۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲
کد مطلب : ۵۵۳۹۲
معاونت تعلیم و تربیت سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) خبرداد:

ضرورت تقویت شبکه تربیتی بسیجیان

معاونت تعلیم و تربیت سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) گفت: تقویت شبکه تربیتی بسیجیان از اولویت‌های اول معاونت تعلیم و تربیت استان است
ضرورت تقویت شبکه تربیتی بسیجیان
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسلم رئیسی در گفتگو با خبرنگار «جهانبین نیوز»، در خصوص برنامه‌های تربیتی بسیج در سال جاری اظهار کرد: دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تربیت ۸ میلیون جوان مؤمن انقلابی پای‌کار در شاکله بسیج و جامعه اسلامی است.

وی افزود: در راستای سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج هم دومین موردی که خیلی به آن تأکید شده بحث تعلیم و تربیت بسیج می‌باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی از تقویت شبکه تربیتی بسیجیان خبر داد و بیان کرد: در حوزه تقویت شبکه تربیتی بسیجیان که از استاد و استادیاران، مربیان، سرگروهان و مخاطبین عموم که همان متربیان هستند استفاده‌ شده است که در وهله اول از استادان بنام از جمله نماینده معزز ولی‌فقیه حجت الاسلام نکونام و استادیاران که همان نمایندگان ولی‌فقیه در شهرستان‌ها و همچنین از اساتید حوزه و دانشگاه و سرمربیان و پیشکسوتان استفاده‌شده است.

وی بابیان اینکه در کنار شبکه تربیتی شبکه مدیریتی ما نیز ایفای نقش می‌کند تصریح کرد: فرماندهان نواحی و حوزه‌ها، مسئولان تعلیم و تربیت نواحی و حوزه‌ها، فرمانده هان پایگاه و تعلیم و تربیت در پایگاه‌ها عضو شبکه مدیریتی این مجموعه می‌باشد که برای هدفمندی و منسجم بودن نظام تربیتی مورداستفاده قرار می‌گیرد و تقویت آن جزو برنامه‌های اولویت‌دار ما بوده است.

مسئول معاونت تعلیم و تربیت سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) خاطرنشان کرد: امسال نسبت به برنامه‌های قرآنی اهتمام بیشتری داریم و سایت و خود دارالقرآن استان را فعال کردیم و همچنین سایت استانی ثبت‌نام مسابقات قرآن راه‌اندازی شده و بالای ۳۸۰۰ ثبت‌نام برای مسابقات قرآنی داشته ایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی گفت: در ۶۵ مرحله محله‌ای مسابقات قرآن کریم را در ۲۴ رشته و در ۳ بخش فردی، گروهی و خانوادگی اجرا کردیم، مرحله دوم آن مرحله شهرستانی بود که معاونان تعلیم و تربیت در نواحی در تاریخ ۳۱ شهریور در ۱۸ رشته در سه بخش فردی، گروهی و خانوادگی برگزار شد و افراد برتر به استان معرفی شدند.

وی از برگزاری مسابقات قرآنی مرحله استانی ویژه برادران در ۴ آبان ماه خبر داد و عنوان کرد: در هفته گذشته مرحله استانی مسابقات قرآنی ویژه خواهران برگزار شد و ۴ آبان ماه مسابقات قرآن کریم ویژه برادران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی ادامه داد: در کنار اینگونه برنامه‌ها برنامه‌های قرآنی ویژه هم داریم مثل محفل انس با قرآن کریم که در همه شهرستان‌ها و حوزه‌ها برگزار می‌شود، برنامه خانگی قرآن کریم که مورد استقبال قرارگرفته است و مجالس انس با قرآن کریم از دیگر برنامه‌های ویژه معاونت تعلیم و تربیت سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) استان می‌باشد.

وی ابراز کرد: بانک اطلاعاتی مدرسان و مربیان قرآنی در استان راه‌اندازی شد. اطلاعات ما در مورد مربیان قرآنی در حال حاضر کامل شده و از آمار مربیان و معلمان قرآنی در هر مرحله اطلاع کامل داریم و با همه آن‌ها ارتباط گرفتیم تا در برنامه‌های قرآنی بسیج شرکت کنند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی گفت: از دیگر برنامه‌های تعلیم و تربیت بسیج طرح‌های تربیتی دانش‌آموزی است که طرح شهید عزیز اللهی را در مقطع ابتدایی، طرح شهید بهنام محمدی را در مقطع متوسطه اول و طرح شهید فهمیده را در مقطع متوسطه دوم برگزار می‌کنیم که مربیان سطح یک استانی وارد مدارس شدند که بتوانند یک ارتباط خوبی رابین مدرسه، خانواده‌ها و مسجد ایجاد کنند.

وی در پایان بیان کرد: در کنار برنامه‌های معاونت تعلیم و تربیت سپاه استان برنامه‌های دیگری هم داریم مثل برنامه‌های ورزشی، میقات صالحین که تجمع حلقه‌های صالحین در میعادگاه نماز جمعه در هفته بسیج را شامل می‌شود، دوره‌های توانمندسازی و دوره‌های آموزشی برای سرگروه‌ها ازجمله دوره معارف و اندیشه سلامی (طرح ولایت) که پیش‌بینی می‌کنیم ۱۰ هزار بسیجی در این دوره آموزش ببینند.

انتهای خبر/۱۰۳۰ ج







 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۰۸:۴۶:۴۵

26 Oct 2023