۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۵۵۸۲۰
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری:

تنها 220 مسجد در چهارمحال و بختیاری امام جماعت دارند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر حدود یک هزار مسجد در استان وجود دارد اما نزدیک به 220 مسجد امام جماعت دارند.
تنها 220 مسجد در چهارمحال و بختیاری امام جماعت دارند
حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی در گفتگو با «جهانبین نیوز»، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مسئله اهمیت نماز، اظهار کرد: ایشان می‌فرمایند: " حقیقت بزرگی وجود دارد و آن حقیقت این است که اگر در جامعه اسلامی، نماز در جایگاه شایسته‌ای خود قرار گیرد همه تلاش‌های سازنده مادی و معنوی راه خود را به سمت و سوی آرمان‌ها می‌گشاید و جامعه را به نقطه مطلوب و آرمانی اسلام می‌رساند و اگر از اهمیت نماز غفلت شود و نماز مورد بی‌اعتنایی واقع شود این مسیر به درستی طی نخواهد شد."

وی افزود: ضمن اینکه ساختارها برای ترویج فرهنگ نماز باید اصلاح شود به لحاظ تولید محتوی نیز نیاز به تولیدات فاخر و اثرگذار داریم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر حدود یک هزار مسجد در استان وجود دارد اما نزدیک به 220 مسجد امام جماعت دارند.

احمدی عنوان کرد: همچنین در مدارس چهارمحال و بختیاری اقامه نماز کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ زیرساختی وضعیت چهارمحال و بختیاری خوب است اما آن چیزی که این روزها مورد بی مهری و کم لطفی واقع شده است اختصاص بودجه‌های ملی به بحث نرم‌افزاری برنامه‌های فرهنگی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: موضوع بودجه جهت برنامه‌های فرهنگی در این استان که از نظر اقتصادی و زیرساخت‌های فرهنگی، کمتر برخوردار است، جدی‌تر است و باید از دستگاه‌های متولی فرهنگی مرکز تامین شود.

احمدی بیان کرد: نگاه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید فرهنگی باشد، کسانی که در امر توزیع بودجه در چهارمحال و بختیاری دخیل هستند، باید توجه ویژه به مقوله فرهنگ و محتوی فرهنگی به‌ویژه در قالب نرم‌افزاری داشته باشند.

وی تاکید کرد: در سفر اول ریاست جمهوری به استان چهارمحال و بختیاری بالغ بر 250 میلیارد تومان تخصیص و اعتبارات فرهنگی در این استان بود که درصد زیادی از این بودجه به زیرساخت‌های فرهنگی و اقدامات عمرانی اختصاص داده شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اگرچه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی ضروری و لازم است اما باید به تولید محتوی فرهنگی هم توجه شود و بخشی از بودجه‌‎های فرهنگی به این مهم اختصاص داده شود.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۰۸:۵۹

28 Nov 2023