۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۵۵۲۶۱
هم‌زمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد؛

تجلیل از مقام سرباز در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع)

هم‌زمان با هفته دفاع مقدس آیین تجلیل از سربازان سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه (س) شهرکرد برگزار شد.
تجلیل از مقام سرباز در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع)
به گزارش «جهانبین نیوز»، علی محمد اکبری  فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع)در حاشیه مراسم تجلیل از مقام سرباز در سپاه استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به مناسبت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس در نام‌گذاری روزهای این هفته یک روز با عنوان سربازان و دفاع مقدس را داشتیم که در دوران دفاع مقدس بیش از 60 هزار نفر از شهدا از عزیزان وظیفه در ارتش، سپاه و نهادهای دیگر نیروهای مسلح بودند.

سردار اکبری افزود: امروز به همین منظور طبق سنوات گذشته برنامه ویژه‌ای برای عزیزان وظیفه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری داریم که ضمن تجلیل از عزیزان وظیفه و همچنین شهدای گرانقدر وظیفه استان، سعی می‌کنیم به‌صورت تبیینی در باب خاطرات دوران دفاع مقدس، رشادت‌های شهدای عزیز وظیفه را خدمت این جوانان عزیز عرض کنیم.

وی ادامه داد: بنده خود شاهد بودم در دوران دفاع مقدس در تیپ قمر بنی‌هاشم (ع) بخش عمده‌ای از نیروهای رزمنده در قالب پاسدار وظیفه حضور داشتند و چه‌بسا تعدادی از این عزیزان به‌عنوان فرمانده در گردان‌های رزمی تیپ حضور داشتند و به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) تصریح کرد: گواهی می‌دهم خیلی از این برادران عزیز وظیفه دوران دفاع مقدس بعدازاینکه خدمت قانونی سربازی آن‌ها تمام می‌شد، به‌عنوان بسیجی ادامه مسیر دادند که بعضی از این عزیزان هم به شهادت رسیدند و عزیزانی هم‌سال‌ها در اسارت رژیم بعث عراق بودند که یاد و خاطره آن‌ها را هم گرامی می‌داریم.

وی گفت: امروز هم عزیزان وظیفه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) و عرصه‌های قرارگاه‌های مختلف سازندگی، محرومیت‌زدایی، پیشرفت و آبادانی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) همکاری می‌کنند که به‌نوبه خود تشکر و قدردانی می‌کنم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در حاشیه این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، گفت: شهدای عزیز و رزمندگان درصحنه‌های آتش و خون دفاع مقدس از اسلام و ارزش‌های الهی و اسلامی دفاع کردند و جان خود را فدا نمودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید امان‌الله حسینی صدر، افزود: گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان چهارمحال و بختیاری با برنامه‌های بسیار متنوعی ازجمله؛ تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس، دیدار با رهبر عظیم‌الشأن انقلاب، یادواره شهدا، رژه نیروهای مسلح، دیدار با خانواده شهیدان، برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌های عمرانی قرارگاه سازندگی و قرارگاه امام حسن (ع) برگزار شد.

وی ادامه داد: همین برنامه تجلیل از سربازان و نشست صمیمی سربازان با فرماندهان و مسئولین سپاه یکی دیگر از برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس می‌باشد.

حسینی صدر گفت: سربازان جمعی از نیروهای کاملاً جوان، باانگیزه، تحصیل‌کرده در اختیار سپاه هستند که در طول سال برنامه‌های خوبی برای آن‌ها وجود دارد و به مناسبت اینکه تعداد زیادی از شهدای دفاع مقدس سرباز بودند، یک روز از هفته دفاع مقدس برای تجلیل از مقام سرباز در نظر گرفته‌شده است در مکان معنوی آستان امامزادگان حلیمه و حکیمه (س) شهرکرد این برنامه برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم حاج ایوب زمانی از اساتید دانشگاه و یادگاران دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از هشت سال جنگ تحمیلی پرداخت.

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۲۳:۰۹

30 Sep 2023