۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۵۵۲۶۵
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد:

هشت سال دفاع مقدس، قطعه‌ای طلایی در تاریخ ایران بود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد گفت: هشت سال دفاع مقدس، یک قطعه طلایی در تاریخ ایران بود که نظیر آن را نه قبل از ظهور اسلام و نه بعد از ظهور اسلام نمی‌توان یافت.
هشت سال دفاع مقدس، قطعه‌ای طلایی در تاریخ ایران بود
حسن بهرامی در گفتگو با «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: دفاع مقدس یک قطعه طلایی است که نظیری برای آن در تاریخ نمی‌توان یافت.

وی با بیان اینکه ما در هشت سال دفاع مقدس جهان انسانیت را در برابر اقیانوسی از معارف الهی، ایثار و ازخودگذشتگی ملت و آموزه‌های سترگ انسانی قرار دادیم و نشان دادیم که برای حفظ اسلام می‌جنگیم تصریح کرد: در جنگ تحمیلی از اخلاق نظری به اخلاق عملی رسیدیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد یادآور شد: نسل جوان، نسلی است که در زمان جنگ به دنیا آمدند و نشان دادند که از نظر شجاعت، دلیری، در خط ولایت ماندن، چیزی کمتر از رزمندگان و شهدای دفاع مقدس ندارند. دشمنان ایران اسلامی به شدت به دنبال جلوگیری از انتقال این گنجینه باعظمت به نسل جوان و نوجوان کشور و حتی دنیا هستند و نشانه این عزم دشمن را می‌توان در نحوه آرایش جنگ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و هماهنگی بسیار جدی در جنگ ترکیبی بین دشمنان ایران و اسلام، مشاهده کرد.

بهرامی تاکید کرد: یکی از راه‌های انتقال فرهنگ با عظمت دفاع مقدس به نسل آینده، جهاد تبیین است و در کنار آن با علم و فناوری است که می‌توان نسل جدید را با تاریخ ایران زمین و علی الخصوص دفاع مقدس آشنا کرد.

باید در هر کاری توجه ما به مسیر دفاع مقدس باشد

وی خاطر نشان کرد: برای بهره‌مندی از برکات دفاع مقدس باید در هر کاری توجه ما به مسیر دفاع مقدس باشد و با توکل بر خدا به درون کشور توجه شود، آنجا پیروز می‌شویم وی تصریح نمود: بیانیه گام دوم انقلاب بهترین مسیر برای جامعه پردازی، دولت سازی و ان شاءالله تمدن نوین اسلامی است. اگر همه ما ملت عزیز ایران، توجه به این نقشه راه داشته باشیم قطعاً پیروز خواهیم بود.

بهرامی درباره دستاوردهای دفاع مقدس تصریح کرد: بیش از ۳۵ سال است از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد. تمامی کفر و شرک جهانی در برابر ملت مظلوم ما صف کشیده‌اند. ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت تحمیل می‌کنند، اما هرچه بیشتر خصومت‌ورزی می‌کنند، کمتر نتیجه می‌گیرند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد گفت: در هشت سال دفاع مقدس جهان انسانیت را در برابر اقیانوسی از معارف الهی، ایثار و ازخودگذشتگی ملت و آموزه‌های سترگ انسانی قرار دادیم و نشان دادیم برای حفظ اسلام جنگیدیم و این حقیقت در وصیتنامه شهدای جنگ تحمیلی به عنوان یک واقعیت تاریخی ثبت شد.

وی بیان داشت: ما در جنگ تحمیلی از اخلاق نظری به اخلاق عملی رسیدیم. عالمان و عارفانی را به جهان معرفی کردیم که ره صدساله را یک شبه طی و پایه‌های مکتب مقاومت در برابر قداره‌بندان تاریخ معاصر را پی‌ریزی کردند.

بهرامی اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس، یک قطعه طلایی در تاریخ ایران چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام است که نظیری برای آن نمی‌توان یافت. در هیچ مقطعی از تاریخ ایران سراغ نداریم که تمامی کفر در برابر تمامی اسلام قرارگیرد و فرماندهی جنگ به عهده یک فقیه عادل، یک حکیم الهی، یک مرجع فیلسوف شجاع و یک روحانی سیاستمدار چیره دست باشد.

ما آغاز کننده جنگ نبودیم و در این معرکه مظلوم واقع شدیم

وی بیان کرد: ما آغاز کننده جنگ نبودیم و در این معرکه مظلوم واقع شدیم، اما دشمن را زمین‌گیر کردیم و نگذاشتیم به اهداف شوم خود برسد.

بهرامی اذعان داشت: جهان انسانیت جنگ ما را دفاع مقدس، جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا و جنگ ایمان و رذالت، جنگ استضعاف و استکبار و جنگ پابرهنه‌ها و مرفهین بی‌درد دید و در کنار ملت ایران از این مظلومیت دفاع کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما در هشت سال دفاع مقدس جهان انسانیت را در برابر اقیانوسی از معارف الهی، ایثار و ازخودگذشتگی ملت و آموزه‌های سترگ انسانی قرار دادیم و نشان دادیم برای حفظ اسلام جنگیدیم و این حقیقت در وصیتنامه شهدای جنگ تحمیلی به عنوان یک واقعیت تاریخی ثبت شد.

