۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۵۵۶۴۶
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد؛

26 مدیر استانی تابع وزارت اقتصاد و دارایی جوابگوی مردم در چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: دستگاه‌های تابع وزارت اقتصاد و دارایی شامل گمرک، مالیات، بیمه‌ها، بانک‌ها و اموال تملیکی هستند، در حال حاضر 26 مدیر استانی در محل اداره‌کل اقتصاد و دارایی چهارمحال و بختیاری به جهت پاسخگویی به تقاضای مردم مستقر هستند.
26 مدیر استانی تابع وزارت اقتصاد و دارایی جوابگوی مردم در چهارمحال و بختیاری
رضا خواجه نائینی در گفتگوی با «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: فلسفه میز خدمت به چند موضوع بازمی‌گردد که مهم‌ترین آن آشنا شدن مسئولان به صورت رودررو با مشکلات مردم در حوزه‌های دستگاه‌های تابع وزارت اقتصاد و دارایی است.

وی افزود: دستگاه‌های تابع وزارت اقتصاد و دارایی شامل گمرک، مالیات، بیمه‌ها، بانک‌ها و اموال تملیکی هستند، در حال حاضر 26 مدیر استانی در محل اداره‌کل اقتصاد و دارایی چهارمحال و بختیاری به جهت پاسخگویی به تقاضای مردم مستقر هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: دیدن از نزدیک مردم و در جریان مشکلات آنان قرار گرفتن زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا بتوان این موارد را از استان و مرکز پیگیری کنیم تا در نهایت به نتیجه مطلوب برسیم.

خواجه نائینی عنوان کرد: نکته دیگر حضور همزمان دستگاه‌های مرتبط در میز خدمت است، درخصوص پرونده‌ یا درخواست‌های مردمی که به همکاری بین بخشی نیاز دارند می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد تا مشکلات با حضور مدیران کل رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقی که در سفرهای اخیر ریاست جمهوری رخ داده و باعث ارتقا کیفیت کار میزهای خدمت شده است، جدا شدن درخواست‌های تسهیلات از میز خدمت است و رفتن به سمت سامانه‌های سامد و 111 است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: با کم شدن حجم مراجعات، نماینده دستگاه می‌تواند نظر کارشناسی خود را ارائه دهد و بعد از آن موارد را از مدیر استانی یا وزارتخانه پیگیری کنند.

خواجه نائینی بیان کرد: میز خدمت مصوبه سفر نیست بلکه دستوراتی است که به صورت موردی انجام می‌شود تا مشکلات حل شوند.

وی تاکید کرد: همزمان با برپایی میز خدمت در هر سفر استانی تعدادی از وزرا همراه رئیس جمهور هستند، وزیران هیات دولت به شهرستان‌ها سفر کرده و مصوباتی دارند که در این خصوص هم تصمیماتی گرفته می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: وطیفه این وزارتخانه بیشتر حاکمیتی است که مصوبات اجرایی کمتری دارد.

خواجه نائینی یادآور شد: مصوبات وزارت اقتصاد و دارایی در سفر سال قبل هیات دولت به چهارمحال و بختیاری شامل همکاری با سازمان برنامه و بودجه، تغییر و جابه‌جایی گمرک و انبار اموال تملیکی استان و... بود که زمین مورد نیاز از سوی استانداری تخصیص یافته و گمرک نیز آمادگی استقرار در محل جدید را دارد، اعتبار جدیدی باید از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تامین می‌شد که مراحل آن در حال انجام است.

وی افزود: مردم برای دریافت تسهیلات خُرد و درخواست وام به اداره‌کل اقتصاد و دارایی مراجعه نکنند این وظیفه امسال برعهده سامانه سامد یا شماره نلفن 111 یا میزهای خدمت سیار استانداری قرار داده شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: اگر تولیدکننده‌ای وامی دریافت کرده باشد و در پرداخت آن با مشکل مواجه شده است، می‌تواند به این محل مراجعه کنند.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۵۸:۳۶

15 Nov 2023