۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۵۵۹۴۶
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری:

138 واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در شهرستان بن احداث شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه بازسازی خانه‌های خسارت دیده از حادثه سیل، 138 واحد جدید در شهرستان بن احداث شد، همچنین تعمیرات 145 واحد مسکونی نیز انجام گرفت.
138 واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در شهرستان بن احداث شد
فرشاد ریاحی در گفتگو با «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: در سال 1401 اعتباری بالغ بر 6.5 میلیارد تومان از محل اعتبارات متفاوت استانی، ملی و غیر رایگان در 15 پروژه در روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان بن، هزینه شده است.

وی با اشاره به حوزه مسکن، افزود: در سال 1401 بهسازی تعداد 134 واحد مسکن روستایی در شهرستان بن از محل تسهیلات در دستورکار قرار گرفت و هم‌اینک عملیات بازسازی همه این واحدها آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حوزه بازسازی خانه‌های خسارت دیده از حادثه سیل، 138 واحد جدید در شهرستان بن احداث شد، همچنین تعمیرات 145 واحد مسکونی نیز  انجام گرفت.

ریاحی عنوان کرد: اختصاصا در روستای بارده 87 واحد مسکونی احداث و 45 واحد تعمیرات انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلاتی بالغ بر 36 میلیارد تومان و کمک‌های بلاعوض بالغ بر 8.5 میلیارد تومان در شهرستان بن توزیع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: روستای بارده به عنوان یکی از کانون‌های متمرکز سیل، تنها روستای استان است که کمک‌های بلاعوض واحدهای احداثی را به صورت کامل دریافت کرده است.

ریاحی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بن، بیان کرد: عملیات آماده‌سازی اجرای پروژه‌های مسکن و تخصیص اعتبارات انجام شده است، فقط اگر تعیین تکلیف بحث خانه‌های تک واحدی و دو واحدی انجام شود، عملیات اجرایی آن به سرعت آغاز می‌شود.

وی به الحاق اراضی به منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره و تاکید کرد: از 900 هکتار اراضی شناسایی شده در استان 130 هکتار آن در سطح شهرستان بن است که در سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری توانستیم 36 هکتار را در روستای تومانک الحاق و تملک شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای سال 1402 نیز 270 واحد تسهیلات مسکن روستایی پیش‌بینی شده است و حدود 8 میلیارد تومان اعتبارات تملک است که امید است افزایش پیدا کند.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۳۴:۵۰

10 Dec 2023