۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۵۵۸۰۳
یادداشت؛

عدم همکاری مردم، فتنه فتنه‌گران را سال گذشته خنثی کرد

تقابل عینی فتنه‌گران در حوزه‌های اندیشه و رفتار با احکام اسلامی یکی از دلایلی بود که باعث عدم همراهی مردم با فتنه‌گران شد.
عدم همکاری مردم، فتنه فتنه‌گران را سال گذشته خنثی کرد
به گزارش «جهانبین نیوز»، کسب توفیقات متعدد نظام مقدس جمهوری اسلامی در 6 ماهه اول سال 1401 را باید از مهم‌ترین عواملی دانست که دشمنان این مرز و بوم را به این نتیجه رساند که خللی در راه این پیشرفت ایجاد نمایند.

همدلی و همت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات مربوط به بحران آب و قطعی برق، عصبانیت آمریکا از عدم پیشرفت راهبردهای منطقه‌ای خود و تأثیرگذاری راهبردی رهبر انقلاب در مدیریت تحولات منطقه، همکاری‌های راهبردی ایران با روسیه و چین، پیشرفت در صنعت هسته‌ای و افزایش قدرت منطقه‌ای و موشکی از مهم‌ترین این توفیقات قلمداد می‌شوند.

بر همین اساس جنبش اعتراضی توسط اتاق فکر دشمن در همه ابعاد جهت مقابله با نظام و با استفاده از ظرفیت تمامی گروه‌های اپوزیسیون داخل و خارج از کشور طراحی شد.

فوت مهسا امینی عاملی شتاب‌دهنده در این مسأله بود که هم‌زمان می‌توانست سه گسل جنسیتی، قومیتی و مذهبی را فعال نموده و زمینه ایجاد آشوب و اغتشاش را در کشور فراهم کند و در همین راستا، حجاب به‌عنوان یکی از سمبل‌های اعتراضی مورد استفاده این جریانات قرار گرفت.

با شروع ترم جدید تحصیلی، بخشی از دانشجویان دانشگاه‌ها و دانش‌آموزان مدارس نیز تحت تأثیر القائات دشمن واقع شده و با تحریک احساسات آن‌ها توسط برخی سلبریتی‌ها و فعالان فضای مجازی، دامنه اعتراضات در کشور گسترده‌تر شد.

هدف کلی اعتراضات، القای ناکارآمدی نظام، تلاش در جهت عدم اعتماد مردم به نظام، تأکید بر حمله نظامی به کشور و انزوای گسترده سیاسی جمهوری اسلامی در جهان بود که به لطف خدا و با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، دشمن بار دیگر در جنگ ترکیبی خود شکست خورد.

حضور مردم در صحنه و حمایت دل‌سوزانه آن‌ها از نظام همچون دیگر مقاطع حساس در تاریخ انقلاب اسلامی نیز از موارد بسیار مهمی بود که تلاش دشمن را در راستای معرفی کشور به‌عنوان ایران ضعیف ناکام گذاشت.

نداشتن رهبری واحد و مورد اطمینان تمامی گروه‌هایی که در مخالفت با نظام فعالیت می‌نمودند و تقابل عینی آن‌ها در حوزه‌های اندیشه و رفتار با احکام اسلامی دلیل دیگری بود که باعث عدم همراهی مردم با فتنه‌گران شد.

یادداشت از صادق احمدی کارشناس سیاسی

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۴۹:۱۹

27 Nov 2023