۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۵۵۲۷۰
دفاعی با انبوهی از خیر و برکت؛

اقتدار، دستاورد رشادت‌های هشت ساله رزمندگان برای ایران

نگاهی به دوران بعد از انقلاب نشان‌دهنده نقاط عطف بسیاری است و دفاع مقدس یکی از این نقاط بوده که به‌عنوان مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین دوران‌ها در این سال‌ها مطرح است.
اقتدار، دستاورد رشادت‌های هشت ساله رزمندگان برای ایران
به گزارش «جهانبین نیوز»، نگاهی به دوران بعد از انقلاب نشان‌دهنده نقاط عطف بسیاری است و دفاع مقدس یکی از این نقاط بوده که به‌عنوان مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین دوران‌ها در این سال‌ها مطرح است.
 
دفاع هشت ساله رزمندگان ایران در میدان‌های نبرد که آن روز با دستان خالی در مقابل دنیای تا دندان مسلح ایستادند به دنیا ثابت کرد این مرز و بوم صاحبانی دارد که برای حفظ و حراست از آن جان‌شان را که ارزشمندترین دارایشان است می‌گذرند.
 
جوانان ایرانی سالیان سال جنگیدند و همان روزها بود که امنیتی که امروز سایه آن بر سر کشور گسترده‌ شده است ایجاد شد، امروز اگر ایران پیشرفتی در زمینه‌های علمی، سیاسی، دفاعی و... دارد همه را مدیون رشادت‌های رزمندگان هستیم.
 
حفظ انقلاب و دستاوردهای آن دو هدف مهم هشت سال دفاع مقدس است
 
سردار علی‌محمد اکبری در گفتگو با «جهانبین نیوز»، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیست و نهم شهریور اظهار کرد: ایشان در این سخنرانی به چهار موضوع اصلی اشاره کردند.

وی تصریح کرد: «دلیل حمله دشمن به ایران» یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری بود، اینکه «چه کسانی به ما حمله کردند؟»، «مدافعان انقلاب چه کسانی بودند؟» و «دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس چه بودند؟» از جمله دیگر محورهای سخنان ایشان هستند.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری حفظ انقلاب و دستاوردهای آن را از اهداف مهم هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: دشمن در آن دوران برای تجزیه کشور بود و اختلاف میان اقوام  راهکاری بود که در پیش گرفت، اما به هیچ یک از این خواسته‌ها دست نیافت.

اکبری افزود: امروز ما شاهدیم که جبهه مقاومت و آزادی‌خواهان دنیا از ثمرات هشت سال دفاع مقدس ما بعد از 43 سال الگوگیری می‌کنند.

قدرت بازدارندگی امروزمان را مدیون رشادت‌های رزمندگان در هشت‌ سال دفاع مقدس هستیم

وی ادامه داد: آنچه که ما امروز داریم را مدیون رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های شهدا، ایثار ایثارگران، جان‌بازی جانبازان و آزادگان و خانواده شهدایی که سال‌ها پای آرمان‌های انقلاب ایستادند، هستیم.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آن روز دشمنان کشور ما را تحریم کرده بودند تا نتوانیم تجهیزات نظامی خریداری کنیم و امروز تحریممان می‌کنند تا کشورهای دیگر نتوانند از ما تجهیزات و امکانات نظامی خریداری کنند یادآور شد: این بدان معنا است که ما به قدرت بازدارندگی بسیار بالایی دست یافتیم.

اکبری خاطرنشان کرد: ایران امروز قله‌های متعدد علمی را فتح کرده است و با توانمندی که نیروهای مسلح به دست آوردند امروز شاهد ایران قوی هستیم.

وی تاکید کرد: دشمنان بدانند امروز ایران قوی شده است و دشمنی آن‌ها با  اسلام ناب محمدی است.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری اذعان کرد: آنچه که ما امروز داریم از تجارب هشت سال دفاع مقدس است، همان راهی که شهدا در آن حاضر شدند و بهترین داشته خود یعنی جانشان را فدا کردند.

وی تاکید کرد: امروز هم همچون سال‌های جنگ پیروز میدان جنگ ترکیبی می‌شویم و در آینده هم قله‌های متعدد پیروزی را فتح خواهیم کرد.
 
اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه و وفاق و انسجام ایران را پیروز میدان جنگ هشت ساله کرد

غلامعلی حیدری در گفتگو با «جهانبین نیوز»، دفاع مقدس دستاوردهای بسیاری برای کشور به همراه داشت، اظهار کرد: اولین دستاورد آن ایجاد آمادگی، وفاق، هم‌دلی و انسجام است که رمز پیروزی انقلاب نیز همین بود.

وی افزود: اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه در کنار مواردی چون وفاق و انسجام بود که باعث شد انقلاب اسلامی ایران پیروز شود، در جنگ تحمیلی ملت ایران سربلند شوند، در توطئه‌های بعد از آن موفق باشند و امروز به جایگاه خود در جهان دست پیدا کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دومین دستاورد دفاع مقدس ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی، ایمن سازی کشور در برابر حجمه‌های مختلف است، آمادگی که رزمندگان در دفاع مقدس داشتند و بعد از آن در بین نیروهای مسلح و مردم ایجاد شد برای همیشه ایران بزرگ را بیمه کرد.

حیدری عنوان کرد: شکوفایی استعدادهای مهمی در کشور را شاهد بودیم و جوانانی که در دفاع مقدس درخشیدند هم‌اینک همچنان در صحنه‌های مختلف حضور موثر دارند و به کشور و پیشبرد اهداف آن کمک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دستاورد دیگر هشت سال جنگ تحمیلی صیانت و دفاع از تمامیت ارضی کشور بود، آمادگی و اقتداری که در میان نیروهای مسلح و مردم ایجاد شد برای همیشه جرات و جسارت حمله به این کشور را از دشمنان گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: جنگ تحمیلی و دفاع مردم در این واقعه باعث همدلی بین مردم شد، همراهی بین مردم در دفاع مقدس مثال زدنی بود تا جایی که مردم از همه چیز خود می‌گذشتند تا به جبهه‌ها و فرزندانشان کمک کنند.

حیدری بیان کرد: خوشبختانه امروز شاهد اثر همه آن جانفشانی‌ها در هشت سال دفاع مقدس در کشور هستیم که در عرصه‌های مختلف از امنیت گرفته تا بهداشت و درمان، آموزش، توان دفاعی، مقابله با تروریسم و... گسترده شده است.

وی تاکید کرد: دشمنان این مرز و بوم بدانند که راهبرد جهاد همچنان در دکترین دفاع این کشور وجود دارد، هر چند شیوه آن تغییر کرده و وارد مرحله جدیدی در عرصه‌های مختلف چون علم و دانش، فناوری‌های نوین، دیپلماسی عزتمند و... شده است.
 
به گزارش «جهانبین نیوز»، ایرانیان یکبار در هشت سال دفاع مقدس با وحدت و همدلی دشمن را از مرزهای کشور عقب راندند و امروز نیز در میدان جنگ ترکیبی و جنگ اقتصادی باز هم ملت با راهنمایی‌های مقام معظم رهبری پیروز میدان خواهد شد.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۴۹:۰۸

30 Sep 2023