۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۸
کد مطلب : ۵۵۵۸۱

در اجلاس شصت‌و‌نهم مجمع مشورتی رؤسای اسلامی مراکز استان‌ها چه گذشت؟

تمدید قانون اصل یکصد و دوم قانون اساسی طرح دو فوریتی، حفظ جایگاه و شأن شوراهای اسلامی مطابق با اصول قانون اساسی و ... در اجلاس شصت‌و‌نهم مجمع مشورتی رؤسای اسلامی مراکز استان‌ها مطرح شد.
در اجلاس شصت‌و‌نهم مجمع مشورتی رؤسای اسلامی مراکز استان‌ها چه گذشت؟
به گزارش «جهانبین نیوز»، مصطفی حیدری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمدید قانون اصل یکصد و دوم قانون اساسی طرح دو فوریتی، حفظ جایگاه و شأن شوراهای اسلامی مطابق با اصول قانون اساسی، منظور تقویت هر چه بیشتر زیرساخت های زیارتی و گردشگری در شهرهای کشور، عملیاتی شدن تبصره ۹ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده از سوی سازمان امور مالیاتی کل کشور و... از دیگر مباحث مطرح شده در بیانیه قرائت شده در این اجلاس بود که امید است مدیران مربوطه در راستای تحقق هرچه بهتر موارد طرح شده اهتمام ورزند.

وی با بیان اینکه اجلاس شصت‌و‌نهم مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: ما در این جلسه به نمایندگی از جامعه بزرگ شورایی کشور، خواسته‌های خود را که حاصل تبادل نظر در کمیسیون‌های تخصصی در اجلاس مشهد بود را اعلام کردیم و از دولت، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی استان‌ها و تمامی مسئولین اجرایی انتظار داریم به این خواسته‌ها که در واقع مطالبات بحق مردم است توجه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد افزود: متاسفانه در اسناد فرادست فرهنگی کشور به نقش شوراها، شهرداری‌ها و مجموعه‌های فرهنگی متصل به آن‌ها در امور فرهنگی توجه نشده و حتی نامی از شوراها به میان نیامده لازم است لذا می‌طلبد مسئولین فرهنگی کشور به این موضوع توجه جدی‌تری و نگاه جهادی داشته باشند.

وی بیان داشت: باتوجه به ابلاغ نقشه مهندسی فرهنگی کشور از سوی رهبر معظم انقلاب و تهیه برش‌های استانی ضرورت دارد نقشه مسائل فرهنگی در برش شهری با محوریت مدیریت شهری برای رصد برنامه‌های فرهنگی با استفاده از اسناد فرهنگی فرادستی تدوین شود.

حیدری ادامه داد: طرح‌های مرتبط با محیط زیست و زیست پذیری شهری از جمله طرح های احداث کارخانه بیوگاز، احداث کارخانه زباله سوز، طرح‌های زیربنایی تفکیک از مبدا به ویژه در تأمین ماشین آلات سبک جمع آوری اقلام تفکیک شده و همچنین طرح‌های مرتبط با جمع آوری و انتقال‌ پساب به جهت استفاده از آن در توسعه و نگه‌داری فضای سبز شهرها، نیاز به حمایت و تامین مالی از جانب دولت می باشد و شهرداری‌ها در بهره برداری و راهبری پروژه‌ها اقدام نمایند.

وی بیان داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه روابط عمومی در مجموعه شورای شهر لازم است تغییراتی در ساختار اختیارات، وظایف و امکانات روابط عمومی‌های شوراهای شهر مرکز استان با رویکرد تقویت و ارتقا جایگاه روابط عمومی شوراهای شهر صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد در پایان گفت: تمدید قانون اصل یکصد و دوم قانون اساسی طرح دو فوریتی، حفظ جایگاه و شأن شوراهای اسلامی مطابق با اصول قانون اساسی، منظور تقویت هر چه بیشتر زیرساخت‌های زیارتی و گردشگری در شهرهای کشور،عملیاتی شدن تبصره ۹ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده از سوی سازمان امور مالیاتی کل کشور و... از دیگر مباحث مطرح شده در بیانیه قرائت شده در این اجلاس بود که امید است مدیران مربوطه در راستای تحقق هرچه بهتر موارد طرح شده اهتمام ورزند.

انتهای خبر/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۰۹:۱۳:۴۷

9 Nov 2023