۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰
کد مطلب : ۵۵۲۵۲
پس از ۲۵ سال انتظار؛

تامین زمین مجتمع دامداری غرب شهرکرد

با پیگیری‌های مستمر اعضای این شورا زمین مجتمع دامداری غرب شهرکرد پس از ۲۵ سال انتظار دامداران مشخص شده و در حال قطعی شدن است.
تامین زمین مجتمع دامداری غرب شهرکرد
به گزارش «جهانبین نیوز»، مصطفی حیدری در دویست‌وچهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: با پیگیری‌های مستمر اعضای این شورا زمین مجتمع دامداری غرب شهرکرد پس از ۲۵ سال انتظار دامداران مشخص شده و در حال قطعی شدن است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد تأمین زمین مورد نیاز برای احداث مجتمع دامداری غرب شهرکرد از ۲۵ سال گذشته تاکنون را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دامداران این ناحیه دانست و افزود: در صورت موافقت سازمان جهاد کشاورزی استان برای جابجایی یک حلقه چاه آب زمینه ساخت این مجتمع دامداری فراهم می‌شود.

حیدری تصریح کرد: اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری هم برای اصلاح طرح مرتع‌داری در منطقه مورد نظر به‌منظور تسریع در روند استقرار مجتمع دامداری ناحیه غرب شهرکرد همکاری مطلوبی دارد و اقدام لازم در این زمینه را انجام می‌دهد.

وی یادآور شد: اُمید است شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری پس از موافقت سازمان جهاد کشاورزی استان برای جابجایی یک حلقه چاه در این منطقه اقدام لازم را در راستای تسریع تأمین آب مجتمع دامداری غرب شهرکرد انجام دهد.

مسئولان برای رفع مشکلات دامداران غرب شهرکرد اهتمام کنند نایب‌رئیس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: رفع مشکل دامداران ناحیه غرب به اهتمام ویژه مسؤولان نیاز دارد.

نگهداری دام در خانه‌های مسکونی ناحیه غرب بهداشتی نیست

فاطمه بیگی تاکید کرد: نگهداری دام در خانه‌های مسکونی ناحیه غرب بهداشتی نیست و در نهایت باید نسبت به انتقال جایگاه نگهداری دام‌ها به خارج از منطقه مسکونی اقدام شود.

وی افزود: به‌همین منظور زیرساخت‌های لازم برای تأمین زمین، احداث و راه‌اندازی مجتمع دامداری ناحیه غرب شهرکرد در سریع‌ترین زمان ممکن عملیاتی و اجرایی شود.

بیگی تصریح کرد: علاوه بر تلاش به‌منظور تأمین آب کافی برای مجتمع دامداران غرب شهرکرد باید نسبت به فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز در این طرح از هم‌اکنون برنامه‌ریزی شود.

برای انتقال دامداری‌های ناحیه غرب شهرکرد ترک‌فعل شده است

رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: در بحث انتقال دامداری‌های ناحیه غرب شهرکرد از محیط زندگی مردم، ترک‌فعل از سوی مسؤولان مربوطه حادث شده است.

محمدرضا بیاتی تاکید کرد: همچنین در اقدامی تبعیض‌آمیز نسبت به دامداران ناحیه غرب که شهروند شهرکرد بوده‌اند، در منطقه حاج‌کهوا (مجتمع دامداری در جنوب شهرکرد) زمین واگذار نشده و حدود ۲۰ سال برای حفظ بهداشت این ناحیه اقدامی نشده است.

وی یادآور شد: در نشست‌های مختلف چندین نفرساعت وقت اداری برای این موضوع لحاظ و نشست و برخاست‌های زیادی شده اما هنوز هیچ اقدامی نشده است و هنگام آغاز به کار مسؤولان مختلف دوباره پیگیری موضوع از صِفر شروع می‌شود.

بیاتی تصریح کرد: حضور نیافتن رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در این نشست که از روزهای قبل به‌صورت کتبی و رسمی دعوت و به‌طور تلفنی با دفتر وی هماهنگی شده بود (علیرغم وظیفه قانونی)، محل ابهام است.

وی اظهار داشت: از مسؤولان درخواست می‌شود مشکل زمین و آب مورد نیاز برای مجتمع دامداری غرب شهرکرد را رفع کنند.

منابع‌طبیعی چهارمحال و بختیاری برای اجرای طرح‌های عمرانی تسهیل‌گری می‌کند

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این اداره‌کل برای رفع نیازمندی‌های تمامی طرح‌های عمرانی در استان همکاری، کمک و تسهیل‌گری می‌کند.

اصغر احمدی تاکید کرد: به‌همین منظور برای رفع مشکل زمین مجتمع دامداری غرب شهرکرد از تمامی ظرفیت‌های قانونی و حداکثر توان اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری بهره‌گیری می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی مجتمع‌های دامداری به ارتقای شاخص‌های بهداشتی، زیست‌محیطی و ایجاد اشتغال پایدار کمک می‌کند.

احمدی تصریح کرد: برای تسریع در روند عملیاتی شدن احداث مجتمع‌های دامداری ناحیه غرب شهرکرد اصلاح طرح مرتع‌داری منطقه در دستور کار اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای خبر/1020ج
 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲

ساعت:

۰۸:۳۴:۵۹

28 Sep 2023