۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۵۵۸۵۹
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:

اقدامات غیراصولی برای رفع یخ‌زدگی کنتور آب ممنوع

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: شهروندان در صورت مشاهده یخ‌زدگی در تاسیسات آب‌رسانی از حرارت مستقیم، ریختن آب جوش، وارد نمودن ضربه یا برافروختن آتش در مجاورت تاسیسات آبی خودداری کنند.
اقدامات غیراصولی برای رفع یخ‌زدگی کنتور آب ممنوع
به گزارش «جهانبین نیوز»، محمد کریمی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به کاهش تدریجی دمای هوا و سردسیر بودن استان مردم در روزهای باقی مانده از آذر ماه و قبل از فصل زمستان مواظب یخ زدگی و ترکیدگی کنتورهای آب و دیگر تاسیسات آبرسانی منازل خود باشند چرا که کاهش دما و موج سرما در این روزها ضرورت رسیدگی به تاسیسات آب را دو چندان کرده است.

وی با اعلام این هشدار به مردم از مشترکین شهری و روستایی درخواست نمود با پوشش مناسب لوله‌های آب، وسایل اندازه‌گیری (کنتور آب) و تاسیسات آبرسانی را محافظت کنند تا به واسطه برودت هوا در ماه‌های سرد سال دچار حادثه شکستگی و قطعی آب نشوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در تشریح راه‌های جلوگیری از یخ‌زدگی و ترکیدگی تاسیسات آبرسانی منازل با تاکید بر محافظت ویژه از کنتورهای آب با توجه به آسیب‌پذیر بودن آن‌ها ادامه داد: مشترکان باید نکاتی را در راستای جلوگیری از یخ‌زدگی آب و ایجاد ترکیدگی در انشعاب‌های آب انجام دهند لذا از جمله راهکارهایی که می‌توان به آن‌ها اشاره نمود، نصب محفظه یا ساخت حوضچه کنتور در زمان نصب انشعاب آب و لوله‌گذاری صحیح در زمان لوله‌کشی با حفاری کانال در عمق مناسب اشاره نمود.

کریمی عنوان کرد: بهسازی حوضچه کنتور در صورت تخریب و لایروبی و تمیز نمودن حوضچه‎هایی که کنتور در آن قرار دارد اعم از گل و لای، آب و...، قرار دادن درپوش مناسب بر روی محفظه کنتور، پر نمودن محفظه کنتور با استفاده از کیسه‌های حاوی پوشال، خاک اره، کاه و پارچه و... با توجه به وجود هرکدام از اقلام فوق در مناطق مختلف و متناسب با منطقه جغرافیایی از دیگر راه‌های پیشگیری از یخ زدگی کنتورهای آب است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از پشم شیشه برای عایق‌بندی کنتورهایی که در کنار دیوارها، خارج از محفظه و روکار نصب شده‌اند، همچنین استفاده از پشم شیشه برای پوشش لوله، اتصالات و تاسیسات آبرسانی روکار، تخلیه آب لوله‌های غیر ضروری برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و قطع آب منازل خالی از سکنه، مغازه‌ها، کارگاه‌های تعطیل و...از دیگر راه‌هایی هستند که می‌تواند در کاهش یخ زدگی کنتورهای آب اثرگذار باشد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با رعایت این تمهیدات می‌توان علاوه بر اینکه از قطع شدن آب منازل خود به دلیل یخ زدگی کنتور، لوله، اتصالات و دیگر تاسیسات آبی جلوگیری کنیم متضرر خسارت هم نشویم چرا که طبق آئین نامه اگر مشترکان از تاسیسات آب نگهداری نکنند در صورت بروز مشکل باید جبران خسارت کنند.

کریمی به مشترکین توصیه نمود در صورت مشاهده یخ‌زدگی در تاسیسات آبرسانی از حرارت مستقیم، ریختن آب جوش، وارد نمودن ضربه یا برافروختن آتش در مجاورت تاسیسات آبی خودداری نمایند.

وی بیان کرد: در سال  گذشته به دلیل عدم پوشش مناسب کنتور، لوله‌ها، اتصالات و دیگر تاسیسات آب علاوه بر هدر رفت آب خسارات قابل توجهی نیز به مشترکین وارد شده است به طوری که بیش از 5000  کنتور آب بدلیل عدم پوشش مناسب دچار ترکیدگی شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: قیمت هر کنتور آب بسته به شرکت تولیدکننده بیش از 10 میلیون ریال هزینه خرید برای مشترک دربردارد.
 
انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۴۴:۴۴

2 Dec 2023