۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۵۵۵۳۰
فعال سیاسی در چهارمحال و بختیاری:

حضور کاندیداها از همه سلایق زمینه‌ساز مشارکت بالا در انتخابات است

فعال سیاسی در چهارمحال و بختیاری گفت: مهم‌ترین مؤلفه‌ای که باعث افزایش مشارکت مردم استان در انتخابات می‌شود این است که همه سلایق، تفکرات، تشکل‌های سیاسی و مردمی دارای نماینده‌هایی در این فرایند باشند.
حضور کاندیداها از همه سلایق زمینه‌ساز مشارکت بالا در انتخابات است
مجتبی کریمی در گفتگو با «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: مهم‌ترین دلیلی که باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود این است که صندوق رای برای مردم جذابیت داشته و امیدآفرین باشد.

وی افزود: مؤلفه‌ای که باعث افزایش مشارکت مردم استان در انتخابات می‌شود این است که همه سلایق، تفکرات، تشکل‌های سیاسی و مردمی دارای نماینده‌هایی در این فرایند باشند.

این فعال سیاسی در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: وقتی که از همه سلایق و افکار کاندید و نامزد انتخاباتی وجود داشته باشد افزایش مشارکتی هم اتفاق خواهد افتاد.

کریمی عنوان کرد: دومین عامل افزایش مشارکت در انتخابات این است که مردم باید از اثرگذاری رای خود اطمینان حاصل کنند و بدانند که رای که می‌دهند در سرنوشت، زندگی و آینده آنان اثرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مؤلفه‌های افزایش مشارکت حداکثری، کارآمدی مجالس قبلی است، مردم به اثرگذاری مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته نگاه می‌کنند و با توجه به عملکرد آن در انتخابات مشارکت می‌کنند.

فعال سیاسی در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به رصدی که صورت گرفت نمی‌توان قضاوت کرد که از همه سلایق و گروه‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی که قرار است اسفندماه امسال برگزار شود حضور دارند یا خیر ولی باید منتظر باشیم تا ببینیم همه تشکل‌ها و اندیشه‌های سیاسی در انتخابات حاضر هستند.

کریمی بیان کرد: اگرچه رنگ و بوی قومیت در چهارمحال و بختیاری وجود دارد اما جز استان‌هایی است که تفکرات سیاسی در آن به خوبی نهادینه شده است.

وی تاکید کرد: اینکه برخی از اقوام هم باید در انتخابات مجلس کاندیدا داشته باشند مهم است.

فعال سیاسی در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای افزایش مشارکت در انتخابات هر دو فاکتور سیاسی و قومیت باید لحاظ شود نمی‌توان صرفا سیاسی یا قومیتی را مد نظر قرار داد.

کریمی افزود: مشارکت حداکثری مردم که زمینه‌های آن در بالا ذکر شد باعث پویایی انتخابات و قدرتمند شدن پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین انتظار مردم از نمایندگان مجلس این است که صدای مردم و نماینده وضع موجود آنان باشند، از مردم دفاع کنند و مهم‌تر اینکه قوانینی را وضع کنند که بتواند منافع ملی و استانی را تامین کند.

فعال سیاسی در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: نمایندگان مجلس به جای پرداختن به حواشی و دنبال کارهای دیگر بودن باید حتما در قانون‌گذاری ایفای نقش کنند نه اینکه بخواهند در امور اجرایی دخالت کنند.

انتهای خبر/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۰۶:۳۳

5 Nov 2023