۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۵۵۳۳۸
استاندار چهارمحال‌ و‌ بختیاری:

واگذاری محله منظریه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد

استاندار چهارمحال‌ و‌ بختیاری گفت: از مجموعه مدیریت شهری در شورای اسلامی و شهرداری شهرکرد انتظار می‌رود وضعیت واگذاری محله منظریه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسانند.
واگذاری محله منظریه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد
به گزارش «جهانبین نیوز»، غلامعلی حیدری صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد:‌ وحدت و همدلی موجود بین مجموعه مدیریت شهری در مرکز چهارمحال و بختیاری نشان‌دهنده بلوغ سیاسی آنان برای رفع مشکلات شهروندان است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح‌های مدیریت شهری در شهرکرد افزود: نظارت اعضای شورای اسلامی بر امور شهرداری باعث تحول در حوزه مدیریت شهری شده است.

استاندار چهارمحال‌ و بختیاری تصریح کرد:‌ شهرداری شهرکرد با اجرای طرح‌های آسفالت، روکش آسفالت، سامان‌دهی مسیل‌ها و هدایت آب‌های سطحی، بازسازی و نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی، بهداشت و نظافت، بهبود وضعیت مبلمان شهری، توسعه فضای سبز، سامان‌دهی پارک‌ها، پیش‌بینی کمپ گردشگران، رشد شاخص‌های فرهنگی، نصب تصاویر شهیدان، توسعه جاده نورالشهداء، افزایش پارکینگ‌ها، تعریض جاده نمایشگاه بین‌المللی، صدور به‌موقع پروانه‌های ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن،‌ پاسخ‌گویی به مردم و روان‌سازی امور شهری اقدامات قابل‌ توجهی را انجام داده است.

وی با اشاره به مصوبه سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری مبنی‌بر اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال از سوی راه و شهرسازی به شهرداری شهرکرد برای واگذاری منظریه به مدیریت شهری یادآور شد: واگذاری مدیریت محله منظریه از اداره کل راه و شهرسازی استان به شهرداری شهرکرد باید به‌طور کامل و جدی تسریع و عملیاتی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اختصاص کمک‌هایی برای دوربین‌های ترافیکی و تیغه برف‌روب به شهرداری شهرکرد بیان داشت: شهردار و اعضای شورای اسلامی مرکز استان برای دریافت اعتبارات ملی، قیر رایگان و ماشین‌آلات پیگیری‌های مستمر از تهران داشته باشند.

وی گفت:‌ از مجموعه مدیریت شهری در شورای اسلامی و شهرداری شهرکرد انتظار می‌رود وضعیت واگذاری محله منظریه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسانند و نسبت به برنامه‌ریزی برای توسعه فضای سبز، ترویج روحیه شادابی و ایجاد تحول در مرکز استان اقدام کنند.

حیدری معرفی شهرکرد به‌عنوان بام ایران و بلندترین مرکز بین مراکز استان‌های کشور را باعث شاخص شدن این شهر اعلام و تاکید کرد: شهرکرد می‌تواند به‌عنوان یک الگو برای سایر شهرها و مراکز استان‌های ایران مطرح باشد.

وی توجه به وضعیت مبلمان شهری در شهرکرد را ضروری دانست و افزود: روح و فضای معنوی و اسلامی شهرکرد تقویت و حاکم شود.

استاندار چهارمحال‌ و‌ بختیاری رفع مشکل ترافیک در شهرکرد را ضروری اعلام و تصریح کرد: در این راستا اجرای تقاطع‌های غیرهم‌سطح و اقدامات شبانه‌روزی جهادی مانند فعالیت‌های سد غدیر باباحیدر و طرح انتقال آب آشامیدنی نیمی از جمعیت استان باید مورد توجه جدی باشد.

وی یادآور شد: تکمیل و بهره‌برداری کامل از کمربندی جنوب شهرکرد باعث کاهش ترافیک می‌شود.

حیدری از عملکرد موفق شهرداری شهرکرد در صدور پروانه‌های ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن قدردانی کرد و یادآور شد: ورودی‌های شهرکرد نازیبا است و باید نمادهای فرهنگی در ورودی‌های مرکز استان ساخته و نصب شود.

وی با اشاره به تلاش برای افزایش پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهرکرد گفت:‌ سامان‌دهی ورودی‌ها، افزایش پارکینگ‌ها و راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای در کنترل و کاهش ترافیک شهری تاثیرگذار است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:‌ راه‌اندازی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های فصلی با مدیریت شهرداری می‌تواند به کاهش بیکاری و مهار تورم کمک کند.

وی افزود: از اعضای شورای اسلامی و شهردار شهرکرد انتظار می‌رود زیباسازی بازارچه‌ها، به نتیجه رساندن وضعیت برج‌های دوقلو و سامان‌دهی ماشین‌آلات حمل‌ و نقل عمومی در مرکز استان را مورد توجه جدی قرار دهند.

حیدری تصریح کرد: معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر اخیر خود به چهارمحال و بختیاری برای اختصاص تسهیلات از صندوق توسعه ملی به‌منظور رفع مشکلات پسماند استان اعلام آمادگی کرد.

وی یادآور شد: تفکیک زباله از مبدأ به‌عنوان یک طرح مهم در مجموعه مدیریت شهری به تقویت فرهنگ‌سازی نیاز دارد.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم بهره‌مندی از پساب فاضلاب برای اجرای طرح‌های صنعتی و فضای سبز شهری اظهار داشت: اختصاص اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری شهرکرد، راه‌اندازی زنجیره‌های تولید تا فراوری و بسته‌بندی، بازاریابی و صادرات محصولات تولیدی و توجه به زنجیره تولیدات دامی و نمد باید در دستور کار قرار گیرد.

وی توجه به جهاد تبیین در اطلاع‌رسانی از روند انجام امور را ضروری دانست و گفت: ایجاد اُمیدآفرینی بین مردم از مهم‌ترین مصداق‌های جهاد تبیین به‌شمار می‌رود.

حیدری تاکید کرد: در دولت سیزدهم به روند رشد و توسعه شهرداری‌های کشور به‌ویژه ۴۳ شهرداری چهارمحال و بختیاری توجه جدی شد.

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۲۷:۱۲

8 Oct 2023