۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۵۵۳۵۴
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

افکار عمومی منتظر برخورد با عاملان مرگ نوزادان در شهرکرد هستند

برخورد با عوامل احتمالی مقصر حادثه مرگ 6 نوزاد در بیمارستان هاجر شهرکرد و احیانا ترک فعل‌ها از دیگر مواردی است که همگان منتظر اجرای آن هستند تا دیگر شاهد این گونه وقایع تلخ در استان نباشیم.
افکار عمومی منتظر برخورد با عاملان مرگ نوزادان در شهرکرد هستند
به گزارش «جهانبین نیوز»، خبر کوتاه و تلخ بود، 6 نوزاد بی گناه و بی دفاع در بخش NICU بیمارستان هاجر شهرکرد طی 10 روز جان خود را از دست داده‌اند.

این واقعه تلخ باعث شد تا دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری برای رسیدگی به موضوع و روشن شدن زوایای آن وارد عمل شود و از احضار مسئولان بیمارستان هاجر شهرکرد و توضیح آنان در این خصوص خبر دهد.
 

فوت 6 نوزاد در بیمارستان هاجر شهرکرد

به گزارش «جهانبین نیوز»، سید نصرالله صالحی با تاکید بر اینکه  فوت ۶ نوزاد در طی ۱۰ روز در بیمارستان هاجر شهرکرد با جدیت تمام توسط بازپرس در حال بررسی است، اظهار کرد: در همین راستا تیم ویژه‌ای با همکاری کارشناسان پزشکی قانونی تشکیل شد.

وی افزود: متاسفانه ۶ نوزاد در بخش NICU بیمارستان هاجر فوت شده‌اند و علت این واقعه تا حصول نتیجه توسط تیم ویژه دادستانی ادامه خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و بیمارستان هاجر جهت ارائه توضیحات کامل احضار شدند، پس از تکمیل پرونده نتیجه نهایی به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.

صالحی خاطر نشان کرد: بخش NICU بیمارستان هاجر به قسمت دیگری انتقال یافته است.

 حادثه بیمارستان هاجر شهرکرد با جدیت پیگیری می‌شود

به گزارش «جهانبین نیوز»، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری اظهار کرد: قبل از اینکه به لحاظ قانونی به این موضوع ورود کنیم باید صورت مسئله مشخص و تعیین شود.

وی افزود: بهترین شکل برخورد قانونی با مسئله فوت 6 نوزاد در بیمارستان هاجر شهرکرد، ورود دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری به صورت قانونی به این موضوع است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید اجازه دهیم فضاسازی یا سوءاستفاده‌ای در خصوص فوت 6 نوزاد در شهرکرد شکل بگیرد.

جعفری عنوان کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر مسئولان کشوری نیز این واقعه را با حساسیت دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با روشن شدن زوایای حادثه و عاملان احتمالی به حسب وظیفه نظارتی مجلس و حفظ حقوق مردم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: لازم به ذکر است دامن زدن به این واقعه نارحت کننده امنیت روانی جامعه و مادرانی که نگران فرزندان خود هستند را به خطر می‌اندازد، اجازه دهیم روند کار از طریق مراجع قانونی و دادستانی به عنوان مدعی العموم پیگیری شود.

 تیم‌های بررسی وزارت بهداشت به شهرکرد سفر می‌کنند

به گزارش «جهانبین نیوز»، احمد راستینه ضمن تسلیت به خانواده نوزادانی که این حادثه برای آنها پیش آمده اظهار کرد: به عنوان یک مسئول از این خانواده‌ها عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: حادثه فوت ۶ نوزاد در بیمارستان هاجر موجب جریحه دار شدن قلب مردم شد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس ادامه داد: سریعا با وزیر بهداشت و درمان در این رابطه جلسه برگزار و از وی خواسته شد تا یک تیم بازرسی جهت بررسی موضوع و احتمال وجود ترک فعل‌ها به چهارمحال و بختیاری سفر و گزارشی را تهیه و به اینجانب و مجلس ارائه دهند.

راستینه عنوان کرد: موضوع فوت 6 نوزاد در شهرکرد و عوامل بروز این واقعه با بررسی دقیق عوامل شکل گیری این واقعه تلخ شناسایی می‌شود و به طور جدی در دست پیگیری است.

وی به مردم و خانواده‌های داغ دیده این حادثه اطمینان داد با عواملی که احتمالاً ترک فعل داشتند برخورد جدی خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس اضافه کرد: اصلاح پروتکل‌های بهداشتی، درمانی و مراقبتی برای جلوگیری از تکرار چنین وقایعی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش «جهانبین نیوز»، فوت 6 نوزاد در بخش NICU بیمارستان هاجر شهرکرد اتفاقی تلخ بود که باعث شوک بزرگی به مردم چهارمحال و بختیاری شد.

کودکان به ویژه نوزادان ضعیف‌ترین قشر هر جامعه هستند حال اینکه نوزادی به هر دلیلی نیازمند مراقبت‌های پزشکی باشد، آسیب‌پذیری وی را بیشتر می‌کند و قطعا نیازمند مراقبت بیشتری است.

حادثه‌ای که در بیمارستان هاجر شهرکرد اتفاق افتاده به دور از زوایای مختلف آن نیازمند بررسی جدی و ویژه‌ای است و افکار عمومی در چهارمحال و بختیاری منتظر آنم هستند تا هر چه سریع‌تر در این خصوص پاسخی از مسئولان بشنوند.

برخورد با عوامل احتمالی مقصر در این حادثه و احیانا ترک فعل‌ها از دیگر مواردی است که همگان منتظر اجرای آن هستند تا دیگر شاهد این گونه وقایع تلخ در استان نباشیم.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲

ساعت:

۲۳:۲۱:۳۶

11 Oct 2023