۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۵۵۷۲۴
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

نمایش حریر و ماهیگیر در تماشاخانه مهر شهرکرد

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: «حریر و ماهیگیر» نوشته مرحوم علی حاتمی هنرمند نام آشنایی کشور به کارگردانی آزاده سعیدی در تماشاخانه مهر شهرکرد برای علاقه‌مندان به تئاتر به روی صحنه رفته است.
نمایش حریر و ماهیگیر در تماشاخانه مهر شهرکرد
شهرام فرجی در گفتگو با «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: نمایش حریر و ماهیگیر اثر مرحوم علی حاتمی از هنرمندان صاحب سبک ایرانی، روایتگر قصه دلدادگی ماهیگیر و حریر است که تلاش آنان برای رفتن به دریا و آزاد کردن ماهی طلایی را بازگو می‌کند.

وی افزود: گروه هنری خورشید به کارگرانی آزاده سعیدی این اثر نمایشی را در بخش رقابتی سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری به روی صحنه برد و این بار در اجرای عمومی از 27 آبان هر شب از ساعت 19 در تماشاخانه مهر پذیرای علاقه‌مندان به این تئاتر است.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اجرای عمومی حریر و ماهیگیر تا سوم آذر ادامه دارد، عنوان کرد: این اثر هنری در جشنواره تئاتر استانی هم توانست دو عنوان برتر در بخش بازیگری و موسیقی را به دست آورد.

فرجی کسب عنوان سوم بازیگر مرد برای مصطفی رئیسی بازیگر نقش جارچی و برگزیده موسیقی جشنواره سی و پنجم برای اسماعیل بهداروند را از عناوین برتر اثر نمایشی حریر و ماهیگیر در جشنواره تئاتر استانی بیان کرد.


معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: هم‌زمان با اجرای عمومی حریر و ماهیگیر، رضا ولی‌پور دهکردی دیگر کارگردان هنری استان هم نمایش «برانکو باریچو» را تا دوم آذر هر شب در آمفی‌تئاتر امیرکبیر به روی صحنه می‌برد و گروه هنری دیگری هم به کارگردانی احمدرضا رافعی بروجنی نمایش «کُلاغ‌ها» را تا سوم آذر در فرهنگسرای بروجن به تماشای علاقه‌مندان می‌گذارد.

گفتنی است، اسماعیل بهداروند به عنوان آهنگ ساز و نوازنده تار و دهل، حسین قاعدی نوازنده کمانچه،تنبک و داربوکا، سوگند شکیبا نوازنده تار، ارغوان شکیبا نوازنده کمانچه، فاطمه خدابخشی و مهرانه پیرایش به عنوان طراح و اجراکننده گریم، الهام غفاری به عنوان طراح و دوخت لباس، سعید صداقت به عنوان طراح  و اجرای نور، بردیا پیشدادی و سعید صداقت به عنوان طراح پوستر و بروشور، ترانه بهداروند به عنوان مدیر صحنه و اجرای دکور و حسین شکیبا به عنوان سرپرست گروه در تولید و اجرای نمایش حریر و ماهیگیر همکاری دارند و مصطفی رییسی، سودابه عظیمیان، داوود یادگاری، افشین شهبازی، یزدان صالحیان، امیر مسعود رحمانی، آزاده سعیدی و ارغوان شکیبا در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

هم‌اکنون نزدیک 600 هنرمند در چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت در عرصه تئاتر و نمایش هستند.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۱۷:۴۷

20 Nov 2023