۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۵۵۸۹۲
یک مشاور خانواده:

پرتوقعی فرزندان، حاصل رفتار والدین است

یک مشاور خانواده گفت: برای تربیت فرزند سپاسگذار باید پدر و مادر تربیت درستی در این زمینه داشته باشند.
پرتوقعی فرزندان، حاصل رفتار والدین است
ابراهیمی در گفتگو با «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: بچه محصول تربیت پدر و مادر است و رفتارهای والدین منجر به تربیت و پرورش فرزندان می‌شود.
 
وی تصریح کرد: پرتوقعی والدین نسبت به هم و افرادی که در جامعه هستند، توقعات مالی و... اولین دلیل برای متوقع شدن فرزندان است، هنگامی که فرزندان شاهد رفتار والدین هستند آن‌ را الگوی خود قرار می‌دهند.
 
این مشاور خانواده بیان داشت: زمانی که در محیط خانه می‌خواهیم پاداشی به یک کودک بدهیم باید این هدیه در خور کار صورت گرفته باشد و درنظر گرفتن پاداش بالاتر برای یک کار کوچک کار اشتباهی است.
 
ابراهیمی گفت: پدر و مادرها باید اطلاعات خود را از طریق مطالعه و رسانه‌های جمعی در مورد فرزندان بالا ببرند، تا بتوانند رفتار درستی با فرزندان خود در دوران نوجوانی داشته باشند و واکنش درستی در برابر رفتارهای ناهنجار ان‌ها داشته باشند.
 
وی ادامه داد: برای تربیت فرزند سپاسگذار باید پدر و مادر تربیت درستی در این زمینه داشته باشند و قدردانی را به آن‌ها در رفتار خود آموزش دهند.
 
این روان‌شناس بیان داشت: تشویق فرزندان به تشکر از دیگران برای لطفی که به آن‌ها کرده است باید توسط والدین صورت گیرد و یکی از راه‌ها برای آموزش کودکان در این زمنیه می‌تواند قدردانی از خود آن‌ها باشد.
 
ابراهیمی یادآور شد: عدم قدرشناسی و پرتوقعی فرزندان در بسیاری از موارد همراه با پرخاشگری صورت می‌گیرد و پدر و مادر در این زمینه باید رفتار درستی داشته باشند چراکه بیشتر این رفتارها در دوران بلوغ و نوجوانی از فرنزدان سر می‌زند.
 
وی تاکید کرد: رفتار با حوصله با فرزندان در این زمینه می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد و اگر نتوانستند با رفتار درست آن‌ها را متقاعد کنند لازم است حتما به مشاور مراجعه و در این زمینه از وی کمک بگیرند.
 
این مشاور خانواده بیان داشت: رفتار درست والدین در زمانی کودکی می‌تواند فرزندی مورد تائید در دروان نوجوانی و جوانی به آن‌ها تحویل دهد.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۰۸:۴۷:۴۲

5 Dec 2023