۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۵۵۹۴۱
رئيس شورای اسلامی شهرستان فارسان:

پسماندهای مديريت نشده، بلای جان طبيعت و نسل آينده خواهند شد

رئیس شورای اسلامی شهرستان فارسان با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و اقدام جدی برای تفکیک زباله از مبدا در شهرستان‌ها گفت: رها سازی زباله در روستاهای و شهرها به معضل جدی تبدیل شده است.
پسماندهای مديريت نشده، بلای جان طبيعت و نسل آينده خواهند شد
مهری امینی در گفتگو با خبرنگار «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: همه ما دغدغه محیط زیست و مدیریت پسماند را داریم ولی چرا شوراها باید در این قضیه ورود کنند؟ به این دلیل که شوراها افرادی از بدنه مردم اند و باید در قبال سلامتی مردم مسئول و دغدغه مند باشند همچنین شوراها متولی مدیریت پسماند در مدیریت شهری و روستایی بوده و قانون به آنها اجازه داده در مدیریت پسماند ورود کنند.

وی افزود: شوراهای اسلامی با توجه به پشتوانه قانونی می‌توانند عوارض پسماند را در بودجه سالانه در نظر بگیرند و با مشارکت مردم، معضلات پسماند را مدیریت کنند.

امینی با اشاره به لزوم همکاری شوراها جهت فرهنگ سازی مدیریت پسماند از مبدا برای مردم، گفت: نگاه شوراها به مسائل شهری باید فراتر از سطح امور عمرانی باشد و به موضوع محیط زیست توجه جدی نمایند چراکه اگر محیط زیست و مشارکت مردمی نباشد مسائل عمرانی هم با شکست مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: در سفر اخیر رئیس محترم جمهور به استان چهارمحال و بختیاری، یکی از مطالبات اصلی شهرستان فارسان، بحث مدیریت پسماند بود، رایزنی‌هایی با جانشین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور جهت جذب اعتبار احداث کارخانه پسماند به عنوان پایلوت در استان برای چهار شهرستان اردل، کیار کوهرنگ و فارسان انجام شد، و این موضوع در دستور کار قرار گرفت، منتهی شرط اصلی مکان‌یابی و معرفی محل استقرار است.

امینی تاکید کرد: پروژه‌های عمرانی با تخصیص اعتبار اجرا می‌شوند اما محیط زیست آلوده به راحتی اصلاح نمی‌گردد.

وی عنوان داشت: درصورتی که مسائل بهداشتی و زیست محیطی در دفع پسماندها رعایت نگردد، موجب آلودگی آب، خاک، هوا و در نهایت بلای جان طبیعت و نسل آینده خواهند شد، اما در صورت داشتن برنامه و نگاه علمی می‌توان از آن‌ها به عنوان یک فرصت طلایی استفاده کرد.


انتهای پیام/۵۹۰پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۰۹:۵۴:۲۹

12 Dec 2023