۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۵۵۷۳۸

پایش شبانه صنایع آلاینده شهرک صنعتی سفیددشت

پایش شبانه صنایع آلاینده شهرک صنعتی سفیددشت توسط مسئولان اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان و شهرستان بروجن و کارشناسان آزمایشگاه این اداره‌کل انجام شد.
پایش شبانه صنایع آلاینده شهرک صنعتی سفیددشت
به گزارش«جهانبین نیوز» به نقل از روابط عمومی محیط زیست چهارمحال و بختیاری، سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اظهار داشت: با توجه به از خط خارج کردن تجهیزات کنترل آلودگی هوا در نیمه شب توسط برخی واحدهای آلاینده و فعالیت بیش از ظرفیت در شیف شبانه، گشت پایش شبانه مجهز به دستگاههای سنجش آلایندگی، در دستور کار حفاظت محیط‌زیست استان قرار گرفت.

وی افزود: در این پایش 7 ساعته که با هماهنگی دادستان و همکاری نیروی انتظامی انجام شد، متاسفانه ۶ واحد تولیدی، اخطاریه آلایندگی دریافت کردند که با توجه به عدم استفاده از تجهیزات کنترل آلایندگی و اصلاح نکردن سیستم فیلترینگ در طی اخطاریه‌های قبل، ضمن ثبت در فهرست صنایع آلاینده پاییز، به مراجع قضایی برای توقف فعالیت معرفی می‌شوند.

یوسف‌پور تصریح کرد: واحدهای آلاینده، در صورت عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی پس از یک دوره مهلت زمانی برای رفع آلودگی و مدیریت زیست محیطی واحد، در صورت عدم رفع آلودگی، در فهرست صنایع آلاینده ثبت و ملزم به پرداخت عوارض آلایندگی خواهد شد، همچنین موضوع توقف فعالیت آنها و اجرای احکام کیفری برای مسئولان واحد صنعتی از طریق مقامات قضایی پیگیری خواهد شد.

گفتنی است: شهرک صنعتی سفیددشت با وسعت ۱۰۰۰ هکتار یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی استان محسوب می‌شود.

انتهای خبر/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۰۸:۴۶:۰۲

22 Nov 2023