۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۵۵۷۳۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

کاهش 6.1 درصدی نرخ تورم در چهارمحال و بختیاری در سه ماهه تابستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ تورم امسال در حوزه خوراکی و آشامیدنی نسبت به کشور نزدیک به 9 درصد رشد داشته است اما در تابستان این نرخ در کشور 3 درصد و در این استان 6.1 درصد کاهش پیدا کرد.
کاهش 6.1 درصدی نرخ تورم در چهارمحال و بختیاری در سه ماهه تابستان
حسین برزگر در گفتگو با «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: سالانه 30 تا 32 هزار تن انواع کود شیمیایی اذته، فسفاته و پتاسه در استان توزیع می‌شود.

وی افزود: در مدت زمان گذشته از سال 1402 نیز حدود 19 هزار تن کود شیمیایی در بن بهره‌برداران توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه تاکنون نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان به شرکت خدمات حمایتی کشور بدهکار است و این شرکت هم به پتروشیمی‌های کشور مقروض است.

برزگر با اشاره به نهاده‌های بذر و نهال در کشت پاییزه، عنوان کرد: تاکنون 4 هزار و 300 تن انواع بذر غلات در چهارمحال و بختیاری توزیع شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل 2 هزار و 400 تن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد تامین، تدارک و توزیع بذر اصلاح شده در چهارمحال و بختیاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سه نهالستان مجاز در استان به 16 نهالستان مجاز افزایش پیدا کرده است و برای تولید هر نوع نهال هیچگونه محدودیتی در استان وجود ندارد.

برزگر بیان کرد: کل جوجه‌ریزی در سال گذشته در چهارمحال و بختیاری11 میلیون قطعه بوده است، امسال تنها تا پایان آبان‌ماه 10 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است.

وی با اشاره به تولید ماهی و آبزیان در چهارمحال و بختیاری، تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد تولید این محصول در استان بیش از 25 هزار تن پیش‌بینی دشه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: 110 هزار تن غلات در استان تولید شده است که رشدی معادل 38 درصد نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد، همچنین خرید تضمینی گندم نیز بیش از 70 درصد افزایش داشته است.

برزگر یادآور شد: سطح زیر کشت کلزا امسال 50 درصد افزایش پیدا کرده است، 70 درصد نیز خرید تضمینی کلزا رشد پیدا کرد، گرچه در کل کشور درخصوص روغن همچنان وابستگی‌ها وجود دارد.

وی افزود: تنها چالش موجود در چهارمحال و بختیاری مسئله گوشت قرمز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نرخ تورم امسال در حوزه خوراکی و آشامیدنی نسبت به کشور نزدیک به 9 درصد رشد داشته است اما در تابستان این نرخ در کشور 3 درصد و در این استان 6.1 درصد  کاهش پیدا کرد.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۲۹:۱۶

21 Nov 2023