۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۵۵۷۷۳
امام جمعه شهرکرد:

بسیج تفکر نشات گرفته از اسلام است

امام جمعه شهرکرد گفت: بسیج تفکر نشات گرفته از اسلام ناب است، که توسط ولی امر جامعه به گفتمان حاکم در این کشور و انقلاب  تبدیل شد و به عنوان الگوی مشارکت همه جانبه در همه عرصه‌ها به جهان معرفی شد.
بسیج تفکر نشات گرفته از اسلام است
به گزارش «جهانبین نیوز» حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز با دعوت مردم به تقوا اظهار کرد: خودم و شما مومنین و مومنات و جوانان عزیز و همه را  به تقوای الهی توصیه و سفارش  می کنم قطعا تلاش و کوشش و جدیت ما در امر تقوا ما می تواند رمز رستگاری ما باشد و کلید رسیدن به قله ها و فتح همه آنچه که باید فتح کنیم.

وی با اشاره به سوره مبارک ابراهیم گفت: در آخرین آیه سوره مبارکه ابراهیم خداوند متعال در این سوره قرآن ابلاغ ها دارد یکی از ابلاغ ها توجه به اخبار رسولان در گذشته و اخبار امت های رسولان در گذشته است و که شما مسلمان ها بدانید قبل از شما پیامبرانی آمدند و امت هایی داشتند نوع برخورد این امت ها با پیامبران خیلی درس است  بیان می شود که برای ما درس باشد و عبرت که با پیامبر، جانشینان پیامبران و دین و کتاب آسمانی به گونه ای عمل کنیم که مثل گذشته ها نباشیم در گذشته ها بعضی ها بسیار بد عمل کردن و نامشان به بدنامی ماند.

نکونام ادامه داد: خداوند متعال به امت اسلامی ایران می فرماید ما بعد از پهلوی ها شما را جانشین آنها قرار دادیم سرنوشت آنها این بود که پهلوی اول با خاری و ذلت جان داد و پهلوی دوم هیچ کس حاضر نشد راهش بده در اوج خفت و تحقیر جان داد و تمام شد جز نام بد جز یک نام ظالمانه و خیانت به ملت و  
مردم چیزی از آنها باقی نماند.

وی گفت: امروز خداوند میفرماید شما جای آنها نشستید شما حکومتی  تشکیل دادید به نام جمهوری اسلامی شما دست به دست هم دادید و یک امت واحد شدید و انقلاب اسلامی تشکیل دادید  و جامعه را به سمت تمدن می برید.

نکونام ادامه داد: نعمت های را فراموش نکنید در سایه نعمت عزت پیدا کرده اید در  دنیا نام و نشان و اقتدار  پیدا کرده اید  امروز قدرت های جهانی از شما هراس دارند و جرات نزدیک شوند در مسایل نظامی ندارند البته انواع هجمه ها راعلیه شما دارند مراقب باشید فریب هجمه ها را نخورید و هر چه میتوانید  محیا و آماده باشید به هم پیوستگی را قوی کنید.

امام جمعه شهرکرد خاطر نشان کرد: نگذارید  دشمن با اینترنت، فضای مجازی و گوشی ها شما را به سمت دیگری هدایت کنند که رضای خدا در آن نیست و که خدای ناخواسته دل دشمن شاد و اولیای الهی خون شود.

وی درباره جنگ هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس خداوند به شما قدرت بخشید دشمنان شما را شکست داد و شما  توانستید هشت سال مقاومت کنید و پیروز شوید بدانید خدا شما را یاری می کند زنانی که خدا را یاری کنید.

نکونام با خطاب قراردادن مسئولین خاطر نشان کرد: مسئولین بیشتر از مردم تلاش کنید جامعه را  به سمت سلامت پیش ببرند البته بدون همت و ارده جمعی نمی توانند لذا همه باید دست به دست هم دهیم و کمک کنیم تا تا به فضل الهی حول و قوه الهی این نظام پیش برود و در این مقطع سر فراز تاریخ و بشیریت باشیم چ زمینه ساز تمدن جهانی باشیم.

وی ضمن اشاره به روز نیروی دریایی بیان داشت: افتخارآفرینی های این عزیزان که به فضل پروردگار بالنده است حرکتی که دور دنیا انجام دادند حرکت های جسورانه، تجهیزات و صلاح های  دفاعی قوی، نوآوری و فناوری ها فراوان که به وجود آوردند و به فضل الهی ما یک نیروی دریایی قوی و قدر در نیروهای مسلح داریم که به آن ها می بالیم و قدرت بازدارنده اند و دشمن از آنها حراس دارد و نیروی دریایی، قوه ی دریایی به برکت رهبر فرزانه و فرماندهی کل قوا امام خامنه ای عزیز جایگاه رفیع دارد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به شهادت دکتر محسن فخری زاده گفت: شهید فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی کشور که با نقشه مکارانه صهیونیست ها به شهادت رسید و این روز،  روز نوآوری و فناوری ایران قوی است که این شهید عزیز بدون نام نشان در مسائل هسته ای و علمی نوآوری های فراوانی از خود به جا گذاشت.

