۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۵۵۹۱۱
معاون سیاست‌ورزی و امور بین‌الملل بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری:

عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری شاخصه اصلی دانشجویان است

معاون سیاست‌ورزی و امور بین‌الملل بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه روحیه جوانی دوره‌ تعالی‌خواه است و انسان را به سمت اوج سوق می‌دهد، روحیه عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری دانشجویان نسبت به سایر افراد جامعه بالاتر است.
عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری شاخصه اصلی دانشجویان است
وحید تاجی در گفتگو با «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: با توجه به اینکه حضور دانشجویان در مجموعه‌های دانشگاهی و سطح جامعه از ابتدا بر مبنای آزادی‌خواهی و نقش‌آفرینی فکری در حوزه‌های اساسی بوده و این تعلق به مرور زمان در طول انقلاب افزایش یافته و منشا اثرات و خیرات بسیاری شده است.

وی تصریح کرد: مصادیق بسیاری از این خیرات از اوایل انقلاب تاکنون در جامعه مشهود بوده و این موضوع ادامه دار و رو به رشد است.

معاون سیاست‌ورزی و امور بین‌الملل بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این حضور دانشجویان در حوزه‌های مطالبه‌گری از مسئولان سه قوه در کشور قابل مشاهده است، عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری دانشجویان نیز اخیرا بروز و ظهور یافته و همچنین دانشجویان در ارائه راهکارهایی برای مسائل حساس کشور فعالیت بالایی دارند.

تاجی افزود:  لازم است پشتیبانی‌های لازم هم از سوی دولت و هم سایر نهادهای ذی‌ربط صورت گیرد، تا دانشجویان بتوانند به شکل بهتری انتقادات خود را منتقل کنند.

وی با اشاره به تاکیدات شهید بهشتی در این خصوص که دانشجو موذن جامعه است تاکید کرد: تلاش دانشجویان برای رفع مشکلات نشان‌دهنده اهمیت رشد و تعالی و پیشرفت کشور برای جوانان است و این نمود بارزی از مشت نمونه خروار است می‌باشد، به این ترتیب با رفع مشکلات دانشگاه مشکلات در جامعه هم رفع می‌شود و امیدآفرینی با مشاهده این عملکردها، عدالت‌ها و مطالبه‌گری‌ها میان آحاد مختلف مردم افزایش می‌یابد.

معاون سیاست‌ورزی و امور بین‌الملل بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روحیه ستودنی استکبارستیزی دانشجویان در ایران بیان داشت: نکته‌ای که وجود دارد این است که دانشجویان هیچگونه وابستگی سیاسی، حزبی و مسئولیتی ندارند و به‌نوعی نه وام‌دار کسی هستند نه اینکه خودشان را وابسته به جریانات سیاسی می‌دانند، به واسطه همین آزادی عمل بیشتری برای مطالبه‌گری دارند و  با توجه به اینکه روحیه جوانی دوره‌ تعالی‌خواه است و انسان را به سمت اوج سوق می‌دهد، روحیه عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری دانشجویان نسبت به سایر افراد جامعه بالاتر است.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۲۴:۵۲

6 Dec 2023