۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۵۵۸۵۸
یادداشت؛

شکست امپراطوری دروغ

امپراطوری رسانه­ای دشمن به شدت دروغ‌پرداز است و روی پیش‌ساخته‌های ذهنی مخاطبان خود اثر گذاشته است.
شکست امپراطوری دروغ
به گزارش«جهانبین نیوز»، احمد کاظمی کارشناس ارشد علوم سیاسی در یادداشتی نوشت: در اغتشاشات سال گذشته، دست دشمنان انقلاب اسلامی روی ماشه گذاشته بود و به محض وقوع کوچک­ترین اتفاقی که شاید در کشورهای دیگر و کشورهای خود آن­ها ۱۰۰ برابر رخ داده بود؛ اما در کشور ما که اتفاق بیفتد، آ­ن­ها توانایی‌اش را دارند که در کشور ما چندین برابر آن را برجسته‌سازی کنند.­

شکی نیست که دشمن در جنگ شناختی و روانی آماده اقدام علیه ما است و دشمنی خود را در عرصه های گوناگون بعد از وقوع انقلاب اسلامی نشان داده است.


امپراطوری رسانه­ای دشمن به شدت دروغ‌پرداز است و روی پیش‌ساخته‌های ذهنی مخاطبان خود اثرگذاشته، تا رسانه‌های داخلی را از اعتبار بیندازد و رسانه‌های خودش را به­عنوان دشمنان ایران اسلامی قلمداد کند. در اغتشاشات سال‌های اخیر، مردم صداقنت نظام را تجربه کردند و رهبری نظام درمظان اتهامات دشمنان قرار گرفت. 

در سال جاری دشمن تمام تلاشش را کرد و هزینه‌های فراوانی داد، اما به هیچ وجه نتوانست از آن بهره‌برداری کند و ماحصل آن امپراتوری دروغ بود که بزرگترین حربه و قدرت دشمن است.

 با اشاره به علل ایجاد اغتشاشات سال گذشته می توان اظهار کرد که مقدمه فهم دلایل ایجاد اغتشاشات، همان نیت سرمایه‌گذاران مالی و امنیتی اغتشاشات است.

کشور‌هایی که پیشرفت ایران را خطر ملی و بین­المللی و موجب تنش در منطقه می‌دانند، در واقع اعتقاد همیشگی دولت آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی و انگلیس و دوستانشان که به دفعات خودشان ذکر کرده‌اند، برگرفته از همین موضوع است.

لذا پر واضح و منطقی است که این کشورها برای توقف و ضربه به ایران قوی برنامه‌ریزی‌های بلند مدت خود را در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و نظامی داشته‌اند و با شناخت و اشراف در مورد فرهنگ ایران و با سوء استفاده از مشکلات اقتصادی کار خود را در دیگر ابعاد نیز گسترش دادند؛ کاری که در عرصه روابط بین­الملل کم سابقه نبوده و قبلا در سوریه، لیبی، ونزوئلا، عراق و دیگر کشورها با ابعاد کم تر آن را در معرض آزمون گذاشتند.

در پاسخ به این سؤال که دشمن در اغتشاشات به دنبال چه بود؟ پاسخ این سوال در علل ایجاد اغتشاش است.

دشمن به­طور واضح به­دنبال جلوگیری از قدرت گرفتن بیش­تر ایران در منطقه است ، هم در موارد امنیتی و نظامی و هم در موارد اقتصادی و فرهنگی؛ اما چیزی که مورد غفلت واقع شد، این است که ایران و جبهه مقاومت در دل­های مردم منطقه جا گرفته‌اند و هدفشان اجتماع قلوب در برابر مستکبرین است، این فرمول جبهه حق است که ریشه آن پیشرفته و توسعه ماست.

بنابراین اغتشاشات در کشور ایران شکل گرفت و تمامی ارکان قدرت‌های استکبار جهانی در خدمت اغتشاشگران قرار گرفت،  به عبارتی آمارها و اطلاعات دقیق در اختیار دشمن قرار دادند و در فضای مجازی، تمام تلاش خود را برای برهم زدن نظم و امنیت کشور بکار گرفتند.

دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از تحمیل این همه شکست، به ناامیدی مردم نسبت به آینده انقلاب و نظام اسلامی روی آوردند، انقلاب اسلامی با سرعت شتابنده به پیش می‌رود و به قله نزدیک است بنابراین دشمن تمام سعی خود را بکار گرفته تا جلوی سرعت این انقلاب را بگیرد.

لذا تمام تلاش دشمن این است که از طریق بلندگوهای استکبار جهانی اعم از فضای مجازی، ماهواره‌ها، خبرگزاری‌ها و همه رسانه‌های تبلیغی دشمن به دنبال نا امید کردن جوانان و ملت قوی ایران اسلامی هستند، به فرموده مقام معظم رهبری؛ «آنها ایران قوی نمی‌خواهند».دشمنان خارجی و فضای مجازی مهم‌ترین عامل ایجاد اغتشاشات سال گذشته بود، البته مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیز وجود داشت و معترضین از این موضوع هم انتقادداشتند.

دلیل دیگر شکست دشمن در فتنه آمریکایی- صهیونیستی، وجود عناصر مردود و منفور ملتی تحت عنوان «لیدر» بود، افرادی سلطنت‌طلب که اموال مملکت و مردم ایران اسلامی را به غارت بردند و امروز در غرب درحال خوشگذرانی هستند.

منافقینی که دستشان به خون بی‌گناهان آغشته شده و یا عده‌ای تجزیه‌طلب که ­به دنبال تجزیه کشور ایران هستند، به عنوان «لیدر» نظر می‌دهند، این در حالی است که مردم ایران، این دسته از افراد را قبول ندارند، لذا بصیرت مردم سبب شکست این فتنه شد، درواقع این نشان دهنده  بصیرت سیاسی مردم ایران اسلامی است، جوانان  ایرانی، آگاه و هوشیارند، همین جوانان، پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند و هشت سال جنگ تحمیلی را مدیریت کردند، تحریم‌ها را دور زدند و برای کشور ایران افتخار‌آفرینی کردند، اینان گوش به فرمان ولی امر مسلمین هستند و در تمامی صحنه های انقلاب اسلامی که نیاز به حضور مردمی باشد، بیش از گذشته در خدمت آرمان­های انقلاب خواهند بود و از رهگذر آن به سمت شکست امپراطوی دروغ حرکت خواهیم کرد و این با اراده عموم ملت ایران امکانپذیر و محقق شد.

انتهای خبر/
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۲۲:۴۵

2 Dec 2023