۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۵۵۵۰۴
خطیب نماز جمعه لردگان:

دانش آموزان و دانشجویان بیایند و هرچه فریاد دارند بر سر آمریکا بزنند

خطیب نماز جمعه لردگان گفت: شما مردم عزیز فردا در راهپیمایی خود خصوصاً جوانان دانشجو و دانش‌آموز بار دیگر با فریاد «مرگ بر آمریکا» در راهپیمایی ۱۳ آبان این حماسه بزرگ را گرامی خواهید داشت.
دانش آموزان و دانشجویان بیایند و هرچه فریاد دارند بر سر آمریکا بزنند
به گزارش خبرنگار «جهانبین نیوز»، حجت الاسلام یدالله رحمانی امام‌جمعه شهرستان لردگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با مقدمه مبحث وظایف منتظران ظهور اظهار کرد: خدای متعال در تحقق وعده‌های خود، وفادار و پایبند است، اگر در موردی آنچه مورد وعده پروردگار عالم بوده، محقق نشده است، علتی دارد که باید به آن توجه نمود.

وی تصریح کرد: عوامل عدم تحقق وعده‌های خداوند، عدم انجام کار برای خدا، مست شدن در انجام وظیفه و گرفتاری و نزاع و درگیری در نوع انجام وظیفه، اطاعت و تبعیت از ولایت و… است وقتی انسان کارش را برای خدا انجام داد و امید به پاداش الهی داشت و خود عمل خیر را پاداش خود دانست و به دلیل عدم تبعیت از ولایت در تشخیص وظیفه گرفتار اختلاف و نزاع نشود، وعده‌های الهی محقق خواهد شد.

حجت الاسلام رحمانی در خطبه دوم ضمن دعوت از مردم جهت حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان اظهار داشت: ۱۳ آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز است.

وی تصریح کرد: درباره حوادث تاریخی ۱۳ آبان در میان سه مناسبتی که در این روز اتفاق افتاده است در دو مناسبت آمریکایی‌ها ضربه زدند به ملت ایران و در یک مناسبت ملت ایران ضربه زد به آمریکایی‌ها که به اختصار شرح می‌دهیم.

امام‌جمعه شهرستان لردگان ادامه داد: تبعید امام راحل در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ هجری شمسی، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۷ هجری شمسی، خباثت‌های آمریکایی‌ها بود و ضربه ملت ایران به آمریکا هم در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان بود.

وی افزود: در سفارت آمریکا کارهایی که انجام می‌شد، بر اساس اسناد به دست آمده شامل توطئه و جاسوسی علیه ایران، طراحی کودتا یک هفته پس از پیروزی انقلاب، طراحی جنگ داخلی، طراحی چگونگی نفوذ در حکومت جدید انقلابی برای کودتا، اقدام دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که تضمین پیروزی ملت ایران و مسدود کردن راه توطئه و خنثی کردن تلاش آمریکای جنایتکار در تسلط مجدد بر ایران بود،; از این جهت امام عزیزمان این حرکت را انقلاب دوم دانستند.

رحمانی اظهار داشت: شما مردم عزیز فردا در راهپیمایی خود خصوصاً جوانان دانشجو و دانش‌آموز بار دیگر با فریاد «مرگ بر آمریکا» در راهپیمایی ۱۳ آبان این حماسه بزرگ را گرامی خواهید داشت.

خطیب نماز جمعه لردگان گریزی به اتفاقات غزه زد و گفت: در مورد قضیه فلسطین به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، امروز آمریکا در غزه در حال یک کودتاست، کشتن بیش از ۴ هزار کودک میدان جنگ غزه و اسرائیل نیست، میدان جنگ حق و باطل است، من و شما باید در جبهه حق باشیم.

وی ادامه داد: کجایند هنرپیشه‌های فاسد؟ کجایند ورزشکاران منحرف؟ کجایند اصحاب فضای مجازی که برای مرگ دخترک کومله داد و فریاد سر می‌دادند؟ چرا خفه شده‌اند؟ آیا مردم فلسطین بشر نیستند؟ حقوق بشر غربی کجاست؟ فقط افراد مفسد و فاسد بشرند؟ عجب میدان آزمون به وجود آمد و چهره دروغین غرب و آمریکا بر همه آشکار شد، چه زیبا صف حق طلبان و اصحاب باطل مشخص شد. بی تردید پروردگار عالم انتقام خون مظلومان فلسطین را به خوبی خواهد گرفت.

