۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۵۵۶۱۰
یک مشاورز خانواده:

بسیاری از مشکلات خانوادگی پیامد شکسته شدن اقتدار همسران است

یک مشاور خانواده گفت: بسیاری از مشکلات خانوادگی از پیامدهای شکسته شدن اقتدار همسران هستند.
بسیاری از مشکلات خانوادگی پیامد شکسته شدن اقتدار همسران است
 نوید در گفتگو با «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: زن‌ها اغلب از قبول مسئولیت‌های سخت هراس دارند و به دنبال این هستند که کسی را پیدا کنند که پشتشان به آن گرم باشد.
 
وی تصریح کرد: این در حالی است که مردها به دنبال کسی هستند که به آن‌ها تکیه و برای آن فرد امنیت و آرامش تامین کند.

این مشاور خانواده ادامه داد: این ویژگی‌های خاص که زن‌ها در پی آن هستند و مردها به دنبال ارائه آن، کیمیایی است به نام اقتدار، بسیاری از مشکلات خانوادگی از پیامدهای شکسته شدن اقتدار همسران هستند.

نوید ادامه داد: ساختار روانی انسان بر پایه اقتدار بنا شده و مهم‌ترین بخش روان انسان را تشکیل می‌دهد، زنان همچون گل نیلوفری هستند که با تیکه به مرد خود رشد می‌کنند و بالا می‌روند تا جایی که خود تکیه‌گاه را هم تسخیر می‌کنند، اگر پایه و اساس خانواده‌ای بر پایه اقتدار بود و هر دو فرد از این رابطه راضی بودند رشد هر دو را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر رابطه زن و شوهر به‌گونه‌ای باشد که اقتدار مرد زیر سوال برود و یا بر عکس مرد نتواند نقش حمایتی خود را ایفا کند به این زندگی آسیب وارد می‌شود و از آن پس باید شاهد خیانت، پرخاشگری، بی‌محبتی و... در محیط خانواده خواهیم بود.

 این مشاور خانواده تاکید کرد: زندگی عاشقانه‌ای که در آن زن و مرد هر دو تلاش می‌کنند نیاز همسران خود را برآورده کنند بر پایه اصولی است که در آن زن و شوهر هر دو هوشمندانه در راستای تائید و تقویت آن تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پذیرش، تحسین، احترام و تائید، اطاعت و قدردانی رفتارهایی هستند که باعث تقویت اقتدار همسران می‌شود یادآور شد: زن و شوهر باید نسبت به یکدیگر ابراز عشق و محبت کنند و در ظاهر و باطن خیرخواه هم باشند.

نوید ادامه داد: برخی ابراز احساسات در جمع را عیب می‌دانند و از همین‌رو در جمع نسبت به همسر خود بی‌توجه هستند در حالی که همسران باید برای یکدیگر ارزش و احترام قائل باشند و اگر خود فرد به همسرش احترام نمی‎‌گذارد نباید از دیگران انتظار داشته باشد که به وی احترام بگذارد.
 
این مشاور خانواده ادامه داد: در این صورت است که همسران برای دریافت احترام به دیگران روی می‌آورند چراکه در خانواده مورد سرزنش و تحقیر قرار گرفته‌اند.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۰۸:۴۵:۳۲

12 Nov 2023