۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۵۵۳۴۷
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبرداد:

برداشت حبوبات در بیش از هزار هکتار از اراضی زارعی آبی و دیم

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات برداشت حبوبات در سطحی حدود 1 هزار و 600 هکتار از اراضی زارعی آبی و دیم این استان در مراحل پایانی خود قرار دارد.
برداشت حبوبات در بیش از  هزار هکتار از اراضی زارعی آبی و دیم
به گزارش «جهانبین نیوز»، روح‌الله سعیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: عملیات برداشت حبوبات در سطحی حدود 1 هزار و 600 هکتار از اراضی زارعی آبی و دیم این استان در مراحل پایانی خود قرار دارد.

وی افزود: امسال حدود 3 هزار هکتار در چهارمحال و بختیاری به زیر کشت نخود و عدس دیم رفت که از این سطح حدود 2 هزار و 100 تن محصول برداشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین از هر هکتار از اراضی که زیر کشت انواع لوبیای چیتی، قرمز و سفید بود، به صورت میانگین حدود 2 هزار و 450 کیلوگرم دانه لوبیا برداشت شده است.

سعیدی عنوان کرد: مقدار عملکرد محصول لوبیا در چهارمحال و بختیاری حدود 21 هزار و 500 تن و در مجموع عملکرد انواع محصول لوبیا در استان حدود 23 هزار و 500 تن است که برداشت شده است.

وی خاطرنشان کرد: شیوه عملیات برداشت حبوبات در چهارمحال و بختیاری به دو شکل مکانیزه و دستی است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی که در سال زراعی 1401 وجود داشت و وضعیت قابل قبول آب در بخش کشاورزی، میانگین عملکرد محصول لوبیا در استان حدود 20 درصد افزایش نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته که حدود 20 هزار تن بوده است، 3 هزار و 500 تن افزایش تولید داشتیم.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۰۱:۵۸

9 Oct 2023