۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۵۵۹۰۰
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

آغاز سرشماری زمستانه مناطق تحت مدیریت چهارمحال و بختیاری

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: سرشماری رسمی حیات‌وحش و پستانداران در مناطق تحت مدیریت چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
آغاز سرشماری زمستانه مناطق تحت مدیریت چهارمحال و بختیاری
به گزارش«جهانبین نیوز» به نقل از روابط عمومی محیط زیست چهارمحال و بختیاری ، سعید یوسف پور اظهار کرد: در سرشماری زمستانه منطقه حفاظت‌شده سبزکوه، مسئولان مناطق و محیط‌بانان استان اصفهان و دوستداران محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مسئولان، کارشناسان و محیط‌بانان استان را همراهی کردند.

وی هدف از سرشماری مشارکتی را انتقال تجربه، دانش، مهارت محیط‌بانان در استان‌های مختلف و ارائه پیشنهادهای مشترک برای حفظ و حراست بیشتر از گونه‌های شاخص عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌‌ زیست استان اظهار داشت: برآورد جمعیت حیات وحش استان، کسب اطلاع از وضعیت زاد و ولد حیوانات نسبت به سال گذشته، بررسی عوامل تهدید و نقاط قوت مناطق و شناسایی مناطق مستعد برای ارتقای سطح حفاظتی و شناسایی زیستگاه‌های مناسب و مستعد جهت احیای جمعیت گونه‌های متنوع پستاندار از دیگر اهداف این سرشماری عنوان شده است.

یوسف‌پور تصریح کرد: داده‌ها و اطلاعات به‌دست آمده از سرشماری رسمی حیات‌وحش و پستانداران در استان پس از جمع‌آوری و تجزیه تحلیل برای استفاده در بخش‌های مرتبط ارسال خواهد شد.

گفتنی است؛ سرشماری جمعیت حیات وحش استان هر ساله در ماه‌های آبان و آذر در کلیه‌ی مناطق تحت مدیریت، شامل مناطق حفاظت شده، پارک‌های ملی، پناهگاه‌های حیات‌وحش و مناطق شکار ممنوع صورت می‌گیرد.

انتهای خبر/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۵۳:۰۷

5 Dec 2023