بهرامی با اشاره به اینکه ما در جنگ تحمیلی از اخلاق نظری به اخلاق عملی رسیدیم گفت:  عالمان و عارفانی را به جهان معرفی کردیم که ره صدساله را یک شبه طی و پایه‌های مکتب مقاومت در برابر قداره‌بندان تاریخ معاصر را پی‌ریزی کردند.

وی به شجاعت و اطاعت پذیری نسل جدید اشاره و تاکید کرد: نسل جوان، نسلی که در زمان جنگ به دنیا آمدند، دهه ۶۰ و دهه ۷۰ و ۸۰ که بعد از اتمام جنگ به دنیا آمدند به صورت کلی نشان دادند که از نظر شجاعت، دلیری، در خط امام و رهبری ماندن، در خط ولایت ماندن، چیزی کمتر از رزمندگان و شهدای دفاع مقدس ندارند، امثال شهید حججی‌ها، علی وردی‌ها، اصفرزاده‌ها و… ولی نکته اصلی اینجاست که دشمنان ایران اسلامی به شدت به دنبال جلوگیری از انتقال این گنجینه باعظمت به نسل جوان و نوجوان کشور و حتی دنیا هستند.

بهرامی خاطر نشان کرد: نشانه این عزم دشمن را می‌توان در نحوه آرایش جنگ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و هماهنگی بسیار جدی در جنگ ترکیبی بین دشمنان ایران و اسلام، مشاهده کرد.

یکی از راه‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس، جهاد تبیین است

وی در این‌باره افزود: یکی از راه‌های انتقال این فرهنگ با عظمت دفاع مقدس، جهاد تبیین است، یکی دیگر از راه‌ها حل مشکلات مردم است، کار جهادی بدون منت برای مردم، تنبلی نکردن، مدیر علوی بودن و چراغ این راه‌ها کار و تلاش در جهت افزایش علم است.

با دانش و علم است که می‌توان نسل جوان و نوجوان را برای آینده جهان آماده کرد

بهرامی بیان داشت: با دانش و علم است که می‌توان نسل جوان و نوجوان را برای آینده جهان آماده کرد و آماده نگه داشت، با علم و فناوری است که می‌توان نسل جدید را با تاریخ ایران زمین و علی الخصوص دفاع مقدس آشنا کرد.

وی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، راهیان نور خود یک فناوری برای ارتباط نسل دفاع مقدس با نسل جدید است. توجه به علوم انسانی را در عصر جدید باید جدی گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرکرد به اهمیت توکل در دفاع مقدس پرداخت و تاکید کرد: یکی از اتفاقات مهم بعد از سقوط لانه جاسوسی آمریکا در ایران، شروع تحریم‌ها علیه ملت غیور ایران بود.

وی اذعان داشت: این تحریم‌ها با حملات و اتفاقات در کردستان، آمل، گنبد، خوزستان و… همراه شد و بعد هم حمله صدام بعثی به خاک ایران، تمام این پازل‌ها که به یکدیگر وصل می‌شدند، هدفی جز از پا در‌آوردن ایران نداشت، فروش نفت با مشکل جدی روبرو شد، اسلحه و مهمات با سختی بسیار فراهم می‌شد و برخی اوقات غیر ممکن بود.

بهرامی بیان داشت:  با کار جهادی، تکیه بر پای خود و تحقیق و کار فراوان باعث شد که جوانان ایرانی در زمینه‌های مختلف نظامی، پزشکی، درمانی، تجهیزاتی و علم و فناوری روی پای خود بایستند که الحمدلله هنوز هم ادامه دارد.

وی اذعان داشت: دشمن خیلی تلاش کرد که جلو حرکت جوانان ما را به هر نحو شده بگیرد، ولی به طور کلی موفق نشد، گاهی اوقات متأسفانه نگاه به بیرون باعث شد که این مسیر متعالی دچار نقصان شود، مانند موضوع برجام، خودرو و برخی مواد اولیه که در حال حاضر در آن مشکل داریم. هر موقع در هر کاری توجه ما به مسیر دفاع مقدس بود و با توکل بر خدا به درون کشور توجه شد، آنجا پیروز شدیم.

بهرامی  بیانیه گام دوم انقلاب را بهترین مسیر برای دولت سازی خواند و گفت:به فرموده امام راحل (ره) باید پشتیبان ولی فقیه باشیم تا به مملکت آسیبی وارد نشود.

وی خلاطر نشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب بهترین مسیر برای جامعه پردازی، دولت سازی و ان شاءالله تمدن نوین اسلامی است، اگر همه ما ملت ایران، توجه به این نقشه راه داشته باشیم قطعاً پیروز خواهیم بود.

انتهای خبر/

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲

ساعت:

۰۹:۱۹:۰۹

30 Sep 2023