۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۵۵۸۴۷
جهانبین نیوزگزارش می‌دهد؛

تکریم رهبر انقلاب از شهدای محیط زیست

تکریم و احترام رهبر انقلاب اسلامی به شهدای محیط زیست نشان از اهمیت ایشان به محیط زیست و محیط‌بانان است.
تکریم رهبر انقلاب از شهدای محیط زیست
به گزارش «جهانبین نیوز»، برای نخستین بار کنگره شهدای محیط زیست برگزار شد و مقام معظم رهبری به نشانه تکریم و احترام به شهدای محیط زیست، یک جلد کلام‌الله مجید به خانواده اولین شهید محیط زیست کشور، "هوشنگ نصیری" اهداء کردند.

اولین کنگره شهداء و ایثارگران محیط زیست کشور با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرمانده فراجا و مسئولین استانی با حضور خانواده‌های معظم شهداء، جانبازان و جان نثاران محیط زیست برگزار شد.

در این کنگره از عزیزمحمد حسنی، مرتضی سورانی، سید بهنام جزایری و احسان سلطانی از محیط بانان جانباز استان چهارمحال و بختیاری نیز تقدیر شد.

توجه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به خانواده ایثارگر محیط زیست افتخار بزرگی بود که در طول خدمتم دیدم

عزیرمحمد حسنی یکی از محیط بانان جانباز استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از سال ۱۳۷۵ وارد شغل محیط بانی شدم و در سال ۱۳۸۵ در حین تعقیب و گریز در منطقه حفاظت شده سبزکوه مورد اصابت گلوله متخلفان قرار گرفتم و بعد از مدتی از طرف سازمان محیط زیست و بنیاد شهید به عنوان جانباز معرفی شدم.

وی تصریح کرد: این اولین کنگره یادواره محیطز زیست بود که افتخار حضور در آن را داشتم و نگاه ویژه مقام معظم رهبری به حافظان محیط زیست افتخار بسیار بزرگی است و بیش از بیش من را ترغیب به ادامه کار محیط بانی کرده است.

حسنی از سختی‌های کار محیط بانی به خبرنگار ما گفت: محیط بانی یکی از شغل‌های سخت و زیان بار است که محیط بانان برای حفظ محیط زیست از وقت، خانواده و جان خود می‌گذرند.

نگاه ویژه مقام معظم رهبری به ایثارگران محیط زیست برایم ارزش بالایی دارد

سید بهنام جزایری یکی دیگر از جانبازان محیط بان از استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از سال ۱۳۷۹ به خاطر عشق و علاقه و همچنین ادامه راه پدرم که ایشان نیز یک محیط بان موفق بودند وارد عرصه محیط بانی شدم.

وی تصریح کرد: نسبت به کار محیط بانی شناخت کاملی داشتم و با تمام آشنایی با سختی‌های این شغل، باز هم آن را انتخاب کردم و با پشتکار فراوان آن را ادامه دادم.

جزایری ادامه داد: در سال ۱۳۸۱ با یک گروه شکارچی روبه رو شدیم که در حال تعقیب و گریز، با یکی از آنها درگیر و در فاصله شش متری با اسلحه دو ترکش یکی در شکم و یکی در پا خوردم و به درجه جانبازی رسیدم.

وی علاقه به کار محیط بانی را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: اگر به کار محیط بانی علاقه‌ای نداشته باشیم نمی‌توانیم سختی این کار را تحمل کنیم.

جزایری با اذعان بر اینکه دوری از خانواده، تحمل سرما و گرما و سختی‌های بی شمار کار محیط بانی را طاقت فرسا کرده است گفت: در چند سال اخیر تغییرات بسیار خوبی برای محیط بانان به وجود آمده و شرایط را بهتر کرده است.

جزایری با اذعان بر اینکه برای اولین بار وارد کنگره شهدا محیط زیست شده بودم گفت: اهدای مصحف شریف قرآن کریم توسط مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) به خانواده شهید هوشنگ نصیری اولین شهید محیط‌زیست به نمایندگی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران محیط‌زیست برای من بسیار ارزشمند بود و نشان از اهمیت رهبری به محیط بانان است.

اهمیت مقام معظم رهبری نسبت به محیط بانان بسیار ارزشمند است

مرتضی سورانی یکی دیگر از محیط بانان جانباز از استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از سال ۷۶ وارد کار محیط بانی شدم و در سال ۹۱ توسط متخلفین زخمی و به درجه جانبازی رسیدم.

وی تصریح کرد: شغل محیط بانی را با تمام سختی‌ها انتخاب کردم و آن را ادامه داده و می‌دهم.

سورانی با اذعان بر اینکه محیط بانان باید دلسوز باشند تا مناطق به خوبی حفظ شود گفت: محیط انان همه تلاش خود را برای حفظ محیط زیست می‌کنند.

وی همچنین به برگزاری کنگره شهدا محیط زیست اشاره کرد و گفت: اولین بار در این کنگره حضور پیدا کردم و با توجه ویژه مقام معظم رهبری به خانواده‌های شهدا و ایثارگران روبرو شدم که برایم بسیار ارزشمند بود.

به گزارش جهانبین نیوز ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نشانه‌ تکریم و احترام به شهدای محیط زیست، یک جلد کلام‌الله مجید به خانواده‌ شهید محیط زیست هوشنگ نصیری اهدا کردند..
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۳۵:۱۰

1 Dec 2023