۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۵۵۸۰۶
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

اجرای 6 کیلومتر لایروبی رودخانه‌ها و مسیل در شهرستان فلارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: امسال 6 کیلومتر لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها در شهرستان فلارد انجام شده است.
اجرای 6 کیلومتر لایروبی رودخانه‌ها و مسیل در شهرستان فلارد
فردوس کریمی در گفتگو با «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: برای کمک به طرح‌های کشاورزی شهرستان فلارد تاکنون حدود یک هزار و 550 لیتر بر ثانیه آب تخصیص داده شده است.

وی افزود: طرح پمپاژ فلارد 1 با تخصیص آب معین در آستانه بهره‌برداری است و تخصیص آب برای طرح پمپاژ فلارد 2 باید در کمیته تخصیص آب وزارت نیرو مطرح و تصویب شود، این طرح دو بار پیش از این با این دلیل که جز طرح‌های توسعه‌ای وزارت نیرو نیست رد شده اما با پیگیری‌های انجام گرفته مجددا در طرح‌های توسعه‌ای شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گنجانده شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امسال 6 کیلومتر لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها در شهرستان فلارد انجام شده است که یک کیلومتر آن در روستای شهریار، 4 کیلومتر روستای گنج و یک کیلومتر روستای شیر مرد قرار دارد این اقدام از محل منابع داخلی این شرکت انجام گرفته است.

کریمی عنوان کرد: حدود 65 کیلومتر مطالعات حد حریم و بستر رودخانه‌ها در شهرستان فلارد انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست وزارت نیرو که به استان‌ها ابلاغ شده است اینگونه است که در مناطقی که آب هست قیمت تمام شده آن از متقاضی اخذ شود، این مصوبه کتبا اعلام شده است و رقم پایه آن را نیز 70 هزار تومان تعیین کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اما برخی اختیارات به استان‌ها واگذار شده است که با توجه به مسائل اجتماعی، محرومیت، کمک به منطقه و... اگر متقاضی بتواند مصوبه هیات مدیریه را بگیرد مشمول تخفیفات می‌شود.

کریمی بیان کرد: از همین رو 50 درصد رقم اعلام شده از سوی وزارت نیرو را برای محاسبه قیمت آب بهایی که در اختیار پتروشیمی قرار دارد، از سوی آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری منظور شده است.

وی تاکید کرد: در استان‌های همجوار چهارمحال و بختیاری، قیمت آب‌ بهایی که در اختیار صنایع قرار می‌گیرد بسیار بیشتر از این قیمت در این استان است.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۰۸:۳۳

27 Nov 2023