رحمانی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات گفت: ما انتخابات را در پیش روی داریم که هم در درون کشور و هم در بیرون کشور به نتایج آن نیاز داریم. در درون کشور به تداوم یک مجلس انقلابی که استکبار ستیز باشد و به مردم اعتماد داشته باشد نیاز داریم تا برنامه‌های دولت در ۴ سال آینده از طریق مجلس انقلابی حمایت و پشتیبانی شود و ساماندهی کشور و حل مشکلات کشور انجام شود. عده‌ای به دنبال آن هستند که با نفوذ و ورود افراد بی‌تفاوت فضای مجلس را غیر انقلابی کنند. در بیرون از کشور هم دشمن نمی‌خواهد کشور ما مجلس داشته باشد. مرتب به بی‌فایده بودن مجلس تاکید می‌کنند و مردم را با شایعات و دروغ پراکنی می‌خواهند دلسرد کنند که انتخابات با شور و شکوه برگزار نشود.

وی ادامه داد: در نتیجه همه ما وظیفه داریم با بصیرت و هوشیاری با وحدت و مهربانی و احترام به همدیگر انتخاباتی با شکوه و نمایندگانی انقلابی با رأی بالا به مجلس بفرستیم. تکلیف امروز ما این است بدانیم (به تعبیر حضرت امام رحمت الله علیه): مجلس در رأس امور است، به توفیق الهی به تفصیل راجع به نقش محوری مجلس شورای اسلامی در پیشرفت کشور و خدمات ارزشمند این بخش از نظام اسلامی در ادوار مختلف خواهیم پرداخت. ایجاد هرگونه اختلاف و درگیری و نزاع و ناامن کردن فضای شهری و امنیتی کردن اوضاع خدمت به دشمن و خیانت به کشور می‌باشد که همه ما موظف به جلوگیری از این رخدادها هستیم.

رحمانی خطاب به مردم لردگان گفت: مردم عزیز شهرستان لردگان بعضی جناح‌ها و گروه‌ها و مسئولین نفوذی دشمن و باقیماندگان دولت قبل که با کم کاری و کوتاهی‌های خود و تبعیض و بی‌عدالتی شهرستان لردگان را همچنان جز ۳۱ شهرستان توسعه نیافته نگه داشته‌اند و اکنون هم با عدم همکاری با استاندار محترم و فرماندار محترم و نماینده محترم مجلس و با بی‌اعتنایی به ادارات شهرستان و تهمت فراوان به نیروها و افراد مطالبه‌گر مانع خدمت رسانی درست این دولت عزیز و مردمی هستند درصددند با امنیتی کردن شهرستان و قرمز نشان دادن وضعیت شهرستان، شما را از داشتن نماینده در مجلس محروم کنند.

وی با اشاره به نزاع دسته جمعی چند روز پیش سطح شهر گفت: اگر درگیری و نزاع و ناامنی در شهرستان به وجود بیاید یا انتخابات برگزار نمی‌شود و یا خدای ناکرده باطل می‌شود. و ما از داشتن یک نماینده مطالبه‌گر که از حق و حقوق شهرستان دفاع کند محروم می‌شویم در آن صورت شهرستان شما جولانگاه مافیای آب خواهد شد که با اقدام خوب مسئولان شهرستانی ناکام مانده‌اند.

وی افزود: رحمانی با اشاره من از همه شما مردم، اقوام و طوایف، جوان‌ها، فرهنگیان و صاحبان نفوذ و معتمدین خواهش می‌کنم اجازه ندهید موارد غیر امنیتی و نزاع در این مدت در شهرستان رخ دهد، حوصله و صبر در مشاجرات و مواجهه با افراد و در صورت اهانت یا ظلم با توسل به قوه قضائیه و اعتماد به نظام قضائی و امنیتی به عنوان روش و مسلک ما باشد. امروز بحمدالله دادگستری ما و دادسرای شهرستان ما مسئولین مؤمن و قضات صالح دارد و در احقاق حق افراد من ندیدم کوتاهی کنند. ضرورتی به درگیری و نزاع نیست.

خطیب نماز جمعه لردگان خطاب به نامزدهای ثبت نامی انتخابات مجلس شورای اسلام گفت: از همه افرادی که برای کاندیداتوری مجلس ثبت نام کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم. آنها را علاقمند به کشور و نظام و دوستدار خدمت به مردم می‌دانیم. تمام کسانی که از آنان طرفداری می‌کنند و ستاد تشکیل خواهند داد افراد انقلابی و کشور دوست هستند. همه مورد احترام هستند. همه شما مردم که در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوید انقلابی و طرفدار نظام و دشمن ستیز هستید. فرهنگ و بصیرت شما باعث حضورتان در پای صندوق‌های رأی می‌شود و قابل تحسین است. همه کسانی که به هر نحوی در برگزاری انتخابات و اجرای قانون و برقراری امنیت تلاش می‌کنند ماجور در پیشگاه الهی و از جانب مردم مورد تحسین و تقدیرند.

انتهای پیام / ۶۳۰ ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۲۰:۴۹

3 Nov 2023