۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۵۵۴۵۹
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

اخذ گواهینامه صلاحیت فنی و مالی، شرط واگذاری 96 معدن در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: متقاضیان در یافت معدن در استان باید گواهینامه صلاحیت فنی و مالی داشته باشند.
اخذ گواهینامه صلاحیت فنی و مالی، شرط واگذاری 96 معدن در چهارمحال و بختیاری
فضل الله رحمتی در گفتگو با «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: در راستای احیای معادن و محدوده‌های معدنی غیرفعال این استان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ماده 83 آئین‌نامه اجرایی معادن، 96 منطقه معدنی و محدوده معدنی به افراد دارای با صلاحیت فنی و مالی واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: فرصت این واگذاری‌ها تا پایان ماه جاری است و متقاضیانی که گواهی فنی و مالی ندارند می‌توانند با مراجعه به سازمان نظام‌ مهندسی معدن تشکیل پرونده داده و طی مدت کوتاهی حائز شرایط شده و از فرصت پیش آماده استفاده کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه گواهی صلاحیت فنی و مالی منتج از سه بخش است و شامل ارزیابی وضعیت مالی، ارزیابی دانش فنی و همین‌طور ارزیابی تجربه فرد، می‌باشد تاکید کرد: فعالیت در حوزه معدنی و محدوده‌های معدنی، کاری تخصصی است و نیاز به سرمایه‌گذاری دارد بنابراین لازم است متقاضیان شرایط‌های حداقلی را داشته باشند.

رحمتی یادآور شد: این موضوع فرصتی است برای احیای معادن، چراکه علی‌رقم زحمات بسیار، معادن در این استان جایگاه مناسبی ندارند و با این اقدام به دنبال این هستیم که هم در استخراج معادن و هم در بحث فرآوری مواد معدنی پیشرفتی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت ماده 83 بر این است که این معادن خارج از بحث مزایده واگذار شود و به‌منظور تسهیل شرایط کسب و کار این موضوع در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بیان داشت: از ابتدای آبان با آغاز طرح واگذاری معادن تاکنون  6 محدوده معدنی واگذار شده است.

رحمتی بیان داشت: متقاضیانی که گواهینامه صلاحیت فنی و مالی دارند می‌توانند مستقیما به صنعت، معدن و تجارت حوزه امور معادن مراجعه کنند و راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده و به‌صورت حضوری مراحل کار را انجام دهند.

وی افزود: مراجعان باید منطقه معدنی مورد نظر خود را اعلام کنند و بعد از ثبت درخواست سیر مراحل بعدی انجام می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: محدوده‌های واگذار شده مربوط به خارج از مرکز استان هستند و این فرصت استثنایی برای دانش‌آموختگان حوزه معادن است که امکان ورود آن‌ها را به این عرصه می‌دهد.

رحمتی اضافه کرد: برای احیای معادن و محدوده‌های اکتشافی جدید عزم ویژه‌ای در چهارمحال و بختیاری به‌وجود آمده است و در آینده خبرهای خوبی در این زمینه منتشر می‌شود که فرصت‌های اشتغالی بسیار خوبی فراهم می‌کند.

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۵۴:۰۷

31 Oct 2023