۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۵۵۴۹۸
یک جامعه شناس:

تضییع حقوق کودک برخلاف میل وی کودک آزاری است

یک جامعه شناس گفت: هر گونه تضییع حقوق کودک برخلاف میل و اراده وی و مصالح و آنچه به رشد و تربیت فردی وی مربوط می‌شود نوعی کودک آزاری است.
تضییع حقوق کودک برخلاف میل وی کودک آزاری است
شهرام مقدسی در گفتگو «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: کودکان کار باید ویژگی‌هایی داشته باشند و این موارد شناسایی شوند.

وی افزود: وقتی برخلاف آنچه مصلحت کودک است رفتار و از او به عنوان یک ابزار و وسیله به جهت تولید درآمد و یا حتی ایجاد وجه و جایگاه برای دیگران استفاده شود، در واقع به حقوق کودک تعرض شده است.

یک جامعه شناس ادامه داد: تعرض به حقوق کودک نوعی کودک‌آزاری است که به لحاظ قانونی اشکالاتی دارد.

مقدسی عنوان کرد: طبق قانون حمایت از حقوق کودک، هر نوع کودک‌آزاری یک جرم عمومی محسوب می‌شود، این مسئله مثل همسرآزاری نیست که شاکی خصوصی داشته باشد بلکه جنبه عمومی دارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید در قبال کودک‌آزاری یا استفاده از کودک برای کسب درآمد چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی احساس وظیفه کنند و موارد را اطلاع دهند و ضابطان قانون نیز باید براساس مفاد قانونی با این موضوع برخورد کنند.

یک جامعه شناس اضافه کرد: در اکثر مسائلی که در حوزه کودک آزاری مطرح می‌شود نوعی طبیعی‌انگاری در خانواده نیز دیده می‌شود.

مقدس بیان کرد: هر گونه تضییع حقوق کودک برخلاف میل و اراده وی و مصالح و آنچه به رشد و تربیت فردی وی مربوط می‌شود نوعی کودک آزاری است.

وی افزود: مصادیق کودک آزاری در بعدهای مختلف اجتماعی، روانی، سلامت، تغذیه و حتی بی توجهی به مسائل کودکان دسته‌بندی می‌شوند.

 یک جامعه شناس ادامه داد: حالا اگر کودک در این موارد مورد سوءاستفاده قرار گیرد و یا اینکه بعدها این موارد باعث بروز تبعاتی برای کودک شود و چون خود وی در شکل‌گیری این تجارب نقشی نداشته است مصداق کودک آزاری و نوعی جرم محسوب می‌شود.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۰۶:۳۵

6 Nov 2023