفظ و نگهداری از خطراتی مثل آتش سوزی از گونه‌های جنگلی در زیست بوم خود از مراتع و جنگل‌ها و گونه‌های مختلف گیاهی نگهداری کند.

قائدی عنوان کرد: نام این اثر با عنوان «ارجنا» برگرفته از درخت ارجن (بادام وحشی ) است که گونه‌ای کم نظیر از درختان استان چهارمحال و بختیاری است.

وی خاطرنشان کرد: نویسندگی و کارگردانی این اثر را عباس رفیعی مرغملکی از مستند سازان جوان چهارمحال و بختیاری انجام داده و محمد قلی پور دشتکی«فیلمبردار»، احسان عبدالله زاده «صدا بردار»، هادی اسپنانی «تدوین»، حمیدرضا فطوره چیان و برنا جمشیدی «اصلاح‌رنگ و نور»، سعید بهرامی و امین حاج حسینی «طراحی و ترکیب صدا»، مريم ساعدی «برنامه‌ریز»، شبنم غلامی « دستیار گارگردان و برنامه ریز»، خدیجه ملک پور دهکردی و فاطمه جلالی « مدیر تولید»، محسن آذرمهر «عکاس»، پدارم فرخ نیا «طراح پوستر» و رضا تاری وردی «ترجمه و زیرنویس» از دیگر عوامل این مستند هستند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مستند «ارجنا» در حوزه هنری استان تهیه شده است، اضافه کرد: هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی‌مقدم از ۲۷ آذرماه تا ۲ دی‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۱۷:۳۰

11 Dec 2023