۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۵۵۸۰۸
مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری خبرداد:

برگزاری اجلاسیه نماز به مدت یک ماه در چهارمحال و بختیاری

مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: اجلاسیه‌های نماز در چهارمحال و بختیاری با موضوع نماز و نسل نو با رویکرد خانواده، مدرسه و دانشگاه از دوازدهم آذرماه تا دوازدهم دی‌ماه به مدت یک ماه در استان برگزار می‌شود.
برگزاری اجلاسیه نماز به مدت یک ماه در چهارمحال و بختیاری
حجت‎الاسلام محمد کریمی در گفتگو با «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: اجلاسیه‌های نماز در چهارمحال و بختیاری با موضوع نماز و نسل نو با رویکرد خانواده، مدرسه و دانشگاه از دوازدهم آذرماه تا دوازدهم دی‌ماه به مدت یک ماه در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: در کنار اجلاسیه‌های نماز، گفتمان‌های تخصصی نماز و مهدویت با حضور اساتید مرکز نماز برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: راهکارها و چالش‌های اقامه نماز و مشکلاتی که در این خصوص چه در مدارس و چه در مساجد و دانشگاه‌ها وجود دارد در حال بررسی است.

کریمی عنوان کرد: سه کمیسیون تخصصی اجلاس‌های نماز در حال برگزاری است تا راهکارهای اقامه نماز در مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین مساجد را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاسیه نماز نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است، اگر نماز به معنای واقعی در جامعه ایرانی نهادینه شود، قطعا بسیاری از مسائل و مشکلات در جامعه به خودی خود رفع خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بهترین و کارآمدترین برنامه‌ها که در حال حاضر در آموزش و پرورش در حال اجرا است، نشست‌های چهره به چهره و تخصصی حول محور نماز با اساتید تخصصی نماز و مهدویت است که به خوبی در حال برگزاری است.

کریمی بیان کرد: برای گسترش این نشست‌های تخصصی نیاز به مساعدت دستگاه‌های فرهنگی و اعتباری در چهارمحال و بختیاری داریم چراکه محدود برگزار کردن دوره‌ها نتیجه مورد توجه را حاصل نمی‌کند.

وی تاکید کرد: مرحله دوم اجلاس نماز تجلیل از خادمان نماز است، کسانی که هر کدام به نحوی برای اقامه نماز در چهارمحال و بختیاری تلاش می‌کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین در کنار اجلاس نماز دوره‌های آموزش مربوط به مدیران دستگاه‌های اجرایی، ائمه جماعات، معلمان مدارس سوم ابتدایی، طرح مبین ویژه معلمان و مدیران، طرح محراب ویژه ائمه جماعات و... جز برنامه‌هایی است که در حال اجرا است.

کریمی یادآور شد: استفاده از ابزار به روز در فضای مجازی موضوع مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد، برای اشاعه فرهنگ نورانی و مقدس نماز در جامعه باید از این فضا و هوش مصنوعی باید استفاده کنیم.

وی افزود: سند جامع نماز در چهارمحال و بختیاری و منشور اقامه نماز در ادارات در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جشنواره نوگلان موذن برای کودکان پنج تا 13 سال جهت اشاعه فرهنگ اذان در دستور کار است و تا دهه فجر 22 موذن برتر به شبکه پویای کشور معرفی خواهند شد.

کریمی عنوان کرد: مجمع خیرین مسجدساز تاکنون برای ترمیم 30 مسجد در چهارمحال و بختیاری مساعدت کردند و یک مسجد نیز به صورت کامل در شهرستان خانمیرزا توسط خیران احداث شده است.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۱۸:۴۲

28 Nov 2023