۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۵۵۳۰۸
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

تأخیر ۱۵ روزه معلمان برای حضور در کلاس‌های درس چهارمحال و بختیاری

متاسفانه در چهارمحال و بختیاری نیز همچون سراسر کشور مشکل کمبود معلم مشهود است و این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده و نگرانی والدین را به دنبال دارد.
تأخیر ۱۵ روزه معلمان برای حضور در کلاس‌های درس چهارمحال و بختیاری
به گزارش «جهانبین نیوز»، دو هفته  از بازگشایی مدارس می‌گذرد و انتظار می‌رود معلمان در مدارس مستقر و کلاس‌ها با همان شوری که برای آغاز مدارس شاهد آن بودیم پیش بروند.
 
حضور معلمان در مدارس است که به به کلاس‌های درس رسمیت و مدارس را سامان می‌دهد، کلاس بدون درس مانند کشتی بدون ناخدا است و این کشتی هرگز به مقصد نمی‌رسد.
 
دانش‌آموزی که معلم متخصص ندارد و روزهای با ارزش آموختن خود را به بطالت می‌گذراند، هرگز نخواهد توانست آینده‌ساز باشد و این بدان معنا است که مدرسه رها شده بدون معلم نمی‌تواند آینده‌سازان را پرورش دهد.
 
متاسفانه در چهارمحال و بختیاری نیز همچون سراسر کشور مشکل کمبود معلم مشهود است و این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده و نگرانی والدین را به دنبال دارد.
 
آموزش و پرورش باید کمبود معلم را پیش‌بینی و به وزاتخانه منعکس می‌کرد
 
احمد راستینه در گفتگو با «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: جلسه‌ای با حضور مدیرکل اموزش و پرورش و وزیر داشتیم که طی آن مشکلات استان منعکس شد.
 
وی تصریح کرد: وزیر دستور کتبی برای جذب نیرو و جبران کسری نیرو در مدارس این استان اخذ شد.
 
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان با تاکید بر اینکه پیگیر رفع مشکلات کسری معلم هستیم یادآور شد: آموزش و پرورش باید کمبود معلم را پیش‌بینی و برآورد و به وزارتخانه موضوع را منعکس می‌کرد.
 
به گزارش «جهانبین نیوز»، جذب معلم یک پروسه زمان‌بر است و با توجه به بازگشایی مدارس اقدامات در این زمینه بسیار دیر صورت گرفته و همین امر بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها را با چالش مواجه کرده است، این درحالی است که ما فارغ‌التحصیلان بیکار بسیاری داریم که می‌توانستند در زمان مناسب به‌کارگیری و در مدارس استان مورد استفاده قرار گیرند.
 
رفع مشکل کمبود معلم در مدارس چهارمحال و بختیاری تا 15 مهر

 
نصرت‌الله محمودی در گفتگو با «جهانبین نیوز»، با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی در اموزش و پرورش یک مشکل کشوری بوده و خاص این استان نیست.
 
وی تصریح کرد: مشکل اصلی ما در ناحیه یک، ناحیه دو و شهرستان بروجن است اما در مابقی مدارس هم مشکل کمبود نیرو به تعداد محدود وجود دارد.
 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در راستای رفع مشکل موجود جلسات متعددی داشتیم و رایزنی‌ها برای جذب معلمان درحال انجام شده و روز شنبه 90 درصد کلاس‌ها قطعا پر هستند.
 
محمودی بیان داشت: برای جذب نیرو تکمیل ظرفیت آزمون ماده 28 پیش‌بینی شده است و طی دو روز اقدامات جذب انجام می‌شود و افرادی که حدنصاب بالایی را کسب کردند به‌کارگیری می‌شوند.
 
وی با اشاره به استفاده از بازنشستگان در کلاس‌ها یادآور شد: تعدادی نیرو نیز به‌صورت خریدخدمات آموزشی برای مقطع متوسطه و ابتدایی اضافه شده است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دیگر مشکل کمبود نیرویی نخواهیم داشت.
 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به جلسه با وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در این جلسه بحث استخدام نیروی پرورشی و خدماتی مطرح شد، اما در حال حاضر موضوع پوشش کلاس‌ها مطرح است.
 
به گزارش «جهانبین نیوز»، بعد از گذشت ۱۵ روز از آغاز به کار مدارس، بنابر قول مسئولان آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری مشکل کمبود معلم در مدارس این استان تا روز شنبه ۱۵ مهر رفع می‌شود.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۲۶:۱۲

8 Oct 2023