۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۵۵۳۶۸
امام‌جمعه فارسان:

طوفان الاقصي فصل نوين در مقاومت جهان اسلام است

امام‌جمعه فارسان گفت: طوفان الاقصي يک نقطه عطف تاريخي و فصل نوين در مقاومت فلسطين بلکه مقاومت جهان اسلام و حتي دنيا است زيرا مختصات و مؤلفه‌هايي دارد که آن ‌را از ديگر عمليات مشابه در قبل متمايز مي‌کند.
طوفان الاقصي فصل نوين در مقاومت جهان اسلام است
حجت‌الاسلام محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: به تعبيري آيا اين شرايط طول مي‌کشد يا در يک بازه زماني متوقف مي‌شود؟ پاسخ اين است که مقاومت اسلامي خود را براي يک نبرد دراز مدت چندماهه آماده کرده است و اين اهداف را در طي مراحلي مدّ نظر دارد.
 
وي افزود: بتواند با اسراي صهيونيست حداکثر زندانيان خود را که به ۵۰۰۰ نفر بالغ مي‌شود، آزاد کند، بتواند محاصره حدوداً ۲۰ ساله غزه را بشکند و شرايط را براي زندگي مردم بي‌پناه و مظلوم غزه راحت‌تر کند. شرايط را براي اتصال غزه با کرانه باختري فراهم کند و غزه دوم را در آن منطقه پديد آورد، شرايط را براي آزادسازي الجليل در شمال فلسطين با کمک مقاومت لبنان فراهم سازد؛ و سرانجام صهيونيست‌ها را در تل‌آويو و بيت‌المقدس در حصاري از جمعيت فلسطيني قرار دهد.
 
وي عنوان داشت: البته اين‌يک کلان طرح راهبردي است که طوفان الاقصي نشان داد اين طرح‌ها بلند پروازانه نيست و تحقق آن امکان‌پذير است. درهرحال اين نکته گفتني است که مقاومت فلسطين، از همان روز اول پيروز جنگ بوده است.
 
حجت‌الاسلام ملک پور اظهار داشت: چون مهم‌ترين هدف که همانا شکست عيني و عملي و در روي زمينِ صهيونيست‌ها بود به‌خوبي و با سرعت و قدرت ايمان و طرح و برنامه درست و پيوست رسانه‌اي هوشمندانه انجام داد. ازاين‌پس هر زمان نبرد متوقف شود، بدون ترديد برنده آن مقاومت فلسطين است.
 
امام‌جمعه فارسان در مورد آيا رژيم صهيونيستي به غزه حمله زميني خواهد کرد بيان داشت: اگر اربابان رژيم صهيونيستي کمي عقلانيت به خرج دهند بايد در همين‌جا جنگ را متوقف کنند و نتانياهو را عزل کرده و دولت او رامنحل سازند و براي آرامش منطقه سريع‌تر اقدام کنند.
 
وي اظهار داشت: در غير اين صورت احتمال حمله زميني نتانياهو به غزه وجود دارد. البته او مي‌داند که نمي‌تواند غزه را اشغال کند چون با دست خود وارد تله‌اي بزرگ‌شده است که تير خلاص را به موجوديت رژيم جعلي خواهد زد لکن بعيد نيست پيشروي محدود در منطقه غلاف غزه را در دستور کار خود قرار دهد و پس از تعرض به اين منطقه و تخريب و کشتار برگردد تا وانمود کند که کاري کرده است. در اين صورت نيز روزگار سياهي در انتظار صهيونيست‌ها در تمام سرزمين اشغالي خواهد بود و عملاً کرانه غربي به حمايت غزه بر خواهد خواست و جبهه جديد ديگري فراروي صهيونيست‌ها گشوده خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام ملک پور در مورد آيا آمريکا وارد جنگ خواهد شد هم عنوان داشت: گزارش‌هاي پشت‌صحنه حاکي از آن است که بايدن اساساً علاقه‌اي به تداوم جنگ ندارد زيرا دل‌مشغول انتخابات سال آينده است و مي‌داند ورود آمريکا معنايي جز شکست خفت‌بار براي او ندارد زيرا: آمريکا يا بايد حمله هوايي کند که اين اتفاق جديدي نيست و در حال حاضر صهيونيست‌ها با قساوت و شدت در حال اين جنايت هستند وعملا نيازي به کمک هوايي ندارند.
 
وي افزود: يا اين‌که آمريکا بايد نيرو پياده کرده و وارد جنگ زميني شود که اولاً- جنگ اوکراين و هزينه‌هاي مختلف مادي و آبرويي، براي آمريکا و اروپا، عملاً تواني براي اين اقدام نمي‌گذارد. ثانياً- در حال حاضر مهم‌ترين دل‌مشغولي سران رژيم تروريستي آمريکا مهاجرين از طريق تايوان است و بايد بر آنجا متمرکز شود. ثالثاً و مهم‌تر اين‌که با ورود آمريکا به جنگ، ايالات‌متحده با حملات گروه‌هاي مقاومت در سوريه و لبنان و عراق و يمن و هر جاي جهان مواجه خواهد شد. بنابربراين چنين سناريوي دور از وقوع مي‌نمايد.
 
حجت‌الاسلام ملک پور گفت: به‌هرحال طوفان الاقصي يک نقطه عطف تاريخي و فصل نوين در مقاومت فلسطين بلکه مقاومت جهان اسلام و حتي دنيا است زيرا مختصات و مؤلفه‌هايي دارد که آن را از ديگر عمليات مشابه در قبل متمايز مي‌کند. مقاومت فلسطين با الگو گيري از مقاومت لبنان و مقاومت يمن و...؛ و توجه در آموزه‌ها و عبرت‌هاي آن جنگ‌ها، دست به عملياتي بي‌نظير زد که پيامدهاي مبارک آن ماندگار شده و به زوال سريع‌تر رژيم غاصب منتهي خواهد شد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۴۵:۱۱

24 Oct 2023