وی ادامه داد: این عزیزان خاری در چشم دشمن هستند با شهادت نیروهای ما کاری نمی توانند بکنند آمریکا فکر می کند می تواند با شهادت حاج قاسم عزیز راه را مسدود کند نه تنها مسدود نشد که واضح تر و  گسترده تر و قوی تر شد و ملت ما مستعد، آماده، تیزهوش، مجاهد و مومن راه را دنبال می کند.

نکونام ضمن تسلیت ایام فاطمیه بیان داشت: گاهی حرکت شکنی‌ها صورت می‌گیرد گاهی مجالس در شأن این ایام نیست گرفته می‌شود مراقب باشیم حریم حرمت ما نسبت به این خانواده با خودش را در همه جا نشان دهد.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) شهید مقاومت و تبیین است به دفاع از اسلام حقیقی پرداخت با تبیین حقایق اذهان را به این سمت هدایت کرد که آنچه دیگران می گویند خلاف سنت و گفتار نبوی است هر چند نپذیرفتند اما در تاریخ این حقایق باقی مانده است.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: ایران اسلامی پرچم دار همان  حقیقت ها، وظایف و راه ها که حضرت زهرا(س) تبیین کرد و حضرت زهرا (س) در جامعه روشنگری کرد و قافله را به حرکت 
درآورد تا امروز به این جا رساند این پرچم به دست ایران اسلامی است به فضل الهی ان شا الله  در سراسر جهان و گیتی تحقق بیابد.
 
نکونام درباره هفته بسیج اظهار کرد: هفته بسیج که ۵ اذر و صدور فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل یک ارتش مردمی و آمادگی و تحیر همیشگی برای دفاع از خود، کشور و انقلاب  است به فضل پروردگار این آرمان بلند امام که آن  روز به عنوان بسیج ۲۰ میلیونی نام برده است می بینیم این شجره طیبه به خوبی پیش می رود  و به لطف پروردگار جایگاه خود را به خوبی پیدا کرده است.
 
وی در ادامه بیان کرد: بسیج تفکر نشات گرفته از اسلام ناب است به که توسط ولی امر جامعه به گفتمان حاکم در این کشور و انقلاب  تبدیل شد و به عنوان الگوی مشارکت همه جانبه در همه عرصه ها به جهان معرفی گردید.
 
نکونام درباره فلسطین افزود:  ۸ آذر روز همبستگی با ملت فلسطین نام گرفته که بسیار مهم است همبستگی با ملت فلسطین جهانی  شده  و وجدان بیدار پی  به مظلومیت  فلسطینی ها برده اند و کشتار بی رحمانه زنان و کودکان و حمله به بیمارستان ها و...  ده ها ظلم و ستم توسط صهیونیست های غاصب و ظالم  هیچ شکی برای کشورها باقی نگذاشته که آمریکا و هم پیمان هایش هر چه شعار زیبا سر دادند فریب دادند و فریب و دروغی بیش نبوده و ذات پلیدشان بر ملا شد که دم از حقوق بشر، آزادی، حقوق زن و کودک می زدند   همه برای جلب افکار عمومی و فریب آنها بوده است.
 
وی ادامه داد: امروز فلسطین مظلوم است مظلوم مقتدر و مجاهد،  متحرک،  تلاشگر برای رهایی خود از ۷۰ سال آوارگی است این ها دیگر به دولت ها امید ندارد، امید آنان به مقاومت مردمی است و به تدریج در جهان  این مقاومت شکل می گیرد با روحیه جهادی  خود را تقویت کردند و آنچنان سیلی در طوفان القصی بر گوش اسرائیل و آمریکا نواختند که صدای آن جهان را به تحیر وا داشت.
 
فلسطینی ها با حرکت کوبنده طوفان القصی با ۴۴ روز مقاومت، دشمن لجوج و خونخوار را پادار به قبول  آتش بس موقت نمودند این ها در فکر  تصرف کامل غزه و نابودی حماس بودند اما افکار عمومی،مقاومت و  اقتدار رزمندگان فلسطینی مثل همیشه آنها را وادار به تسلیم کرد قطعا در آینده نزدیک جشن پیروزی غزه همان طور که سید حسن نصرالله گفت  بر پا خواهد شد و به زودی شاهد محو رژیم کودک کش خواهیم بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۲۶:۰۷

24 Nov 2023